Gå til innhold
Hundesonen.no

Tyggeleker i klasse power chewer


Gjest

Recommended Posts

Beste tips til tyggeleker i klasse powerchewer? :icon_cry:

Evt. beste tips til hjemmelaga leke i klasse power chewer?

For Luna har nå destruert to såkalte "ekstra harde" tyggeleker fra KENNEL, hun har spist (ja sånn, slurpa i seg) tre tau-tyggeleker fra dyrebutikk og nå sist fikk hun en hardplastball hun fant det for godt å skave av plasten på. Enten har hun ståltenner eller så må alle lekene vi kjøper være drit.

Vi har en vanlig rød kong (størrelse large) men denne skaver hun også plastbiter av. Skal kjøpe sånn sort kong, men trenger mer for å underholde den over-orale bikkja mi.

Og for å komme bittelitt tilbake til det med tauleker, det kan jo ikke være sunnt å spise så mye tau? Bomullstaubiter liksom? Hun ligger og myker de opp, så gnager hun litt med jekslene og avslutter med fortenna som drar de ut og svelger de ned. Hun har faktisk spist av hele håndtaket på sånne tauleker. Dermed funker det ikke med bomulls/tøyleker heller, for disse eter hun. Først i tråder, så ned svelget.

Og jeg trenger noe ordentlig bra hun kan ligge på gulvet å kose seg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, griseører og oksesener? :icon_cry:

Høres ikke helt bra ut at hun ligger og faktisk SPISER på lekene.

Blir dårlig i magen... Spesielt av oksegreier. Griseører varer i kanskje 1 minutt, og grisehaler pleier å komme med en ekkel beindel som hun spyr opp om natta. :D

Men ja det er jo ikke bra akkurat ;) Aner ikke hvorfor hun er sånn. Evig labradorsult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenegummi fra felleskjøpet har jeg erfart som meget slitesterkt! Litt dyrt da, men anbefales.

Stikk heller innom en melkebonde. De skifter jo ut med jamne mellomrom, og da kan det jo være at man får de mye billigere (gratis).

Ellers hilser jeg fra Vida som sier "Ingenting er umulig, det umulige tar bare lengre tid". Så lenge kjeften går over leken, så kan den ødelegges...

En schäfer i klubben brukte under 5 minutter på en av disse "umulig å ødelegge" lekene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ødelegger mye leker, men disse har holdt i 4 år nå og har ikke en ripe engang:

http://petshopgirls.no/html-sider/Hundelek...rmintBones.html

Jepp, Orbee-tuff holder godt! Huskyen tygget sorte konger, men disse beinene vi har er like fine. Og hundene elsker de:)

Edit: har hatt mine i 5år, de har overlevd en husky, en aussie og en ridgeback. Også alle de hundene vi har passet over tid, som en manisk schæfer, en terv, en bc m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Orbee-tuff holder godt! Huskyen tygget sorte konger, men disse beinene vi har er like fine. Og hundene elsker de:)

Edit: har hatt mine i 5år, de har overlevd en husky, en aussie og en ridgeback. Også alle de hundene vi har passet over tid, som en manisk schæfer, en terv, en bc m.m.

Gikk ikke inn på linken din før nå.... *dumme meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å komme bittelitt tilbake til det med tauleker, det kan jo ikke være sunnt å spise så mye tau? Bomullstaubiter liksom? Hun ligger og myker de opp, så gnager hun litt med jekslene og avslutter med fortenna som drar de ut og svelger de ned. Hun har faktisk spist av hele håndtaket på sånne tauleker. Dermed funker det ikke med bomulls/tøyleker heller, for disse eter hun. Først i tråder, så ned svelget.

Og jeg trenger noe ordentlig bra hun kan ligge på gulvet å kose seg med!

Jeg har helt sluttet å kjøpe tauleker til destroyeren min.. Hun gnager dem i stykker og gumler i seg taubiter til den store gullmedaljen.. Er ikke så deilig når det kommer ut igjen i andre enden og jeg må dra ut taubiter som sitter fast i rumpa hennes.. Ikke deilig hverken for meg eller henne, så da dropper jeg de.. selv om hun syns de er fantastisk gøye så lenge de varer.

Forøvrig har vi diverse kong-produkter.. Vanlig stor svart kong, en orange kong (var en gang en tau i denne) og en rød biteleke fra kong som ser mer ut som et bein med hull i begge ender.. Så har vi en bitering også, som jeg tror kanskje er av merket kong men er ikke sikker.. den har holdt like bra i alle fall.

Vi har også anskaffet oss et nylabone som hun ikke klarer å ødelegge og hun elsker å ligge for seg selv og gnage på det.

Hun har også en hard gummiball, omtrent dobbelt så stor som en tennisball... den er favoritten for tiden.

I går måtte jeg kaste en leke som hun har hatt siden hun var liten, det var et slags gummibein med knotter på.. hun makulerte det i går... så nå har hun ingen flere leker igjen fra hun var valp.

Diverse tygge-godis (griseører o.l.) nytter ikke her i huset.. ikke om vi vil hun skal ha noe å kose seg med lenge.. Griseøret er borte før jeg får snudd meg. Gir henne derimot et kraftbein i ny og ne som hun koser seg med.. Kjøper sånne frosne pakker i butikken.. men hun kan bare få de største.. de mindre har hun en tendens til å svelge før de bør svelges..

Tror jeg også skal teste et sånt mintbein... Vofsen kan adri få nok leker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På staffordshire bull terrier- forumet snakker vi om noe som heter Boomer ball

Staffer har jo sterke kjever og klarer nok å ødelegge et par leker i livet sitt. Men dette kan være et tips for dere som har altspisende hunder ;)

http://www.boomerball.com/

Hahaha!! :P Det er jo dritgod reklame for holdbarhet når man har en flodhest, en løve og en panda som leker med lekene, da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg anbefaler ennå Orbee-tuff produkter. Planet dog (som ikke er de billigste btw) har chewometer;) Ingen her har tygget de noe i stykker:) Fåes kjøpt rundt om i Norge også, billige er de dog ikke, men det er nå ikke Kong heller :rolleyes:

Hvor er de billigste da? :P

Har dere prøvd store okseknoker (eller noe sånt, de er værtfall ca 30-40 cm), hundene kan da ikke svelge slike? ;)

Ja men mor i huset nekter å ha noe slikt innen for husets fire vegger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Töddel knasket svarte konger nema problema, der var en skikkelig utfordring å finne leker som han ikke tygde som smør. Orbee hadde nok vært en god idé for ham.

Men vi kjøpteThe Everlasting Treat Ball til ham, og den holdt faktisk i flere måneder! Dama i butikken sa at vi fikk pengene tilbake om han klarte å tygge den i stykker. Han klarte å gnage av noen småbiter, men det var bare høvling egentlig. Den hadde nok gått ad dundas etter en stund, men han var Powerchewer numero uno så det hadde nok tatt litt tid.

Ikke av de billigste, men den holder lenge og det går an å putte godis inni. Vi smurte med peanøttsmør pluss et lag brunost som ble limt fast av peanøttsmøret inni veggene. En runde i fryseren, og det ble jobbet hardt med i mange timer. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Töddel knasket svarte konger nema problema, der var en skikkelig utfordring å finne leker som han ikke tygde som smør. Orbee hadde nok vært en god idé for ham.

Men vi kjøpteThe Everlasting Treat Ball til ham, og den holdt faktisk i flere måneder! Dama i butikken sa at vi fikk pengene tilbake om han klarte å tygge den i stykker. Han klarte å gnage av noen småbiter, men det var bare høvling egentlig. Den hadde nok gått ad dundas etter en stund, men han var Powerchewer numero uno så det hadde nok tatt litt tid.

Ikke av de billigste, men den holder lenge og det går an å putte godis inni. Vi smurte med peanøttsmør pluss et lag brunost som ble limt fast av peanøttsmøret inni veggene. En runde i fryseren, og det ble jobbet hardt med i mange timer. :icon_redface:

Ah, genialt!

Jeg ble overbevist av dette og har herved bestilt en sånn treat ball.. Håper den kommer fort..

Kanskje det er noe for vofsen å holde på med når hun er alene hjemme også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, genialt!

Jeg ble overbevist av dette og har herved bestilt en sånn treat ball.. Håper den kommer fort..

Kanskje det er noe for vofsen å holde på med når hun er alene hjemme også..

Kult! :icon_redface: Få høre hvordan det går da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...