Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten plass!

Inustaff

Recommended Posts

Skrevet

...den kan da umulig være seriøs?

Altså sånn, de har sikkert prøvd å lage en humoristisk vri på en situasjon. Kanskje bikkja ble for mye, allergi etc etc til det uendelige. Men så tenkte de at "hai her har vi nå morro å lage annonse av". Give humanity a chance.

Guest Luckystaff
Skrevet

hehe...første som slo meg var at de bare hadde tatt et bilde av hunden mens den kosa seg i kattesenga! :P

sto jo at den var vant med katter i annonsen...:/

Skrevet

Ååå det var jo ganske komisk.

Her er hvordan familiehunden reagerte på at jeg hadde kjøpt en liten seng til valpen som kommer:

Hele rompestumpen er utafor, aner ikke hvorfor han skulle presse seg oppi. Sjalu kanskje? Neida!

Skrevet

Jeg tok annonsen seriøst jeg.... Jeg så bildet, og lo litt for meg selv og tenkte "aiai, de har valgt feil hund ja", men at "folk må da virkelig tenke LITT lenger da..."

Men, mulig det var humoristisk ment? Og at jeg bare ikke syns omplassering av hund er særlig humoristisk?

Skrevet

Jeg ser ikke humoren i dette..?

Oki.. plassmange...ligger i en liten seng.. NÅ tok jeg den? :P

Bjørni:

Bikkja til ei venninna la seg i barnevogna, senga, setet ++ til babyen deres når han ble født :P

Skrevet

Tenkte ikke over at det var noen intensjoner bak det bildet (så annonsen før jeg så denne tråden), er ikke alle som tar bilder av hunden sin hele tiden, men jeg ville også tatt bilde av casper om han hadde presset seg ned i en slik seng.

Man tager det man haver ikke sant. :P

Skrevet
Hahaha! :x

Vel. Man kjøper ikke en schæfer hund om man har for liten plass. Alle vet at de ikke akkurat er miniatyrhunder <_<

Og de tar fort enda mer plass en tenkt.

Syns bilde var morsomt jeg, håper bare det var tenkt humoristisk, og ikke seriøst.

Skrevet

Selvsagt var det ikke seriøst, på den måten hunden blir solgt pga. at den ikke fikk plass i kurven, mange rare folk der ute, men alle som legger ut på finn trenger jo ikke være tette i pappen :x

Står fortsatt på min forklaring over jeg da, at man bruker de bildene man har tilgjengelig, og hunden var jo veldig søt på det bildet og.

Edit: uklar formulering

Skrevet

Vel, jeg VET faktisk at dette er en seriøs annonse! :x

Hun jenta er på et annet forum jeg er på, og hun selger hunden fordi det ble for mye med to hunder og en baby. Dårlig ordvalg dog.. :x Og selvsagt valg av bilder.. :x

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...