Gå til innhold
Hundesonen.no

kunnskapsnivå i dyrebutikker


Meg

Recommended Posts

Har opplevd forskjellig kunnskapsnivå i dyrebutikker (og andre butikker for den saks skyld). Men jeg foretrekker helt klart betjening som sier at de er usikre eller ikke vet, fremfor de som "gjetter seg frem til" et svar for å tilfredstille kunden. Et "oiii, nei det vet jeg ikke" sier meg at denne personen er til å stole på.

Hvis ekspeditøren i tillegg tilbyr seg å undersøke saken til neste gang jeg kommer så synes jeg at jeg har fått bra service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Altså, det er mulig jeg legger lista litt lavere enn mange av dere, men jeg forventer da ikke at ansatte i dyrebutikker har spisskompetanse på alt fra gullfisk til elefanter, mens de også kjenner og har erfaring med alt av utstyr de selger.

Det eneste jeg forventer er at de har litt basiskunnskaper og en serviceinnstilling,

samtidig som de er ærlige nok til å si ifra hvis de ikke kan svare på noe.

Selv om jeg er nybegynner med hund, blir jeg faktisk litt provosert

av folk som ikke engang har grunnleggende kunnskaper om si egen rase,

men samtidig forventer at de ansatte skal vite alt om den.

Det finns jo riktignok ingen dumme spørsmål, men når årsaken til at man spør

er at man overhodet ikke har tatt seg bryet med å lære litt på egen hånd,

blir det ganske dumt etter min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig varierende, i dyrebutikker som i andre typer butikker. Men tenker som regel at jeg vet bedre enn personen i kassa ;) Det har hendt at jeg har angret når jeg har spurt om hjelp for å si det sånn. Jeg synes det måtte vært av interesse for de som driver dyrebutikken og sende de ansatte på kurs jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...