Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Kongsberg hallen 8-9 nov.


LindaM

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Tja.. Belgerpia og Elin (&Molly) sin tervtispe ImageCopy Flying Finish "Supra" ble BIR og BIG valp i dag!

Gratulerer til dere begge, og lykke til i BIS-finalen i morra! :D

Næmmen, så gøy da! Gratulerer til dem :D

Vi stiller i morgen, men regner vel egentlig ikke med noen kjemperesultater... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Gratulerer til Elin og Supra, og en liten gratulasjon også til en sikkert kjempestolt oppdretter! :wub:

....og deleier *ler* (og jupp, man er stolt av tøtta og veldig veldig fornøyd med en kanondeleier i Elin)

Grattis.. Hun var lekker.. jeg satt ringside og fulgte med :)

Supra er en fin lita jenta...

Grattis forresten med debuten, du som var så stressa på at det kom til å gå dritt *ler* Knalldebut vil jeg påstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marco var litt vel ukonsentrert i ringen i dag og han syntes at gulvet var meget spennende :rolleyes: At matmor svar litt stresset på grunn av at dommeren var den samme som dømte når Marco var på Bjerke (den verste dagen ever..) smittet det også litt over på bikkja. MEN for all del er jeg kjempe fornøyd med 1jk, 1jkk & HP med kommentarer om at dette virkelig var en flott junior som var helt riktig for sin alder, men han fikk ikke CK fordi han var galloperende i stedet for travende.

Stor plass i Kongsberg der i dag syntes jeg :wub: Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen store resultater å komme med, vi endte opp med 1.JK 4. JKK. Jaja, vi ble i det minste plassert i klassen... Jeg hadde ikke helt sansen for dommeren, så det er nok ikke aktuelt å melde på for han igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen store resultater å komme med, vi endte opp med 1.JK 4. JKK. Jaja, vi ble i det minste plassert i klassen... Jeg hadde ikke helt sansen for dommeren, så det er nok ikke aktuelt å melde på for han igjen senere.

Kritikken da? :wub: Den må vi jo få! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken da? :wub: Den må vi jo få! :)

Det er den korteste kritikken jeg har fått noensinne faktisk, knapt én linje... Såvidt jeg fikk med meg var alle kritikkene sånn, og det er litt dårlig synes jeg. Uansett, her er den:

"Good head. Nice body shape. Good quarters, a bit straight in front. Good topline and movement."

Hurra for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de finske som ble det ingen hannhunder som fikk CK og derfor ble det tispene som konkurrerte om BIR.

Lappizaros Adina ble BIR og fikk sitt første CERT ;) ei pen brun tispe.

2btk - Fjelldronningens Acita

3btk - Lappejentas Heli

4 btk - Mallalasses Happy-Emma

Er litt usikker på rekkefølgen for de siste der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de finske som ble det ingen hannhunder som fikk CK og derfor ble det tispene som konkurrerte om BIR.

Lappizaros Adina ble BIR og fikk sitt første CERT ;) ei pen brun tispe.

2btk - Fjelldronningens Acita

3btk - Lappejentas Heli

4 btk - Mallalasses Happy-Emma

Er litt usikker på rekkefølgen for de siste der. :)

ok, takk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt storpuddel valp 4-6 mnd. Vi endte opp som 2BH, men med denne kritikken skal man vel ikke klage: ;)

Good prop. Typical head. Beautiful expression. Dark eyes. Sizzor bite. Exc. top line and tail position. Good chest. Paralell position of legs. Good angulation. Excellent free movement. Good coat colour and quality.

1. premie-2BH

Dommer: Lazic, Sunicica

Gratulerer til alle dere andre med flotte resultater og fine kritikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...