Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Kongsberg hallen 8-9 nov.


LindaM

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Tusen, tusen takk, det var helt utrolig moro! Gøy at noen dommere ser sjarmen med sånne stutt-tjukke slevedyr :-) Han var utrolig stresset på slutten, men samlet seg heldigvis til ringen. Tror han skal få lov til å sove i min seng i natt, ja,- flinkesen det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner og gratulerer til alle andre med gode resultater ;)

Her er Supra sin kritikk:

Square body, good proporsions, typical head, dark mask, full teeth sizzor bite, dark almond eyes, good ears position, beautiful expression, good neck position, excelent top line and tail position, good chest, perfect position of legs with a little bit open angulation, excelent free movements, very temperamented, excelent carracter, coat good colour and quality.

Dommer var Lazic, Suncica

Og vi ble da BIR og BIG, men ikke plassert i BIS finalen. Jeg er super fornøyd med resultat og kritikk og lille frøkna oppførte seg flott :)

(Bildene ble dårlige i hallen desverre...)

Kongsberg024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondies mamma :Slevedyret: BILDER! Jeg vil se bilder av en best in show plassert Clumber

(Quoting var ikke min sterkeste side, gitt..)

Bilder kommer! Hun jeg vanligvis er på utstilling med, hadde klart å knekt tåa, så ho måtte dra på legevakta, men ble lovet noen bilder tatt av en annen. Blir spennende å se, han oppførte seg ikke akkurat eksemplarisk i finalene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondiemamma - gratulerer! Hun bør vel få leke med sprittusj før neste utstilling også?

Anette: Var dommeren britisk? Det hørtes ut som en typisk britisk polite, jeg kan ikke si noe negativt om hunden i fall jeg sårer eieren-kritikk...

Gratulerer til alle andre - kjempegøy når dommere verdsetter kvalitet selv om rasen er uvanlig (clumber-saken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slevedyret var veeeldig flink i dag, jeg har nesten ikke landa ennå ;)

Bir, big og bis4! Huuurrrraaaaaaa!

Gratulerer SÅ mye, fineste Waltersen det! :P Synd jeg ikke fikk sett dere, men vi dro hjem igjen ganske tidlig. Jeg var våt på beina, og det var en dårlig kombinasjon med gulvkald ishall :)

Blondies mamma :Slevedyret: BILDER! Jeg vil se bilder av en best in show plassert Clumber

(Quoting var ikke min sterkeste side, gitt..)

Bilder kommer! Hun jeg vanligvis er på utstilling med, hadde klart å knekt tåa, så ho måtte dra på legevakta, men ble lovet noen bilder tatt av en annen. Blir spennende å se, han oppførte seg ikke akkurat eksemplarisk i finalene :P

Jeg gleder meg også til bilder! Forøvrig skjønner jeg virkelig ikke hvordan hun klarte å være der så lenge med brukket tå, det er jaggu imponerende...

Anette: Var dommeren britisk? Det hørtes ut som en typisk britisk polite, jeg kan ikke si noe negativt om hunden i fall jeg sårer eieren-kritikk...

Han var portugisisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ha lykke til videre i jakten, men hvordan lyder egentlig en gul kritikk? :)

Hehe, gårsdagens gule kritikk lød så her:

Would prefer better relation between scull and muzzle. Good neck. Too straight constructions. Would prefer better angulations and shape of ribs.

Det var en lite hyggelig opplevelse i ringen, mer om det i bloggen, men vi gir oss ikke vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gårsdagens gule kritikk lød så her:

Would prefer better relation between scull and muzzle. Good neck. Too straight constructions. Would prefer better angulations and shape of ribs.

Det var en lite hyggelig opplevelse i ringen, mer om det i bloggen, men vi gir oss ikke vi.

Fra bloggen:

3 smulteringer så kan jeg jo takke farvel til noe championat noen gang.

Hva betyr det? Jeg har ikke nilest reglene, men betyr det at hvis du får tre gule er du utelukket fra utstilling? :) Utrolig teit i så fall! Jeg mener; hva om folk med gul (sorry, blå!)-sløyfehunder vil stille like ofte som de som er mer røde i lakken; alle betaler jo like mye! Sånn apropos dette med å tjene penger på å holde en utstilling liksom.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk gult, så da fortsetter jakten på den blå :P

Jeg fikk vondt i magen av å lese bloggen din... Snakk om ufin og smålig oppførsel fra dommeren! :) Flott at du klarer å heve deg over det, og man får vel håpe at det ikke er hverdagskost å oppleve slikt i utstillingsringen... ;)

Lykke til videre med jakten på den blå, jeg er helt sikker på at dere får den snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra bloggen:

Hva betyr det? Jeg har ikke nilest reglene, men betyr det at hvis du får tre gule er du utelukket fra utstilling? :) Utrolig teit i så fall! Jeg mener; hva om folk med gul (sorry, blå!)-sløyfehunder vil stille like ofte som de som er mer røde i lakken; alle betaler jo like mye! Sånn apropos dette med å tjene penger på å holde en utstilling liksom.. ;)

Jeg vet ikke hva som gjelder, jeg har tidligere vært overbevist om at 3 nuller grunnet gemytt medfører diskvalifikasjon fra utstilling på evig tid med den aktuelle hunden. Men det var en i går som påsto hardnakket om at det var uansett grunn. Men utstilling-orakel Siri sier også at det er kun ved gemytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som gjelder, jeg har tidligere vært overbevist om at 3 nuller grunnet gemytt medfører diskvalifikasjon fra utstilling på evig tid med den aktuelle hunden. Men det var en i går som påsto hardnakket om at det var uansett grunn. Men utstilling-orakel Siri sier også at det er kun ved gemytt.

Men er gult det samme som null? Trodde det var en 3. premie jeg. (Jepp, her er utstillingskunnskapen i orden..! :) ) Brunt er vel null? Og det har dere vel ikke fått enda, så vidt jeg kan se av resultatene hennes på siden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult er ikke null nei, gult er 3. premie. Brunt er null/KIP (kan ikke premieres), og det er under dette gemytt og eventuell utestengelse skal dømmes, så vidt jeg har skjønt?

Edit: her er det som står i reglementet om 3. premie og 0. premie.

3. premie:

Hund av akseptabel type, hvis eksteriørfeil ikke er av slik karakter at den kan sies å være en utypisk representant for sin rase.

0. premie:

Tildeles hunder som har diskvalifiserende anatomiske, typologiske feil eller uønsket gemytt (herunder aggressive hunder og hunder som biter). Årsaken til premieringen skal anføres på kritikkskjemaet. Hunder som 3 ganger får 0. premie på grunn av gemytt gis utstillingsforbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult er ikke null nei, gult er 3. premie. Brunt er null/KIP (kan ikke premieres), og det er under dette gemytt og eventuell utestengelse skal dømmes, så vidt jeg har skjønt?

KIP og brunt er ikke det samme, det vet jeg selv av erfaring i alle fall. Dagen etter at Tulla hadde vært på NKK Bergen da hun var junior og fått det berømte statisk elektriske støtet på nesen, var vi på spanielspesialen. Da knurret hun til dommeren, fordi hun tydeligvis kjente igjen situasjonen og trodde vel hun skulle få nok et "støt". Vi fikk da KIP, fordi dommeren ikke ville/kunne nærme seg hunden. Dommeren sa til meg at hun hadde vært VELDIG snill grunnet omstendighetene (hun fikk høre historien fra dagen før og derav premieringen). Hun kunne gitt oss brunt, men det kunne i lengden gitt større konsekvenser for oss (dersom hunden gjentok knurringen på flere utstillinger altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KIP og brunt er ikke det samme, det vet jeg selv av erfaring i alle fall. Dagen etter at Tulla hadde vært på NKK Bergen da hun var junior og fått det berømte statisk elektriske støtet på nesen, var vi på spanielspesialen. Da knurret hun til dommeren, fordi hun tydeligvis kjente igjen situasjonen og trodde vel hun skulle få nok et "støt". Vi fikk da KIP, fordi dommeren ikke ville/kunne nærme seg hunden. Dommeren sa til meg at hun hadde vært VELDIG snill grunnet omstendighetene (hun fikk høre historien fra dagen før og derav premieringen). Hun kunne gitt oss brunt, men det kunne i lengden gitt større konsekvenser for oss (dersom hunden gjentok knurringen på flere utstillinger altså).

Jo, KIP fører til brun sløyfe i følge reglementet, men da er det mulig at 0. premie har en annen farge? :)

Edit: sånn jeg tolker reglementet er det heller ikke KIP/brunsløyfe som fører til eventuell utestengelse, det er det 0. premie som gjør. NÅ er jeg forvirret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som gjelder, jeg har tidligere vært overbevist om at 3 nuller grunnet gemytt medfører diskvalifikasjon fra utstilling på evig tid med den aktuelle hunden. Men det var en i går som påsto hardnakket om at det var uansett grunn. Men utstilling-orakel Siri sier også at det er kun ved gemytt.

Orakel faktisk *fnis*. Som Anette referer under:

0. premie: Tildeles hunder som har diskvalifiserende anatomiske, typologiske feil eller uønsket gemytt (herunder aggressive hunder og hunder som biter). Årsaken til premieringen skal anføres på kritikkskjemaet. Hunder som 3 ganger får 0. premie på grunn av gemytt gis utstillingsforbud.

Så her kan man stille så mye man vil så nær som om hunden får 0 pga gemyttet ;).

Jo, KIP fører til brun sløyfe i følge reglementet, men da er det mulig at 0. premie har en annen farge? :)

Edit: sånn jeg tolker reglementet er det heller ikke KIP/brunsløyfe som fører til eventuell utestengelse, det er det 0. premie som gjør. NÅ er jeg forvirret!

0. premie har selvsagt ingen farge... det er jo ingen premie liksom :P. Får man 0 får man kritikkskjema i hånda og takk og farvel - det skjer også om man får KIP - jeg har aldri sett ei eneste brun sløyfe bli utdelt i utstillingsringen faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...