Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Synnikken

Recommended Posts

Åssen fungerer dette med når man skal møte opp osv? :icon_confused: Jeg har aldri stilt en hund før jeg... Får jeg mail? brev? Hva med startnummer osv? Hvor lenge før man skal i ringen bør man møte opp? Hvor lenge før bør man dukke opp for å få muligheten til å SITTE ved ringen? Kan noen fortelle om alt som skjer fra NÅ til jeg er i ringen med dyret? :whistle::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen fungerer dette med når man skal møte opp osv? :icon_confused: Jeg har aldri stilt en hund før jeg... Får jeg mail? brev? Hva med startnummer osv? Hvor lenge før man skal i ringen bør man møte opp? Hvor lenge før bør man dukke opp for å få muligheten til å SITTE ved ringen? Kan noen fortelle om alt som skjer fra NÅ til jeg er i ringen med dyret? :whistle::)

Nå skla d først vente til du får pm'n. Den får du på mail, og der står det hvilken ring du skal møte, og når din rase har møtetid.

Du får også med startnr som du må printe ut å ta med deg=)

Så når dagen oppbrenner (eller dagen før) så pakker du alle sakene dine, og bikkja og kjører til hamar.

Så kommer det ann på når du har møtetid, men du bør møte ved ringen minst en halvtime før du har oppmøtetid!

Om du vil sitte ved ringen bør du være der fra morran av, eller ha evne til å mose deg inn på bittesmå plasser:)

Om enn noe teit forklart, så håper jeg det hjalpp noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen fungerer dette med når man skal møte opp osv? :icon_confused: Jeg har aldri stilt en hund før jeg... Får jeg mail? brev? Hva med startnummer osv? Hvor lenge før man skal i ringen bør man møte opp? Hvor lenge før bør man dukke opp for å få muligheten til å SITTE ved ringen? Kan noen fortelle om alt som skjer fra NÅ til jeg er i ringen med dyret? :whistle::)

Meldte du på elektronisk? I så fall kommer PM på mail.

Meldte du på på annen måte, kommer det i posten.

Hvor lang tid trenger du av forberedelser? For eksempel pelsstell, roe ned hunden - det avgjør jo i hvor god tid du bør være der. Må hunden gres en time, må du være der minst en time før.

Berner er garantert innkalt til ni, siden vi blir eneste rase i ringen (om påmeldingstallene er som før), og jeg vil da ta utgangspunkt i å være på parkeringsplassen åtte. Det er alltid litt kø for å få parkert og å komme inn, så jeg beregner god tid til det. Jeg går også to runder - en med tingene, og deretter ut for å hente dyret, og lufte henne litt på vei inn. Første runde sørger jeg da for å finne en god plass ved ringen, så jeg har den sikret mens jeg er ute etter dyret. Første runde slipper jeg stort sett også fortere inn, siden jeg ikke må vise noen vaksinasjonsattest - altså kommer jeg fortere til ringen og kan sikre meg plass. Rundt vår ring blir det i hvert fall fullt, med kanskje åtti-hundre påmeldte bernere.

Timen fra åtte til ni går alltid veldig fort for meg - en skal hilse på kjente, tisse, spise frokost/lunsj, få inn ting, lese katalogen og gong så åpnes utstillingen med nasjonalutstillingen. Hadde jeg stilt junior hannhund, hadde jeg trolig vært enda tidligere ute. Men jeg liker å ha god tid, og er god på å søle med tiden... Andre kommer fem på ni, og klarer seg utmerket med det.

Hvis det er lenge siden dyret har vært på utstilling, ville jeg beregnet litt god tid, så hun rekker å akklimatisere seg, fordøye inntrykk og lande - før hun skal i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det godt være at jeg ikke leste tråden din skikkelig, men hvorfor ville du kommet tidligere stiller du junior hannhund? siden de skal først i ringen? :icon_confused:

Selvfølgelig.

I min rase er det så mange påmeldt at det vil gå et par timer til å bedømme hannhunder - på den tiden rekker jeg finpussen på tispene. Men har jeg hannhund, må jo dette gjøres før bedømmelsen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Men da får jeg det jeg trenger å vite på mail, og bare jeg sørger for at jeg med hund og handler er på plass før vi skal i ringen så er jeg sikret.

Er jeg derimot LUR så kommer jeg tidlig, får sitte, roe bikkje osv? :icon_confused:

Vi satser på vi overlever :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...