Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktuelle utstillinger 2009


Symra&Pippin

Recommended Posts

Ja da spørs det om vi ikke bare kan spare oss for den turen.

Hampus mangler en P2 og en P3, noe 1 av 25 dommere har oppdaget...

Denne ene dommern gav likevel full pakke med BIR.

Men med en dommer som er veldig opptatt av tenner vil det jo garantert trekke ned.

Spørs om vi da ikke velger den "billige" løsninga denne helga og går på den lokale dobbelutstillinga i stede for å suse 200 mil i bil for en dårlig premiering.

Har du sjekket at det er hun som dømmer din rase også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar
Har du sjekket at det er hun som dømmer din rase også?

Jepp.

Hun dømmer gårdshundene.

Dumt for når jeg googlet henne virket det som om hun har dømt en del gårdshunder, og det setter jeg pris på hos en dommer.

Hater de som egentlig ikke vet hvordan en gårdshund ser ut.

Men 200 mil på ei helg for dommer som er veldig opptatt av bittet føles bortkasta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen min blir ikke så lang i år, tar med det som er i nærheten ellers så må jeg jo også få tid til litt agility også :rolleyes:

Mulig noe blir endret underveis, har ikke sett så mangen dommerlister enda...

01.03 Manger

21./22.03 NKK, Nordhordland

24.05 NDK Bergen

Pinsen: Rasespesialen? (Tynset) *Kommer an på dommer...*

01.-02.08 Nesbyen?

26./27.09 BSBK, Bergen

07./08.11 Stord

28./29.11 Lillestrøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Oppdatering:

Enten Bergen eller Harstad - blir uansett ikke begge. Utgår pga pels og dommer

Stangehallen og Sunndalsøra i april er samme helg - dobbelutstilling eller mindre konkurranse? Eller fremdeles pga dommerne

Ålesund i mai. Utgår

Dobbelutstilling med NKK og rasespesial i forbindelse med NKK Drammen i juni frister også. Kommer til å dra.

Oppdal er bankers.

Det er også NKK Trondheim.

Resten vurderes etter hvordan det går med de første utstillingene:

Første helgen på juli er det også en dobbelutstilling - Vålerbanen? Tja, hvorfor ikke.

Nesbyen første helgen i august.

Hundefestivalen

Steinkjer.

Orkanger

NKK Lillestrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her i huset er det jo ganske mange planer allerede. Mange er kun til vurdering (særlig de utenlands, og der blir det muligens fler enn de jeg har satt opp når dommerlistene kommer), må se an når Saeta får løpetid og planlegge etter røyting/pels. Men så langt:

Januar:

10.01-11.01: Letohallen (Silma)

31.01.-01.02: Exporama (Silma)

Februar:

14.02.-15-02: DKK Fredericia (Saeta)

21.02.-22.02: NKK Bø (Villa+Saeta)

Mars:

08.03: NCK Te/Ve Porsgrunn (Saeta)

21.03.-22-03: SV-09 Malmø (Saeta)

April:

19.04: NKK Harstad

25.04.-26.04: Vasa+Lahti, Finland (Saeta)

Mai:

02.05-03.05: DKK Aalborg (Saeta)

09.05.-10.05: NKK Kristiansand (Villa+Saeta)

Juni:

06.06.-07.06: NKK Drammen (Villa+Saeta)

13.06.-14-06: NSSK Hovedutstilling (stiller alt jeg har med pels)

Juli:

NSSK Nord-Norge (stiller alt jeg har med pels)

August:

--.08: NSSK Lundamo+Hundefestivalen (stiller alt jeg har med pels)

September:

NKK Rogaland+NCK (Saeta+Silma?)

Oktober:

NKK Kongsvinger (Saeta+Silma?)

November:

NKK Hamar (Saeta+Silma?)

Desember:

kommer senere..

Oppdatert litt.

Kjøre til Harstad?!?! Er dere helt ville eller??

Det skal faktisk vi, og vi kjører fra Vestfold. Galskap, oh yes :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kommer innom NKK Harstad med My og kameraet. Orker ikke stille med mindre hun plutselig blomstrer opp til da, satser på at debuten blir i sommer... For det er vel ikke vits i å stille en slik vel:

6874762_ed18e906a6.jpg

3307206595_5c00f0ae2d_o.jpg

?

Hun har litt lite pels rundt øynene, og generellt mye mindre pels enn hun KAN ha for tiden pga nedsatt immunforsvar men hun har fått mer fylde i det siste så jeg håper den kommer tilbake sakte men sikkert nå. Hun er ganske kraftig og kompakt, så hun ser alikevel ikke ut som en nakenhund selv om hun har lite pels da, det er jo et pluss... Men har det noe å si i det hele og det store tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent ser fortsettelsen av mitt utst.år ut:

21-22/3 - SKK SV-09 + Spesialutst. Malmö

25-26/4 - Stange (bare fordi man er så klar for camping nå!)

10/5 - NKK Kr.sand

30/5 - Beardisspesial Elverum

27/6 - NKK Trondheim

1-2/8 - Dobbelutst. på Nesbyen

15/8 - NKK Oslo

29-30/8 - Trondheim Hundefestival

13/9 - NKK Stavanger

4/10 - NKK Kongsvinger

(Evt. 2 x DKK Brøndby i Sept. og/eller DKK Herning i Nov. - hvis jeg ikke har valper da)

28/11 - NKK Hamar

Noen kan dog droppes hvis dommerne er helt "håpløse", og hvis man får valper tidligere eller senere enn forventet.. Også kan det jo selvsagt tilkomme en gjeng av disse nasjonale utstillingene, da.. Avhengig av dommere der også, såklart. Har et par småjenter det kunne vært moro å få ut i ringene i sommer (som ikke er mine, men venner sine).

(Kjenner jo på meg at jeg begynner å bli valpesjuk igjen, da.. Men 4 stk er egentlig helt greit og fullstendig tilstrekkelig å ha hjemme, da... )

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Lista vår:(oppdatert)

27-28.06.09 - NKK Trondheim

28-29.11.09 - NKK Lillestrøm

Vi trenger mer tid før jaktprøve, så det er vel kun disse to utstillingene hunden blir med på. Tror jeg stiller på NKK Trondheim selv om han ikke er jaktpremiert, kun for å få bedømmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kommer innom NKK Harstad med My og kameraet. Orker ikke stille med mindre hun plutselig blomstrer opp til da, satser på at debuten blir i sommer... For det er vel ikke vits i å stille en slik vel:

http://static.zooomr.com/images/6874762_ed18e906a6.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3390/330720...c00f0ae2d_o.jpg

?

Hun har litt lite pels rundt øynene, og generellt mye mindre pels enn hun KAN ha for tiden pga nedsatt immunforsvar men hun har fått mer fylde i det siste så jeg håper den kommer tilbake sakte men sikkert nå. Hun er ganske kraftig og kompakt, så hun ser alikevel ikke ut som en nakenhund selv om hun har lite pels da, det er jo et pluss... Men har det noe å si i det hele og det store tro?

Jeg kan ingenting om aussie, men hvor gammel er hun? For hvilken klasse hun kan gå i vil jo også påvirke et eventuelt spekulativt svar fra meg og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13mnd :ermm:

Det er jo bare ungfrøkna - da hadde jeg vurdert sterkt å stille henne. Jeg antar det er med aussie som med andre raser at pelsen kommer etter hvert, de er ikke født fullpelset. Jeg har lenge savnet mer pels på X'en, og da jeg stelte henne til NKK Bø "oppdaget" jeg at det faktisk begynner å bli mer pels på kroppen, lengde på fanene, osv. Så en dommer skal se bort fra det, så lenge hunden er greit pelset for alderen og en kan se farger og pelskvalitet.

Og uten at jeg kan aussie, så ser hun jo skapelig ut i kroppen? Harmonisk å se på, ikke lange bein og skihopperrygglinje.

Avhengig av ambisjonene dine selvfølgelig, men jeg ville stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke stille i år :P Bikkja likte seg ikke i ringen i fjor. Vegret for dommeren og ville ikke vise seg fram.

Jeg orker ikke å legge oss i hardtrening, så vi dropper det.. Dessuten er han jo for stor, så det hadde bare blitt på gøy, ikke for å bruke han i avl eller få et championat.

Kanskje neste år :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Utstillinger i Sverige kan man sjekke dommerne inne på hunddata også. søk på dommernavn og rase :P

NKK Trondheim er "bankers" (håper på cert og championat, det er jo lov til å håpe?), samme med rasespesialen. Hundefestivalen er uaktuell for den er (som vanlig :ermm: ) samme helg som rasespesialen...

Om det blir utstillinger utenom NKK Tr.Heim og rasespes. er usikkert, alt kommer an på hvilke dommere som dømmer (orker ikke å stille for dommere som trekker ned på det som er rasetypisk)...

Oppdatering pr nå:

Sunndalsøra: Odin (håpe på det siste certet her :P )

Ålesund: Utgår da dommeren ikke har dømt rasen tidligere

Oppdal/Surnadal-rindal: Aner ikke, spørs helt på hvilke dommere som de setter opp

NKK Trondheim: Odin, Amy, Zuma + Zira (+avl og oppdretterklasse om 2 hunder til fra oss stiller). Håpe på Cert for Zuma :P

SKK Svenstavik: spørs på dommer (finsk dame som dømmer, lite trolig at vi stiller)

Hundefestivalen: utgår.

Rasespesialen: Odin, Amy, Zuma + Zira (spesialdommer fra Tyskland) + LP på søndag for Amy

Orkanger: kanskje, bare kanskje... Er alle hundene champions da blir det ikke utstilling på oss (utstilling er dyrt nok fra før og orker ikke stille champions på småutstillinger).

NKK Lillestrøm: Kanskje, spørs på dommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe klipp*

Hun har litt lite pels rundt øynene, og generellt mye mindre pels enn hun KAN ha for tiden pga nedsatt immunforsvar men hun har fått mer fylde i det siste så jeg håper den kommer tilbake sakte men sikkert nå.

*klippe klipp litt til*

Luno har jo fortsatt litt sparsommelig med pels rundt øynene han og, og det har ikke blitt kommentert til nå. Så om det er en av hovedgrunnene til at du ikke ville stille så tror jeg jeg ville prøvd likevel =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg måtte oppdatere denne listen litt :ermm:

Ølen ble ikke noe av da jeg var i Belgia og paret Roma

Manger ble Gigi 2BTK m/CK

resten blir vel noe sånn som dette:

NKK Bergen - Gigi

Førde brukshundklubb apriil (akutell, men er ikke sikker enda) - Gigi

NBFK avd Rogaland 1mai - Gigi

Nesbyen 1 helgen i August- Gigi + evt. valpen som blir igjen hos oss

NKK Oslo i August - Gigi

NKK Rogaland i September - Gigi

NBFK spesial + BSBK 26+27/09 - Gigi + valpen + evt. Roma om hun er i kondisjon igjen...

Stord November - Gigi + Roma + evt. valpeshow for minsten som skal beholdes

NKK Lillestrøm (Dogs4All/Norsk Vinner) November - Gigi + Roma

Her kommer alt an på løpetid (knipe igjen til Januar er du snill, kjære Roma) og mulige valper :P Og ikke minst pels :P

men aktuelle utstillinger blir vel:

Ølen i Februar - Gigi

Manger i Mars - Gigi

NKK "Hordaland" - Gigi

Sør Rogaland brukshundklubb/Norsk Belgisk Fårehund klubb første helgen i mai - Gigi

Norsk Belgisk fårehundklubb dobbel spesial i Hemsedal pinsehelgen - Gigi

Nesbyen 1 helgen i august - Gigi + evt. valpeshow for minsten som skal beholdes

NKK Oslo - Gigi

NKK Rogaland - Gigi

Norsk Belgisk Fårehundklubb + Bergen S&B Klubb i september - Gigi + Roma (om hun er i form etter valper) + evt. valpeshow for minsten som skal beholdes

Stord - Gigi + Roma + evt. valpeshow for minsten som skal beholdes

NKK Lillestrøm - Gigi + Roma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Vännäsutstillingen? Hvor i sverige er det?

Noen som vet om andre utstillinger som er rundt om polarsirkel området/nord i Sverige?

Jeg skal ihvertfall på Bodø utstillingen.

Så får vi se om det blir noen andre i "nærområdet" utover sommern/høsten. Tror ikke jeg gidder å reise så langt når hunden bare er valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Vännäsutstillingen? Hvor i sverige er det?

Noen som vet om andre utstillinger som er rundt om polarsirkel området/nord i Sverige?

Jeg skal ihvertfall på Bodø utstillingen.

Så får vi se om det blir noen andre i "nærområdet" utover sommern/høsten. Tror ikke jeg gidder å reise så langt når hunden bare er valp.

Det som er lengst nord i Sverige er vel utstillinga i Gällivare som arrangerer utstilling 27-28 juni.

http://www.imeganet.se/nnkk/

Videre litt sørover blir Piteå, men nasjonal utstilling 16-17 mai, samt internasjonal 4-5 juli.

http://web.telia.com/~u92010018/

Derette kommer Vännes som er enda lenger sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. Prøvde på gulesiders kart, men det gikk ikke. Google har jeg ikke tenkt på at har kart :ermm: Men kjekt å vite!

Skal sjekke ut de utstillingene som hampus nevnte!

Anbefaler www.map24.com

Da får du også tid og distanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg har verdens snilleste hund på 1,5 år. En labrador. Jeg har hatt veldig lite problemer med henne og hun er en veldig omgjengelig hund. Hun har derimot det siste halve året begynt å av og til knurre når folk kommer for nærme henne når hun slapper av. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg mistenker at dette skjer når hun er sliten og overstimulert. Skjønner at hun selvfølgelig skal få lov til å ligge i fred når hun er sliten, men dette er ikke alltid like lett i praksis når hun knurrer selv når vi går forbi flere meter ved siden av henne. Hun legger seg også gjerne der folk er som under spisebordet, og kan knurre om en person går fra bordet og så kommer tilbake for å sette seg. Forsøkt å få henne til å legge seg andre plasser, men da kommer hun tilbake ikke lenge etterpå. Dette kan også skje på utsiden når hun ligger en plass (er uten bånd) og folk kommer forbi flere meter ved siden av. Hun har aldri glefset men knurrer og kan av og til gi et bjeff. Selv om personen som går forbi ikke går direkte mot henne, men bare forbi. Dette skjer som sagt ikke ofte, men ønsker gjerne tips til hva som er best å gjøre slik at man kan få en god løsning før det evt blir verre. Hun er ellers veldig glad i folk, og liker best å være helt oppi folk. Hun har ikke noe fast plass hun legger seg (som hun vokter f.eks) men det kan være hvor som helst. Noen som har noen tips, og tanker om at det kan være som jeg tenker at hun er sliten og at hun knurrer for å forsikre seg om at hun blir værende i fred? Visst jeg roper på henne og får henne bort fra der hun ligger knurrer hun ikke lengre, og oppleves som glad. 
    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...