Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktuelle utstillinger 2009


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Jeg har et worddokument fullt av utstillinger hvor berner er tatt med, og som jeg kan tenke meg å dra på av ulike grunner - enten fordi det er grei kjøreavstand (og ganske mange utstillinger har grei kjøreavstand i mitt vokabular når en bor i Oslo), fordi det er storcert-mulighet, fordi det kan kombineres med ferie, også videre. Men jeg gidder virkelig ikke å dra for en dårlig dommer, jeg har allerede "for mange" utstillinger å velge mellom som det er. Sambo og jeg har et kompromiss om to utstillingshelger i måneden, og enkelte måneder går det bare ikke opp... Så jeg prøver å samle litt kvote på vinteren og løse ut i sommermånedene... Men alt avhenger av dommeren - jeg reiser gjerne langt for en dommer jeg har tro på, og dropper heller en utstilling i nærheten om jeg ikke tror på dommeren. De eneste utstillingene jeg kan være villig til å gamble med, er NKK-utstillinger i nærheten. Selv om dommer er ukjent eller ustabil, må jo ikke det bety at ikke vi får cert'et...

X'en er også uferdig, og hun kan lett få en stygg fase, selv om jeg håper hun hadde den i vinter. Jeg gidder ikke å samle på blå, er i grunnen ikke fornøyd med flat rød heller... Men, jeg har jo satt en dato for LP-debuten, så om hun blir altfor stygg kan vi jo fokusere på å gå høyrevendinger framfor venstresvinger. ;) (Selv om jeg vet det går an å få til begge deler altså...)

NKK Oslo er 15.-16. august, maks irriterende siden hun blir to år 16. august. Så dobbeltutstillingen helga etter er det mulig jeg melder på uansett, om hun står for championatet. Og utover høsten blir det tur over grensene, om hun ser skapelig ut. Men jeg tror ikke hun vil være helt ferdig før hun er tre-fire, så jeg forventer ikke noe kjapt championat på henne. Med 40-50 bernere på vanlige utstillinger er det ikke så mange billige cert å få, og en skal ha kvalitetene pluss det lille ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg hadde jo egentlig bestemt meg for å "pensjonere" Chessea fra utstillingsringen, men sånn blir det nok ikke. Må nesten gi henne en sjanse - hun er bare 3 år :rolleyes:

Med forbehold om mange endringer er dette i alle fall utstillinger jeg kan tenke meg å delta på:

- NSBK Exporama Hellerudsletta i slutten av januar

- Dobermannklubben / Welsh Corgi klubben på Stange i slutten av april

- Raseklubben for portugisisk vannhund 14. juni i Kongsberg (denne skal jeg nok garantert delta på)

- Sandefjord hundeklubb 20-21 juni

- Nesbyen i starten av august

- Muligens NKK stavanger

Eventuelt tar vi en tur eller to til rogaland

Vi skal kun stille på ikke-NKK utstillinger hvis det blir utstilling på oss i 2009.

Ellers skal jeg nok se på følgende utstillinger (uten egen hund):

- NKK Bø

- NKK Drammen (kanskje)

- NKK Oslo

- NKK Kongsvinger (kanskje)

- NKK Lillestrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer alt an på løpetid (knipe igjen til Januar er du snill, kjære Roma) og mulige valper :wub: Og ikke minst pels :o

men aktuelle utstillinger blir vel:

Ølen i Februar - Gigi

Manger i Mars - Gigi

NKK "Hordaland" - Gigi

Sør Rogaland brukshundklubb/Norsk Belgisk Fårehund klubb første helgen i mai - Gigi

Norsk Belgisk fårehundklubb dobbel spesial i Hemsedal pinsehelgen - Gigi

Nesbyen 1 helgen i august - Gigi + evt. valpeshow for minsten som skal beholdes

NKK Oslo - Gigi

NKK Rogaland - Gigi

Norsk Belgisk Fårehundklubb + Bergen S&B Klubb i september - Gigi + Roma (om hun er i form etter valper) + evt. valpeshow for minsten som skal beholdes

Stord - Gigi + Roma + evt. valpeshow for minsten som skal beholdes

NKK Lillestrøm - Gigi + Roma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som Emma - masse, masse utstillinger på min egen terminliste akkurat nå, men en gjeng blir strøket (eller kommer til) sånn etterhvert pga dommervalg, andre utst. som dukker opp i andre land, økonomi, ferie, etc.

Tror min liste er på drøyt 40 utstillinger nå, men vet av erfaring at jeg pleier å være på sånn 20-25 utstillinger i løpet av et år.

Og til neste år antar jeg at jeg sitter med kun EN egen hund som skal stilles, så det kanskje roes ned litt pga det også..

Men tiden vil vise!

Det starter i alle fall med en eller annen av disse små nasjonale i januar/feb. dels med min Moses (som står for champ) + Mac som må få en myk overgang fra hjemme-livet til "utstillingshund" på NKK Bø..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25.01.2009 - Vinstrahallen (Gudbrandsdal Hundeklubb)

25.04.2009 og 26.04.2009 - Stangehallen (Norsk Dobermann klubb)/26.04.2009 Stangehallen (Norsk Welsh Corgi Klubb)

24.05.2009 - Eidsvoll (Eidsvoll Hundeklubb)

06.06.2009 og 07.06.2009 NKK Drammen

13.06.2009 - Lier (Norsk Terrier Klub)

05.07.2009 Vålerbanen (Åsnes Og Omegn Hundeklubb)

15.08.2009 og 16.08.2009 NKK Oslo

06.09.2009 - Hundorp (Gudbrandsdal Hundeklubb)

03.10.2009 og 04.10.2009 NKK Kongsvinger

06.11.2009 og 07.11.2009 - Eidsvoll, høstutsillingen (Norsk Dalmatiner Klubb)

08.11.2009 - Eidsvoll(Norsk Miniatyrhund Klubb)

14.11.2009 og 15.11.2009 - Kongsberg hallen (Kongsberg Hundeklubb)

28.11.2009 og 29.11.2009 - NKK Lillestrøm

Sånn ser listen ut nå, men tviler på at jeg får til alle :wub:

Listen blir oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å droppe utstillinger neste år.... men når de arrangeres i nærheten så kan jeg ikke la være å melde meg på :o

14/2: Ølen Etne Vindafjord. Første gang at gruppe 7 får være med så da MÅ jeg bare stille :wub:

21/3: NKK Bergen

30/5: Karmøy Hundeklubb

31/5: Haugesund og Omegn Hundeklubb

12/9: NKK Stavanger

7/11: Fitjar Stord Hundeklubb

Jeg skal stille på akkurat de samme! ;) Tror jeg har sett deg på et par utstillinger før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så var det utstilling i 2009 da :closedeyes:

siden jeg allerde er gått i dag med planlegging av den første store utstillingen i 2009 så kan jeg vel "avsløre" de planene jeg har. Men det skal også være sakt at planene er ikke så detaljert.

det blir de fleste NKK utstillinger neste år. Det er fordi jeg skal stille Junior handling og har 2 tisper som mangler stor certet.

Det blir NKK bø. Der jeg allerde vet sånn ca hvem jeg tar med meg. Bo plass er ordnet og alt så da er vi klar selv om det er leeenge til men tiden går fort i disse tider

Tindra. Almanza dress for succes (flat som skal i åpen klasse)

Ronja. One and only (flat som skal i åpen eller bruks klasse)

Ivo. Sukkertoppen's secret of success. (flat skal i åpen + juniorhandling søndag)

Billy. Chandler bing. ( tibbe som skal i åpen hann + juniorhandling lørdag)

så vurdere jeg og ta med amy (tibbe dyret nr.2).

men kjenner jeg meg selv så blir det nåkk flere av kennelens hunder som blir med.

NKK bergen

NKK kr.sand

så er det vel en utstilling lengre nord i mellom dette som jeg håper og få reist på.

Så blir det ølen i februar.

tar vel det meste på sikt. men jeg skal på flest mulig nkk utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min liste ser sånn ut:

14/2: Ølen Etne Vindafjord.

21/2 Nkk Bø i Telemark

21/3: NKK Bergen

4/4: NMK Nærbø

1/5 SRBK Orre

9/5 NKK kristiansand

24/5 Bergen

30/5: Karmøy Hundeklubb

31/5: Haugesund og Omegn Hundeklubb

12/9: NKK Stavanger

26/9 bergen

7/11: Fitjar Stord Hundeklubb

+ spesialen i sommer en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, her i huset er det jo ganske mange planer allerede. Mange er kun til vurdering (særlig de utenlands, og der blir det muligens fler enn de jeg har satt opp når dommerlistene kommer), må se an når Saeta får løpetid og planlegge etter røyting/pels. Men så langt:

Januar:

10.01-11.01: Letohallen (Silma)

31.01.-01.02: Exporama (Silma)

Februar:

14.02.-15-02: DKK Fredericia (Saeta)

21.02.-22.02: NKK Bø (Villa+Saeta+Silma)

Mars:

08.03: NCK Te/Ve Porsgrunn (Silma)

14.03: Tampere, Finland (Saeta)

21.03.-22-03: NKK Bergen (Villa+Saeta+Silma)

April:

25.04.-26.04: NSSK+NCK Bergen

Mai:

09.05.-10.05: NKK Kristiansand (Villa+Saeta)

24.05: ULKK Österbybruk Int (Saeta)

Juni:

06.06.-07.06: NKK Drammen (Villa+Saeta)

13.06.-14-06: NSSK Hovedutstilling (Villa+Saeta)

Juli:

NSSK Nord-Norge

August:

--.08: NSSK Lundamo+Hundefestivalen (Villa+Saeta+Silma+mulig valp?)

September:

NKK Rogaland+NCK (Saeta+Silma?)

Oktober:

NKK Kongsvinger (Saeta+Silma?)

November:

NKK Hamar (Saeta+Silma?)

Desember:

kommer senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er altså planene mine for 2009 slik de ser ut akkurat nå. Jeg har funnet fram til noen av dommerne, men ikke alle. Er det noen som vet noe jeg ikke vet m.h.t. dommere på disse utstillingene??

25-26/4: Stangehallen

10/5: Kristiansand - Javier Sanchez

23-24/5: Ålesund

30/5: Elverum (Spesial)

6-7/6: NKK Drammen - Päivi Eerola

13-14/6: Vännäs, Sverige

20-21/6: Oppdal

27-28/6: NKK Trondheim - Jeff Luscott

4-5/7: Ånnaboda, Sverige (Spesial, tror jeg) - Sheila Burditt

10-11/7: Tvååker, Sverige - Dan Eriksen/Inger Brodal Ronander

26/7: Ransäter, Sverige

1-2/8: Nesbyen

15-16/8 NKK Oslo

29-30/8: Hundefestivalen, Trondheim

5/9: Steinkjer

3-4/10: NKK Kongsvinger

7/8-11: Orklahallen

28-29/11: Lillestrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser planene mine ut akkurat nå, med smått og stort i inn- og utland. (Endringer vil helt sikkert komme):

25-26/4: Stangehallen

10/5: Larv (Sverige)

23-24/5: Ålesund

30/5: Elverum (Spesial)

6-7/6: NKK Drammen

13-14/6: Vännäs, Sverige

20-21/6: Oppdal

27-28/6: NKK Trondheim

4-5/7: Ånnaboda, Sverige (Spesial, tror jeg)

10-11/7: Tvååker, Sverige

26/7: Ransäter, Sverige

1-2/8: Nesbyen

15-16/8 NKK Oslo

29-30/8: Hundefestivalen, Trondheim

5/9: Steinkjer

3-4/10: NKK Kongsvinger

7/8-11: Orklahallen

Har du sett noen dommerlister for utstillinga i Vännäs?

Den er veldig interessant, forutsatt greie dommere.

Vi har jo dobbelutstilling her samme helga.

Men er ikke såååå spennende å stille som sansyneligvis eneste gårdis med dommere fra det store utland som stort sett ikke har sett en gårdis før.

I Sverige er det jo langt flere gårdiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett noen dommerlister for utstillinga i Vännäs?

Den er veldig interessant, forutsatt greie dommere.

Vi har jo dobbelutstilling her samme helga.

Men er ikke såååå spennende å stille som sansyneligvis eneste gårdis med dommere fra det store utland som stort sett ikke har sett en gårdis før.

I Sverige er det jo langt flere gårdiser.

Dommerinfo er ikke lagt ut ennå, men kommer sikkert her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14/2: Ølen Etne Vindafjord

21/3: NKK Bergen Det blir NM jaktfeltskyting i stedet

30/5: Karmøy Hundeklubb Sporkonkurranse i stedet

31/5: Haugesund og Omegn Hundeklubb Sporkonkurranse i stedet

12/9: NKK Stavanger

7/11: Fitjar Stord Hundeklubb

29/11: Lillestrøm (Norsk Vinner) Tilføyd utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...