Gå til innhold
Hundesonen.no

Sære matvaner....


Debbie

Recommended Posts

Har dere noen rare eller sære matvaner, eller retter..

Som dere spiser og synes er godt, men som folk flest bare himler med øyene av..

Jeg har noen retter, som folk bare ler av, men er det ikke flere enn meg der ute??

Potetmos, med brokkoli og reker, knallgodt, kan ha litt sandefjordsmør på sida

Eller pannekaker(ikke veldig søte) med leverpostei eller gulost

Brødskive med majones,og kokte poteter med pepper og salt

noe jeg synes er underlig i matveien er:

Kokt spaghetti med sukker og melk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før, da jeg ikke var vegetarianer, syntes jeg det var kjempegodt med vaffel med baconpostei, nugatti, hvitost, morrpølse og ritzkjeks på. Salt og søtt på en gang, liksom (omtrent som Smash!). Jeg veit ikke helt om jeg har noe sånt nå, da? Nei, jeg kan egentlig ikke komme på noe som er skikkelig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars faren min var hjemme alene noen dager og måtte lage mat selv. Han er ikke spesielt kresen i matveien, men liker ikke ketchup og tyggis, og sjokolade er heller ikke noe særlig. Stakk tilfeldigvis innom rundt middagstider - og hva finner jeg??! Jo, basisen var lomper med chilipølser (den er grei altså). Opphakket rå gul løk, rød og grønn paprika, jalapenos, peanuttsmør og Nugatti Air (nugattien sjokkerte mest)! :P Alt sammen på samme pølse i lompe - knask - mm! Jeg måtte bare ta bilde.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutefisk! :P Nam!

Jammen - det ER jo godt, det! :P Til og med min bergenske type liker lutefisk (kanskje dere to er wannabe-trøndere, hoho)! :closedeyes: Og melkesuppe med lutefisk er et "must" på første juledag når vi feirer jul hos mine foreldre.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen - det ER jo godt, det! :P Til og med min bergenske type liker lutefisk (kanskje dere to er wannabe-trøndere, hoho)! :closedeyes: Og melkesuppe med lutefisk er et "must" på første juledag når vi feirer jul hos mine foreldre.. :P

Når ble lutefisk en trøndersk tradisjon?

Ja, lutefisk er kjempegodt, men det er så mange som enten ikke liker det eller ikke våger å smake... Vi spiser gjerne lutefisk på lille julaften vi, og mange ganger ellers i året :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble lutefisk en trøndersk tradisjon?

Ja, lutefisk er kjempegodt, men det er så mange som enten ikke liker det eller ikke våger å smake... Vi spiser gjerne lutefisk på lille julaften vi, og mange ganger ellers i året :P

Bergensk er den i alle fall ikke! :P Mine svigerforeldre på Askøy spiser nemlig ikke sånt, og ut i fra hva jeg har blitt fortalt av urbefolkningen i området virker det ikke som om de har noen tradisjon for det. Og siden jeg er trønder, forbeholder jeg meg retten til å bestemme at det er en trøndersk tradisjon. Så det så! :closedeyes: :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttirakkern dere spiser mye rart :P

Jeg får som regel gubben til å gå i ett eget rom når jeg slafser i meg mølje (møljebrød og ribbekraft) men det er jo bare barnematen i forhold :P

Er det forresten noen andre her som spiser mølje til jul?

Ekspeditørene i butikken ser bare dumt på meg når jeg spør om møljebrød. Skikkelig vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Hva er mølje? Det har jeg aldri hørt om...

Vi spiser kokt torsk til jul da.. ikke lutefisk eller saltet, men kokt vanlig torsk.. er mange som syns det er sært.. hihi.

Også er jeg en av dem som har syltetøy på både brunost og hvitost når det faller meg inn ;-)

Google.

http://www.google.no/search?hl=no&clie...3%B8k&meta=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Huh? Hva er mølje? Det har jeg aldri hørt om...

Vi spiser kokt torsk til jul da.. ikke lutefisk eller saltet, men kokt vanlig torsk.. er mange som syns det er sært.. hihi.

Også er jeg en av dem som har syltetøy på både brunost og hvitost når det faller meg inn ;-)

Juletorsk med eggesmør og rødvin er ett must for alle som har et snev av vestlending i seg..

mølje derimot er ekkelt, det kan trønderne ha for seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...