Gå til innhold
Hundesonen.no

Sære matvaner....

Debbie

Recommended Posts

Har dere noen rare eller sære matvaner, eller retter..

Som dere spiser og synes er godt, men som folk flest bare himler med øyene av..

Jeg har noen retter, som folk bare ler av, men er det ikke flere enn meg der ute??

Potetmos, med brokkoli og reker, knallgodt, kan ha litt sandefjordsmør på sida

Eller pannekaker(ikke veldig søte) med leverpostei eller gulost

Brødskive med majones,og kokte poteter med pepper og salt

noe jeg synes er underlig i matveien er:

Kokt spaghetti med sukker og melk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før, da jeg ikke var vegetarianer, syntes jeg det var kjempegodt med vaffel med baconpostei, nugatti, hvitost, morrpølse og ritzkjeks på. Salt og søtt på en gang, liksom (omtrent som Smash!). Jeg veit ikke helt om jeg har noe sånt nå, da? Nei, jeg kan egentlig ikke komme på noe som er skikkelig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars faren min var hjemme alene noen dager og måtte lage mat selv. Han er ikke spesielt kresen i matveien, men liker ikke ketchup og tyggis, og sjokolade er heller ikke noe særlig. Stakk tilfeldigvis innom rundt middagstider - og hva finner jeg??! Jo, basisen var lomper med chilipølser (den er grei altså). Opphakket rå gul løk, rød og grønn paprika, jalapenos, peanuttsmør og Nugatti Air (nugattien sjokkerte mest)! :P Alt sammen på samme pølse i lompe - knask - mm! Jeg måtte bare ta bilde.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutefisk! :P Nam!

Jammen - det ER jo godt, det! :P Til og med min bergenske type liker lutefisk (kanskje dere to er wannabe-trøndere, hoho)! :closedeyes: Og melkesuppe med lutefisk er et "must" på første juledag når vi feirer jul hos mine foreldre.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen - det ER jo godt, det! :P Til og med min bergenske type liker lutefisk (kanskje dere to er wannabe-trøndere, hoho)! :closedeyes: Og melkesuppe med lutefisk er et "must" på første juledag når vi feirer jul hos mine foreldre.. :P

Når ble lutefisk en trøndersk tradisjon?

Ja, lutefisk er kjempegodt, men det er så mange som enten ikke liker det eller ikke våger å smake... Vi spiser gjerne lutefisk på lille julaften vi, og mange ganger ellers i året :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble lutefisk en trøndersk tradisjon?

Ja, lutefisk er kjempegodt, men det er så mange som enten ikke liker det eller ikke våger å smake... Vi spiser gjerne lutefisk på lille julaften vi, og mange ganger ellers i året :P

Bergensk er den i alle fall ikke! :P Mine svigerforeldre på Askøy spiser nemlig ikke sånt, og ut i fra hva jeg har blitt fortalt av urbefolkningen i området virker det ikke som om de har noen tradisjon for det. Og siden jeg er trønder, forbeholder jeg meg retten til å bestemme at det er en trøndersk tradisjon. Så det så! :closedeyes: :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttirakkern dere spiser mye rart :P

Jeg får som regel gubben til å gå i ett eget rom når jeg slafser i meg mølje (møljebrød og ribbekraft) men det er jo bare barnematen i forhold :P

Er det forresten noen andre her som spiser mølje til jul?

Ekspeditørene i butikken ser bare dumt på meg når jeg spør om møljebrød. Skikkelig vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Hva er mølje? Det har jeg aldri hørt om...

Vi spiser kokt torsk til jul da.. ikke lutefisk eller saltet, men kokt vanlig torsk.. er mange som syns det er sært.. hihi.

Også er jeg en av dem som har syltetøy på både brunost og hvitost når det faller meg inn ;-)

Google.

http://www.google.no/search?hl=no&clie...3%B8k&meta=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Huh? Hva er mølje? Det har jeg aldri hørt om...

Vi spiser kokt torsk til jul da.. ikke lutefisk eller saltet, men kokt vanlig torsk.. er mange som syns det er sært.. hihi.

Også er jeg en av dem som har syltetøy på både brunost og hvitost når det faller meg inn ;-)

Juletorsk med eggesmør og rødvin er ett must for alle som har et snev av vestlending i seg..

mølje derimot er ekkelt, det kan trønderne ha for seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...