Gå til innhold
Hundesonen.no

Røytesesong


HHC

Recommended Posts

Jeg har sånne dåtter i hvert et hjørne i leiligheta.. Jeg kan støvsuge det opp, men det er like mye der dagen etterpå. :P

Gleder meg til furminatoren min kommer i postkassa ja!

Åhh, godt det ikke bare er meg! Heldigvis hadde Elkjøp kampanje på støvsugerposer for ikke lenge siden! :P

Begynner å lure på om jeg skal investere i en sånn furminator, men jeg mistenker at totten min ikke kommer til å se klok ut etter en sånn uttynning.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, godt det ikke bare er meg! Heldigvis hadde Elkjøp kampanje på støvsugerposer for ikke lenge siden! :P

Begynner å lure på om jeg skal investere i en sånn furminator, men jeg mistenker at totten min ikke kommer til å se klok ut etter en sånn uttynning.. :P

Jeg tenkte det samme ang. furminatoren i begynnelsen, men nå driter jeg i det. Hun kan se ut som en ribba høne for min del, bare jeg slipper disse gigantiske grå-svarte hårballene overalt :P Dessuten er den ikke så ille, den tar ikke så utrolig mye på en måte, og man har "full kontroll" når man bruker den.

Merker på My at det er underulla hun mister, selv om det løsner noen dekkhår også.. De fleste aussier røyter bare underulla, men jeg kjenner èn aussie som røyter ALT når hun røyter.. Hun ser virkelig ut som en ribba høne når hun røyter gitt. Dekkhårene ramler av i fleng de også, og hun ser nesten 10kg mindre ut enn når hun er fullpelsa!

Jeg har sentralstøvsuger, og den er min beste venn om dagen.

- Hilsen Anniken som lurer på hvorfor aussien ikke kommer i korthårsversjon? Aussier skulle hatt kelpie-pels, så hadde det blitt tilnærmet perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

hehe ja her savner vi da hybelkaninene hihi. Det er betraktelig mindre med hår etter at flaten fikk rusle så jeg ser på gulvene og nyter så lenge det vare. Sønnen har jo en border collie som kommer til å røye en heldel til våren regner jeg med og etter det så er det i gang igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste hybelkaninene her er de som ramler ned fra trimmebordet og har unsluppet tørrmoppen. Men mengden sand og dritt som dras med inn i pelsen kommer bare enda mer til syne på gulvet når det ikke kan gjemme seg under hybelmoskuser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet?

Det er jo omtrent en sånn mengde som ligger igjen hver gang man børster - er det ikke?

Susanne

Det var det eg og tenkte... Har sånn ca 1-2 poser med ull når eg tar i.

Eg vil heller har litt hår i krokene og støvsuge hver dag i røyteperioden, enn å kutte av den flotte pelsen til Ace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet?

Det er jo omtrent en sånn mengde som ligger igjen hver gang man børster - er det ikke?

Susanne

Det var det eg og tenkte... Har sånn ca 1-2 poser med ull når eg tar i.

Eg vil heller har litt hår i krokene og støvsuge hver dag i røyteperioden, enn å kutte av den flotte pelsen til Ace.

Nå er det vel noen forskjeller på flat og beardis/tervhann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel noen forskjeller på flat og beardis/tervhann?

Tja.. Jeg stjeler et bilde Jeanette tok i forrige uke:

2008_10280039.jpg

Jeg er ikke helt sikker på om det er så stor forskjell på den flatten og Dina? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg skjønte poenget ditt? :P

Det kan være fordi jeg ikke skjønte helt den "Jeg skjønner ikke problemet"-greia?

Men altså, jeg dro av Dina like mye underull i forrige uke som det har blitt dratt av flat'en. Du skreiv at det var forskjell på en terv/beardis og en flat. Dina er rett nok ikke en beardis, hun er heller ikke en tervhanne - hun er en groenendael-tispe, og som du ser på bildet, så er det kanskje ikke så stor forskjell på flat og belger mtp underull allikevel?

Hvor den "jeg skjønner ikke problemet"-greia kommer inn, vet jeg ikke, det er så vidt jeg har sett ingen som har sagt noe om at underull er et problem? :P

Og om det ligger igjen like mye underull hver gang Stine børster Ace, så tipper jeg at hun ikke børster Ace så innmari ofte (dvs, bare når han begynner å røyte, ikke sant?) - og neppe så ofte som Susanne børster beardisene..? Flat og belger er vel nærmere i pelstype enn beardis og belger? Jeg vil tro at beardisen trenger mer børsting og pelsstell enn belger og flat? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må visst være usedvanlig treg på denne vakre høstmorgenen. :P Mitt poeng var at jeg ikke skjønte helt hensikten til Susanne og Stine om å si at de ikke så 'problemet', fikk jo ikke inntrykk av at trådstarter så på det som et problem i det hele tatt. Så jeg syntes de kommentarene virket litt nesevise og unødvendige. Dermed forsøkte jeg å foreslå at det kanskje var litt forskjell på mengde underull på flat vs. beardis/tervgutt og at det på bildet er mye underull til en flat å være. Så ble jeg litt usikker på om du snakket i mot eller med meg liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må visst være usedvanlig treg på denne vakre høstmorgenen. :P Mitt poeng var at jeg ikke skjønte helt hensikten til Susanne og Stine om å si at de ikke så 'problemet', fikk jo ikke inntrykk av at trådstarter så på det som et problem i det hele tatt. Så jeg syntes de kommentarene virket litt nesevise og unødvendige. Dermed forsøkte jeg å foreslå at det kanskje var litt forskjell på mengde underull på flat vs. beardis/tervgutt og at det på bildet er mye underull til en flat å være. Så ble jeg litt usikker på om du snakket i mot eller med meg liksom. :P

Nei, vi er vel enige her, jeg skjønte heller ikke den kommentaren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet?

Det er jo omtrent en sånn mengde som ligger igjen hver gang man børster - er det ikke?

Susanne

Jo. Rart det er mer pels igjen når man fyller en bærepose i uka..

Jeg har ingen røytehund, men synes det kanskje er litt ulogisk å begynne å røyte når det blir minusgrader? Eller røyter de på sommeren også? Foreldrene mine sin samjoed pleier å bare ha dekkhår igjen når det nærmer seg desember, jeg har konkludert med at hun er litt atypisk som hund generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...