Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for bilderedigering


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Jeg har Cs3, men det er vel omtrent det samme.

Høyreklikk på layeret "Background" - altså layeret med bildet, nede i høyre hjørne. Velg "Duplicate layer". Nå har du to helt like layere. Så visker du ut alt bortsett fra det som skal ha farger i det øverste layeret. Deretter velger du layeret "background" igjen og gjør det svart/hvitt.

Du kan også markere det som skal ha farger, høyreklikke, velge "select inverse" og så gjøre det svart/hvitt.

Dårlig forklart, bare spør om du ikke skjønner noe :)

Thanks, det funka faktisk :) Maser litt til jeg, hvordan får du markert akkurat det området du skal ha da? Til meg blir det liksom med litt ekstra både her og der :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes veldig mange måter å markere det man vil jobbe med på. Noen gjør som forklart over her, viskler bort det laget de ikke vil ha der.

Andre metoder er å bruke lasso-tool for å markere rundt, du kan bruke "select - color range" og markere en spesiell farge, du kan bruke pen tool for å lage punkter rundt.... you name it :)

Et sted å lete etter forskjellige metoder er faktisk youtube, der har jeg lært en del smarte triks. Søke på tutorials og bare gloooooo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det må jeg prøve. Jeg har photoshop på svensk, så må jo lete opp alt på svensk i stedet for engelsk :)

Edit:

Nå får jeg til å klippe ut deler av et bilde slik jeg vil. Da gjenstår resten, hvordan får jeg f.eks lagt det jeg har klippet ut over på en annen bakgrunn? Og hvordan får jeg forminsket det jeg har klipt ut? Gosj, amatør sa du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har markert rundt det du vil klippe ut, så kan du trykke på ctrl + j mens markeringen fremdeles er på. Da lager den et nytt lag som inneholder bare det som er markert. Da kan du bruke den Move Tool (hurtigtast V ) og dra det over på et annet bilde :) Bare ta tak i layeret fra layerpaletten og dra det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker Photoshop CS, men jeg skjønner ikke så mye av det...

noen som kan forklare hvordan du legger inn et bilde i et annet bilde på en måte :lol:

f.eks at jeg har et bilde av hunden min, og et bilde av katten min, men så vil jeg ha de på samme bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme som jeg trenger hjelp til.. Dvs, jeg kommer så langt som på bildet over, men der stopper det..

Edit;

Nå har jeg faktisk fått det til. Da gjenstår o'store spørsmål. Hvordan lager man "riktig" størrelse på det ferdige bildet? Skal ha bannerstørrelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter igjen jeg.. Når jeg prøver å følge "oppskriften" for hvordan man skal gjøre et område sort/hvitt og et annet i farge.. La oss si jeg skal gjøre som Wheatestass og beholde farger på et øye, men ha resten i sort/hvitt. Når jeg følger oppskriften med å duplicere lager, så ender det med at øyenen blir sort/hvit og det rundt i farger. jeg vil jo ha det motsatt :icon_clapping: Noen som vet hva jeg gjør feil, evt kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter igjen jeg.. Når jeg prøver å følge "oppskriften" for hvordan man skal gjøre et område sort/hvitt og et annet i farge.. La oss si jeg skal gjøre som Wheatestass og beholde farger på et øye, men ha resten i sort/hvitt. Når jeg følger oppskriften med å duplicere lager, så ender det med at øyenen blir sort/hvit og det rundt i farger. jeg vil jo ha det motsatt :icon_clapping: Noen som vet hva jeg gjør feil, evt kan hjelpe?

Har du husket å gå tilbake til layeret "background" før du gjør det sort/hvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan spørre om dette her, men går det an å gjøre slik at bare noe av bilde er med farge og noe er svart-hvitt på paint.NET? Isåfall, hva gjør man? Trenger nok å få det inn med teskje isåfall :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Noen som vil redigere disse for meg ?

Hundegrden016.jpg

Hadde hvert fint hvis litt av det rote i bakgrunnen hadde blitt fjernet o.l

Ellers står det fritt frem til å redigere :icon_clapping:

Hundegrden023.jpg

Fritt fram

DSC00391-1.jpg

MeganMaestro011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...