Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for bilderedigering

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som kan rette opp horisonten på dette? Og ta bort den båten på havet der og klone vekk litt sånn støv på himmelen der. Syns bildet er litt sånn merkelig i fargene, kan det gjøres noe med?

IMG_1920.jpg

Direkte link til stort bilde er her :whistle:

• Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

:whistle: første gangen jeg kloner .. hva synes dere?

rettet også opp horisonten.

IMG_1920-1.jpg

edit: prøve også å redigere litt på det ..

edit2: gjorde bildet litt varmere.

Gjerne si hva dere synes om redigeringen min ..

Skrevet

Marianne: Det er jo litt duse farger, sikkert litt dis forran fjellet der eller noe. Kan ikke endre på det uten at det ser helt nørd ut.

fjell.jpg

Skrevet
Takk for forsøket hvertfall. :whistle: Det ble jo bedre enn originalen i det minste.

Sånn går det når man tar bilde med et gammelt dårlig digitalkamera og fotografen ikke kan noe som helst med innstillinger, annet enn å skru kameraet av og på!

Hjelper kanskje ikke at det er tatt inne i skogen på kvelden heller.. :ahappy:

*fjernet bilde*

Dette da?

Er det photoshop dere bruker til å redigere bilder? Hvor kan jeg få det, og koster det noe? Er det vanskelig å lære seg å bruke?

Kan si såpass at du kommer til å bli storfornøyd når du en gang kjøper deg et nytt digitalkamera... :P

Photoshop koster fra 600kr for versjonen som heter Elements til en 15.000kr for versjonen som heter CS4...

Kan prøves ut med 30dagers demo.

Men andre programmer som Photofiltre og Paint.NET gjør akkurat samme nytten, og er GrAtiS.!

Skrevet
Photoshop koster fra 600kr for versjonen som heter Elements til en 15.000kr for versjonen som heter CS4...

OT, men koster CS4 hele 15.000 kr? Oi! :shocked:

Skrevet
Kan si såpass at du kommer til å bli storfornøyd når du en gang kjøper deg et nytt digitalkamera... :ahappy:

Kan prøves ut med 30dagers demo.

Men andre programmer som Photofiltre og Paint.NET gjør akkurat samme nytten, og er GrAtiS.!

Jeg har speilrefleks og altså, canon, men det hjelper liksom ikke når alt jeg kan er å skru det på og knipse. :whistle:

Jeg hadde skikkelig trengt et fotokurs!

Ok, da prøver jeg ut de gratise alternativene først. :P

Skrevet
Jeg har speilrefleks og altså, canon, men det hjelper liksom ikke når alt jeg kan er å skru det på og knipse. :)

Jeg hadde skikkelig trengt et fotokurs!

Ok, da prøver jeg ut de gratise alternativene først. ;)

Jeg er ikke dritgod altså, men jeg kan sikkert vise deg litt, sånn at du kommer igang! :P

Skrevet
Jeg er ikke dritgod altså, men jeg kan sikkert vise deg litt, sånn at du kommer igang! :)

Gjerne det!

Jeg må bare få reparert speilrefleksen først. Den fikk seg en kakk i sommer og nå blir alle bildene vi tar helt sorte..

Men det virker på alle andre måter, så det kan jo hende at du får vist meg noen innstillinger fordi?

Kan ta det med på lørdag så får du se!

Skrevet
Gjerne det!

Jeg må bare få reparert speilrefleksen først. Den fikk seg en kakk i sommer og nå blir alle bildene vi tar helt sorte..

Men det virker på alle andre måter, så det kan jo hende at du får vist meg noen innstillinger fordi?

Kan ta det med på lørdag så får du se!

Er du sikker på at du har tatt av objektivbeskyttelsen/lokket? :icon_confused:

Men jeg skjønner ikke helt hva du mener; hvordan kan kameraet virke helt fint når alle bildene blir svarte? :whistle:

Skrevet
Er du sikker på at du har tatt av objektivbeskyttelsen/lokket? :rolleyes2:

Men jeg skjønner ikke helt hva du mener; hvordan kan kameraet virke helt fint når alle bildene blir svarte? :)

*overser den første komentaren* <_<

Æh, hvordan skal jeg forklare det da..

Altså jeg kan skru det på og ordne med innstillinger og sånn, det zoomer, blitsen virker som den skal og når jeg trykker på knappen så tar det bilde. Men når jeg går inn for å se på bilde jeg har tatt så er det helt svart.

Noen som vet hva det kan være og hvor mye det sånn ca. kan komme til å koste å reparere?

Skrevet
*overser den første komentaren* <_<

Æh, hvordan skal jeg forklare det da..

Altså jeg kan skru det på og ordne med innstillinger og sånn, det zoomer, blitsen virker som den skal og når jeg trykker på knappen så tar det bilde. Men når jeg går inn for å se på bilde jeg har tatt så er det helt svart.

Noen som vet hva det kan være og hvor mye det sånn ca. kan komme til å koste å reparere?

Hmm. Men når du tar bilde, så kommer det jo en kjapp forhåndsvisning av bildet (lengden på denne kan du stille på forresten) - vises denne? Kan du gå inn på menyen? Eller er skjermen svart hele tiden? Kan du legge bildene inn på dataen? Jeg bare lurer litt, for jeg må jo tross alt ha mulighet til å vise deg litt, og da er det jo en fordel om ting fungerer av og til, og så er det greit å vite hva som fungerer når.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...