Gå til innhold
Hundesonen.no

Julen 2008


xxx12345

Recommended Posts

Guest Gråtass
Er det noen som veit om det er steder man kan levere inn gaver som går til vanskeligstilte folk/familier her i Norge? Ikke penger, men altså noe som man kan glede en familie/person direkte?

Frelsesarmeen tar i mot gaver til fattige. Tror du må merke om det er gutt/jente gave og ca alder, men det kan du jo bare ringe dem og spørre. Ellers så er det "Ensliges Jul" på Lørenskog som Aslan Ashan arrangerer, de ønsker seg jo også gaver. Eller man kan bidra med sin arbeidskraft på suppekjøkkenet.

Men frøken, disse kurvene... hvor får du kjøpt dem og hva betaler du for dem? Ideen er jo glimrende, men ser for meg at kurvene bare i seg selv lett kan koste endel hvis en ikke vet om et "smart" sted å kjøpe dem på.

Nille, ting&tang, Europris sånne steder har de nesten alltid billige kurver og dill til å putte oppi (servietter, lys etc). I fjor kjøpte jeg pene gaveposer i varierende str til 10-30 kr og fylte de i steden for kurv, det funker det også- husk silkepapir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

I år har jeg bare den nærmeste familien(mamma, pappa og to brødre) å kjøpe til!

Vennegjengen har bestemt seg for at vi heller drar ut å spiser sammen en dag, noe som er enda koseligere enn å gi julegaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennegjengen har bestemt seg for at vi heller drar ut å spiser sammen en dag, noe som er enda koseligere enn å gi julegaver :)

Ah, det var da en strålende ide!! Det er jo helst her det butter for folk flest, ikke alltid man har tid til å besøke hverandre. Glimrende faktisk! Tror jeg skal lansere den ideen i gjengen her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frelsesarmeen tar i mot gaver til fattige. Tror du må merke om det er gutt/jente gave og ca alder, men det kan du jo bare ringe dem og spørre. Ellers så er det "Ensliges Jul" på Lørenskog som Aslan Ashan arrangerer, de ønsker seg jo også gaver. Eller man kan bidra med sin arbeidskraft på suppekjøkkenet.

Nille, ting&tang, Europris sånne steder har de nesten alltid billige kurver og dill til å putte oppi (servietter, lys etc). I fjor kjøpte jeg pene gaveposer i varierende str til 10-30 kr og fylte de i steden for kurv, det funker det også- husk silkepapir!

Takker. :) Skal undersøke litt nermere med de.

I år har jeg bare den nærmeste familien(mamma, pappa og to brødre) å kjøpe til!

Vennegjengen har bestemt seg for at vi heller drar ut å spiser sammen en dag, noe som er enda koseligere enn å gi julegaver :)

Vi har tradisjon om julebord i vennegjengen vår. Vi går ut i november/desember og spiser og koser oss, eller er hjemme hos noen... Et år så var julegaven fra hun ene til oss andre en skikkelig flott julemiddag med kalkun og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Ah, det var da en strålende ide! Det er jo helst her det butter for folk flest, ikke alltid man har tid til å besøke hverandre. Glimrende faktisk! Tror jeg skal lansere den ideen i gjengen her også!

Vi har tradisjon om julebord i vennegjengen vår. Vi går ut i november/desember og spiser og koser oss, eller er hjemme hos noen... Et år så var julegaven fra hun ene til oss andre en skikkelig flott julemiddag med kalkun og det hele.

Mm, og minner varer for evig. :)

Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe til min jaktglade pappa som har alt han trenger(og ikke trenger...)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

I år skal jeg "avlyse" julen faktisk ........ jeg synes julen er noe pes.

Men klart - tantunger og venner skal få sine gaver, men jeg har ikke tenkt å pynte huset, bake syv slag eller styre med en masse skit før julaften - julaften skal jeg tilbringe hjemme med hundene mine, foran tv'en - om det blir julemat tviler jeg på - men kanskje jeg lager meg taco eller lasagne - jeg kjenner at det blir litt deilig egentlig...........

Men 7 tantunger skal ha gave

Mor og far og onkel skal ha gave

Venner skal ha gave - så litt julepes får jeg med meg *ler* - men det er liksom litt hyggelig det - i alle fall å handle til venner, om man "treffer" liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, og minner varer for evig. :)

Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe til min jaktglade pappa som har alt han trenger(og ikke trenger...)?

Gode, varme sokker får en aldri nok av. Det høres kjedelig ut, men gooode sokker er dyre, og derfor ikke noe en kjøper i hytt og pine. Men er greit å ha med lange dager i skogen, og de slites ut - forbruksvare.

Kokebok for vilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker julen! Så venter bare på å få begynne å pynte leiligheten. Må holde meg til i allefall første søndag i advent, tenker jeg.

Har kjøpt inn litt nytt i år også. Bl.a putetrekk, duker, lys og ny adventsstake. Kommer til å kreve julekalender av sambo, men det kan godt være med bare sjokolade altså.

Julegaver i år blir kun til de nærmeste, siden jeg er fattig student for tiden. Så søster, bror, mor og far skal få gave. Til sambo har jeg foreslått at vi ikke kjøper gave, men heller gjør noe koselig sammen.

I år skal jeg prøve å få med meg julekonsert, for å få skikkelig stemning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I år er jeg så blakk at alle familiemedlemmer uansett alder eller status får hjemmestrikkede grytelapper eller hjemmesnekkrede fuglekasser.. Det føles sånn ihvertfall.. Men neste uke skal alle gavene kjøpes inn og pakkes inn og noen skal fraktes til andre siden av landet, også skal jeg bare vente på jula. Ribba er forøvrig allerede kjøpt inn til 29,- kg på rema1000, nemlig. For de som bor nærme svenskegrensa så er det ett lurt tips å kjøpe flytende julegaver på systembolaget kontra vinmonopolet, med dagens kurs og prisforskjellen sparte jeg over 280 kr på en vinflaske som koster 600kr i Norge. (også så imponert som mottageren blir, de vet jo ikke at det er eu-varer)

Så min julegaveliste er som følgende:

Niese 5 år- perlesett

Nevø 3 år- ??? (tror han skal få kjøkkensaker til dokkestua si, han elsker sånt. Sover for tiden med to plastskjeer under puta. Håper han blir kokk som voksen!)

Mor-??

Stefar- Fotobok

Far +

Stemor - Dyr rødvin

Bror- DVD boks

Søster 19 år- Perlesett

Søster 21 år- Tekopp og hårklemme

Søster og svoger- juleengel og kjøleskapsmagneter

Farmor- Tynne ullsokker uten strikk.

Gubben-???????????????????????????

Hmm forslag anyone?????

Hester og hunder pleier å bruke lommepengene sine på ullvangsokker til gubben, men hva i hekken skal jeg finne på. Vet at han ønsker seg ett objektiv til kamera, men jeg har ikke 2000 kr å bruke på det.

Mamma aner jeg ikke, hun er vanskelig.. Kom gjerne med kreative ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma aner jeg ikke, hun er vanskelig.. Kom gjerne med kreative ideer.

Her har vi kjøpt inn noen fotoalbum til en grei penge, og skal fylle med bilder av barn og barnebarn. Så søss har printet bilder av sin tobeinte sønn, og jeg printer bilder av min firbeinte "datter". Tror du ikke 48 bilder av hestene og hundene og deres liv gjennom 2008 hadde blitt satt pris på? Eller en kalender - alle trenger kalender, og med bilder av kjente og kjære blir det veldig personlig.

Eller så ønsker foreldre seg ofte snille barn, så du kan jo forsøke å gå for det? Eller en tegning? Kjøpe noe på Panduro?

Og når det gjelder gubben, har jeg hørt om ei som ga bilde av seg selv til sin reisende gubbe for ensomme netter. Det var damen, en skinnfell, en peis og en nisselue. Tada! Kanskje du har noen du kjenner som kan ta bilder for deg, så slipper du så dyr fotograf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Her har vi kjøpt inn noen fotoalbum til en grei penge, og skal fylle med bilder av barn og barnebarn. Så søss har printet bilder av sin tobeinte sønn, og jeg printer bilder av min firbeinte "datter". Tror du ikke 48 bilder av hestene og hundene og deres liv gjennom 2008 hadde blitt satt pris på? Eller en kalender - alle trenger kalender, og med bilder av kjente og kjære blir det veldig personlig.

Tja, kalender med bilder av de to og firbente i familien liksom, kanskje det var en ide likevel..

Eller så ønsker foreldre seg ofte snille barn, så du kan jo forsøke å gå for det? Eller en tegning? Kjøpe noe på Panduro?
Etter snart 35 år med snill unge får det f..n meg være bra :sleep: tegning- nope, panduro- De har ett sånt skikkelig kult elg sett som jeg egentlig har litt lyst på selv, hmmm..

Og når det gjelder gubben, har jeg hørt om ei som ga bilde av seg selv til sin reisende gubbe for ensomme netter. Det var damen, en skinnfell, en peis og en nisselue. Tada! Kanskje du har noen du kjenner som kan ta bilder for deg, så slipper du så dyr fotograf?

OH my!! :sleep: Jeg tror jeg dævver! Bilde av Gråtassen på saueskinnsfellen med stumpen i været og nisselua på snei? Bare tanken gjør meg nesten feberfri her jeg sitter og ler så jeg griner.. Hmm jeg har en ekskjæreste som er fotograf, tror du han stiller opp billig *flirer hysterisk*. Nei, det må nok bli noe annet, enda så forlokkende tanken var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kalender med bilder av de to og firbente i familien liksom, kanskje det var en ide likevel..

I verste fall kan de jo bare kaste den om et års tid...

Enda billigere er å kjøpe kalender på Nille til 29 kroner, hvor du kan tegne i en stor rute for hver av de tolv månedene.

Etter snart 35 år med snill unge får det f..n meg være bra :sleep: tegning- nope, panduro- De har ett sånt skikkelig kult elg sett som jeg egentlig har litt lyst på selv, hmmm..

Jeg ser dessverre mer for meg deg som ramp med glimt i øyet, enn snill... Så du kan nok prøve noen år til...

OH my! :o Jeg tror jeg dævver! Bilde av Gråtassen på saueskinnsfellen med stumpen i været og nisselua på snei? Bare tanken gjør meg nesten feberfri her jeg sitter og ler så jeg griner.. Hmm jeg har en ekskjæreste som er fotograf, tror du han stiller opp billig *flirer hysterisk*. Nei, det må nok bli noe annet, enda så forlokkende tanken var..

For ol' times sake, liksom? :sleep:

Eller kanskje Belgerpia, Siri eller JeanetteH kan hjelpe deg? Hey, kanskje de kan lage et "Kast en Gråtass"-actionbilde? Jamfør dette. 2ne kaster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder gubben, har jeg hørt om ei som ga bilde av seg selv til sin reisende gubbe for ensomme netter. Det var damen, en skinnfell, en peis og en nisselue. Tada! Kanskje du har noen du kjenner som kan ta bilder for deg, så slipper du så dyr fotograf?

Hellane.. der har vi det vettu! Du er genial Emma! Tusen takk! :sleep: :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...