Gå til innhold
Hundesonen.no

Vinteren melder sin annkomst...

Linda Kristin

Recommended Posts

Det er snø alle andre plasser enn i Nord-Norge *sukk*

Vi har bare minusgrader og blå himmel for tiden. Ingen nedbør.

Dog var det litt snø i går / nå i mårrest, men det kan ikke kalles SNØ. Ser mer ut som frostkrystaller på bakken. Ikke heldekkende en gang.

Vel vel, det kommer nok hvert øyeblikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte det å snø kl:07.30 til barnas store glede :D

Synes nesten det er koselig med snø selv når jeg ser de lykkelige ansiktene så tidlig på morgenen.

Bonnie fikk litt raptus ute men reagerte ikke nevneverdig på sneen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet og våknet da.... Starta å lave ned etter min siste inspeksjon, og så har det bare blitt verre og verre. Så jeg har brukt de siste timene til å forbanne meg over idioter som sklir rundt på sommerdekk... (de fortjener å havne i grøfta da....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk advarselen i går da jeg fikk dette bildet fra Gol.

5.jpg

(Det er Ivy om noen lurer)

Her ligger det nå 3 cm ca og det kommer mer. Jeg har tatt bilder morgenluftingen av galen Talli. Syns det er litt godt med snø jeg, da blir høst mørke borte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø her også. Stitch syns snø er kjempegøy og fresa rundt i hagen. Hadde nesten ikke tid til å tisse engang :P T.o.m fjortisen i hus syns det var gøy. Nå er faktisk sola på vei gjennom skylaget og det er bra for jeg har fremdeles sommerdekk på bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet og våknet da.... Starta å lave ned etter min siste inspeksjon, og så har det bare blitt verre og verre. Så jeg har brukt de siste timene til å forbanne meg over idioter som sklir rundt på sommerdekk... (de fortjener å havne i grøfta da....).

Jeg kjørte forbi en bil som hadde klart å hoppe opp på en slik veideler (betongklosser etter hverandre som skal forhindre frontkollisjoner, hva fankern heter det da?), og hang der som en annen ferdigparret okse. Syv-åtte mennesker tok tak og løftet den av - men før det sperret den trafikken i begge retninger. Jeg brukte 30 minutter på 1 kilometer, deretter brukte jeg 20 minutter på 18 kilometer - inkludert parkering i garasjen, heis opp til femte etasje og inn på kontoret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø her også. Stitch syns snø er kjempegøy og fresa rundt i hagen. Hadde nesten ikke tid til å tisse engang :D T.o.m fjortisen i hus syns det var gøy. Nå er faktisk sola på vei gjennom skylaget og det er bra for jeg har fremdeles sommerdekk på bilen :P

Jeg har også sommerdekk, og nå snør det jo mer <_< Skal kjøre til Nykirke i kveld for å bytte dekk, men hvis dette fortsetter kommer jeg meg ikke noe sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nordlys.no/nyheter/article3885644.ece

**** altså.

Hahaha nå kommer alle artiklene om "fullt kaos på østlandet" og folk som må stoppe midt på europaveien og skifte dekk. Hva er det med folket sørana, har dere ikke en viss dato dere MÅ bytte til vinterdekk på? Vi får bot hvis vi ikke har skiftet innen 13 oktober (evt. 1 eller 15, det er en av de tre datoene) - og det TRENGS! Gjerne før den tid og, for selv om snøen ikke kommer så er det kaldt og frost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i stokke er det også snø :P

Så Chantie så snø for første gang i dag :happy: Hun ELSKER det :P

Det var mange som ikke kom seg på skolen i dag pga. snøen... både lærere og elever :P

Synes det er koselig med snø.. Bare det ikke hadde vært så kaldt.. :D :blush:

EDIT:

Snø her også. Stitch syns snø er kjempegøy og fresa rundt i hagen. Hadde nesten ikke tid til å tisse engang :P T.o.m fjortisen i hus syns det var gøy. Nå er faktisk sola på vei gjennom skylaget og det er bra for jeg har fremdeles sommerdekk på bilen ;)

Haha, det samme gjorde Chantie... ;) med en gang hu kom ut ble hun helt forskrekka, spiste masse snø, fresa rundt, måtte tisse... Når hun satt seg ned så begynte hun å ule og bjeffe, fordi hun hadde så dårlig tid :rolleyes:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har hatt sitt første møte med snø i dag :D lille dansken min hehe

Han syntes det var kjempegøy! Først ble han stående på trappen, og strekke seg ut til snøen.

Snøball er kjempegøy, har kastet masse med ham i dag, han har nok spist noen liter hahaha

(markur må nok til iløpet av vinteren ja).

Herlig, visste ikke hvordan han kom til å reagere, men snø er altså kjempestas.

Forresten er visst ikke hunden min så hvit som jeg trodde... skittenhvit i forhold til nysnøen hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte forbi en bil som hadde klart å hoppe opp på en slik veideler (betongklosser etter hverandre som skal forhindre frontkollisjoner, hva fankern heter det da?), og hang der som en annen ferdigparret okse. Syv-åtte mennesker tok tak og løftet den av - men før det sperret den trafikken i begge retninger. Jeg brukte 30 minutter på 1 kilometer, deretter brukte jeg 20 minutter på 18 kilometer - inkludert parkering i garasjen, heis opp til femte etasje og inn på kontoret...

Er det ikke moro med årets første snøfall?? Det som er utrolig, er jo at folk blir like overrasket at det kommer snø i Norge. Hukommelsen strekker ikke et år tilbake, og man er overbevist om de tar sikkert feil ang å melde snø denne gangen og....

http://www.nordlys.no/nyheter/article3885644.ece

**** altså.

Hahaha nå kommer alle artiklene om "fullt kaos på østlandet" og folk som må stoppe midt på europaveien og skifte dekk. Hva er det med folket sørana, har dere ikke en viss dato dere MÅ bytte til vinterdekk på? Vi får bot hvis vi ikke har skiftet innen 13 oktober (evt. 1 eller 15, det er en av de tre datoene) - og det TRENGS! Gjerne før den tid og, for selv om snøen ikke kommer så er det kaldt og frost.

Nå er det litt lettere å bli kaos på veiene her sørpå også av grunnen til at det er flere biler på veiene. Det er mindre marginer for at ting går galt, og det er fler som rammes med lange køer og slikt når det går galt. En god del av bilene som lager problemer er også utenlandske trailere med dårlige dekk og uten kjetting, og de kommer jo aldri så langt som opp til nordnorge (de står fast før Dovre garantert....).

Vi har vel 1. november som dato? Ikke helt sikker på det, men mente noen nevte det på jobb. Men det er jo lov å bytte før om forholdene tilsier det, det er bare noen som er litt trege som vanlig.... Og enkelte klarer jo ikke å tenke at man lar bilen stå når man har sommerdekk på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...