Gå til innhold
Hundesonen.no

Tar du vitamin tilskudd?


Renate A

Recommended Posts

Lurer litt på om du tar vitamin tilskudd?

-Hvilke? Og hvorfor?

Vet du hvilke vitaminer/mineraler du virkelig trenger eller tar du kun for å forebygge eller være på den sikre siden?

Har også et inntrykk av at vi gir hundene våre endel tilskudd itillegg til maten dems.

-Hva får din hund av tilskudd og hvorfor?

Selv så tar jeg Multivitaminer, Jern, Kalsium og C-vitamin, dette er satt opp av sykehuset pga mangler.

Chicka får C-vitaminer, Blåbær og Stride (Glucosamine, Chondroitin sulfat og MSM for leddene hennes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Omega 3-6, C vitamin tabletter (I perioder) og rosenrot :) Jeg burde nok tatt jern tabletter og. Omega & c vitamin tar jeg fordi jeg føler jeg får mer overskudd av det, jeg blir ikke sliten så fort.. Rosenrot har jeg nettopp begynt på.

Jeg har ikke vært hos legen og sjekket, men burde nok ha vært der for mange år siden, men når man har en motvilje til å gå til legen så går det som det går :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Celen, Jern, Magnesium, C- vitamin, Biopunch(multivitaminer), Enzymtabletter og div. andre medisiner.. Blandt annet DHEA, og Stoffskiftemedisiner.. Jeg har gått på sykehuset i 13 år.. De fant aldri ut noe, så vi dro til Belgia, og fikk hjelp der :icon_redface:

Chantie får forløpig ikke noe tilskudd annet enn V&H og tørrfor.. Men planen er jo å få sånn salmopet eller hva det heter :) Også kanskje noe for pelsen etterhvert :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar jerntabletter - er blodgiver og får kastet sånne brett etter meg hver gang jeg er der. Varierer hvor flink jeg er da, men prøver å ta dem regelmessig. Kjenner jeg at formen skrangler litt tar jeg ei sånn c-vitamin"bombe", sånn 1000mg som man løser opp i vann. Hunden får Salmopet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare naturlige vitamintilskudd fordi jeg ikke takler kjemisk guffe.

Luna får no omega-3 + masse andre oljer spray fra dyrelegen over maten for å minske røyt, og sikkert masse annet bra. Jeg bryr meg mest om røytet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Triomar (Omega 3), Avant Garden (antioksidanter), nbg 24:7 (immunstyrkende), MSM, Krom (mot søtsug, det fungerer!) og Hoppemelk (sterke antioksidanter). Jeg tar tilskudd fordi det anbefales av legene mine.

Edit: Glemte Solaray multivitaminer som jeg også tar.

Sølve er i grunn frisk som en fisk og får derfor ingen tilskudd i maten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde nok tatt jern, men det glemmer jeg alltid å kjøpe, og jeg tror de fire pillene i skapet er gått ut på dato nå.. Jeg tok polarolje (samme type som hundene, hihi) mer eller mindre sammenhengende i to uker. Men jeg er så dårlig på å huske det (husker mye bedre at hundene skal ha det), så da ble det ikke noe av. Og siden jeg røyker får jeg i meg B-vitaminene derfra, hoho!

Hundene derimot, de er et helt annet kapittel! Aynï får bare polarolje, mens Tulla, for tiden, får polarolje, ølgjær, pelspiller, silisiumpiller, pluss fem homeopatiske middel for å få pelsen til å vokse som ugress bak do! Og så får hun c-vitamin sånn innimellom, men slett ikke hver dag. Hun er blitt veldig flink å ta piller, da. Står bare og logrer mens jeg stapper de så langt ned i halsen som jeg får de.. :)

Og så lurte du på hvorfor? Jeg aner ikke.. Det er kanskje mer givende å gi hundene noe, og innbille seg at det hjelper, enn å ta noe selv og merke at det ikke hjelper? Eller noe sånt? Men jeg forventer jo mirakler da, både hos meg selv og hundene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingen tilskudd, men så er jeg ikke syk heller. Jeg prøver heller å spise variert, ulike typer kjøtt og fisk, samt mye grønnsaker, spesielt bladgrønnsaker. Er ikke alltid jeg er like flink, men jevnt over tror jeg at jeg får i meg det meste jeg trenger. Hvis jeg blir forkjølet eller får vondt i halsen tar jeg ofte curamed, og den er det c-vitaminer i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar multivitamin, blåbærekstrakt i pilleform, antioksidant og omega 3 hver dag. I perioder tar jeg i tillegg helsekost for tett nese. Husker ikke hva det heter. Har blitt riktig så flink og tar hver dag :)

Hundene får ikke noe tilskudd. Hesten får derimot hvitløk, ølgjær og tran hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glucosamin og vitapro pga hard belastning på knær gjennom jobben. Og merket forskjell. Startet det med det i vinter etter å ha vært sykemeldt i noen uker pga knærne. Men er ikke så flink til å huske å ta det bestandig....

Hundene får Omega 3 tilskudd siden de får kyllingvarianten av V&H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke noe. Så langt har jeg ikke hatt behov for det.

Hundene får askobinsyre (c-vitamin). Men for øyeblikket er vi tom for det. Grunnen er at det skal hjelpe ved belastning da det "smører" og med tanke på at jeg har tisper og urinveis infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke noe. Så langt har jeg ikke hatt behov for det.

Hundene får askobinsyre (c-vitamin). Men for øyeblikket er vi tom for det. Grunnen er at det skal hjelpe ved belastning da det "smører" og med tanke på at jeg har tisper og urinveis infeksjon.

Stakkars deg. Det kan ikke være greit å ha både tisper OG urinveisinfeksjon..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg tar tran. Eller prøver å huske å ta er kanskje mer riktig. Og når jeg har gitt blod tar jeg jerntabletter jeg får derfra (minner meg på å ringe dem tilbake...). Men bikkja får ikke noe tilskudd. Skulle han fått noe måtte det blitt en form for lakseolje. Kan vel hende han får det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke noe nå, men har måttet ta jerntabletter under begge svangerskapene. Nå spiser jeg veldig mye grønnsaker i det misnte, og får i meg mye melkeprodukter også.

Hundene får stort sett ølgjær og rapsolje i maten og av og til et rått egg. For å få litt blankere pels :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie får ikke noe vitamintilskudd, men hun får litt rapsolje tilsatt fôret for pelsen og fordøyelsen. Selv tar jeg Floradix vitamintilskudd, den er det visst noe ekstra C-vitaminer i som bedrer opptaket av jern. Pga. en diett med lite jern i, og mat som i tillegg senker opptaket av jern i kroppen pluss diverse fysiske "diller" som gjør at jeg mister mye jern, så trenger man vitamintilskudd ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...