Gå til innhold
Hundesonen.no

Påminnelse fra vet om revaksine - vanlig rutine eller ekstraservice?


SFX

Recommended Posts

Vi har brukt samme veterinæren i "alle år", men da jeg flyttet til Oslo nå byttet jeg til en veterinær her i byen. Nå er det snart et år siden dyret ble vaksinert, og i helga kom det jammen meg et hyggelig brev med påminnelse om revaksine. Det opplevde vi aldri fra den forrige vet'en.

Så, da lurer jeg på, er dette vanlig, eller en ekstraservice hos "min" klinikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk det alltid før - når man brukte dyreklinikker for vaksiner. Nå bruker jeg en priv. praktiserende vet - og siden vi møtes daglig er det litt teit om han skulle sende meg slikt i posten..

(Men det tok et par/tre år før Skedsmo Dyreklinikk og Oslo Dyreklinikk sluttet å sende ut disse, da.)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle sammen. Jeg skjønner at vi ikke er VIP-kunder med særbehandling likevel... :whistle:

Sånn er det når en bruker samme veterinær i tyve år, da blir alt annet nytt, rart og annerledes!

Skulle tatt hintet litt før fra din forrige veterinær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyng har blitt vaksinert "der vi er" og der hvor det har vært billigst. Så jeg får brev i posten fra veterinæren i Kirkenes og den ene veterinæren her. Den andre veterinæren ringer et par uker før "fristen" og sier at det er på tide å fylle på. Litt kjekt egt, om man plutselig skulle glemme det. Nå får Lyng alle vaksinene i ett og rabiesen er jeg livredd for å glemme så den husker jeg når skal taes, sånn ca i alle fall (aug/sept).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel også si det slik at det er en måte for de å reklamere på, så du tenker på DEM når det er tid for revaksinering, å ikke går til konkurrenten...

Så i byer er det vel helt vanlig, på landet der vi bor sender de også ut sånn, ingen bor vel så mye på landet at de ikk ehar en alternativ dyreklinikk innen 4mils radius... :whistle: (joda så klart det finnes.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dette fra tre klinikker i Oslo, så det er nok ganske normalt ja. Fra den ene fikk vi håndskrevet kort med bilde av springer på da, og det var adressert til Orry :whistle: Den lo jeg litt av...
Haha! Herlig :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får også påminnelser. Bor ikke i en alt for stor by, men nå er det 2 klinikker her, så det er litt kamp om kundene. :D

Jeg har fått dette fra tre klinikker i Oslo, så det er nok ganske normalt ja. Fra den ene fikk vi håndskrevet kort med bilde av springer på da, og det var adressert til Orry :whistle: Den lo jeg litt av...

Hehe.

Var vel litt koselig også? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt kjekt å få påminnelse, men jeg irriterer meg over at de sender disse ut hvert år. Det er jo ikke nødvendig å gi årlige vaksiner - faktisk kan det føre til overvaksinasjon. Men det er jo masse penger å tjene for veterinærer som fortsetter med å anbefale årlig revaksinasjon selv om dagens vaksiner har en varighet på 2-3 år... Grådighet, kaller jeg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jep vi får vaksinaskjons påminnelse etter den tids epoken som jeg bestemmer. Det er noe av vaksineringen som holdt i tre år sa dem til meg da. Så det som var det viktigste var om hundene var mye sammen med andre hunder eller mere gardsbikker. Jeg fortsatte da med å vaksinere hvert år fordi dem er sammen mend amdre også fra andre kanter av landet og da er det greit å gjøre det. Husker ikke hvilken vaksine som holdt i et år og hvilken som holdt i tre. Det var beskjeden jeg fikk for ca to år siden. Jeg har fått vaksinasjons påminnelse i alle 15 årene jeg ahr drevet med hund jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dette fra tre klinikker i Oslo, så det er nok ganske normalt ja. Fra den ene fikk vi håndskrevet kort med bilde av springer på da, og det var adressert til Orry :icon_redface: Den lo jeg litt av...

Herlig! :) Da skulle jeg kanskje vaksinert oftere jeg også, haha! :)

Det er forsåvidt kjekt å få påminnelse, men jeg irriterer meg over at de sender disse ut hvert år. Det er jo ikke nødvendig å gi årlige vaksiner - faktisk kan det føre til overvaksinasjon. Men det er jo masse penger å tjene for veterinærer som fortsetter med å anbefale årlig revaksinasjon selv om dagens vaksiner har en varighet på 2-3 år... Grådighet, kaller jeg det...

Ellers er jeg enig med Moghrebi. De er bare ute etter penger; de må da vel vite at vaksinen holder i flere år? Fikk en nylig i posten, og jammen sender de ikke ut purringer hvis man ikke booker time.. Så da måtte man gi beskjed om at flere purringer ikke var nødvendig, noe jeg selvsagt gjorde. Greit nok at det har litt å si på hvor mange hunder hundene omgås, men vi er ikke SÅ ofte på store NKKstevner at det gjør noe.. Fra nå av vaksinerer jeg annenhvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke sånn at det ikke er samme vaksine de får hvert år da??

Jeg mener at mine bikkjer kun får mot valpesyke, smittsom leverbetennelse og var det parvo(?) annenhvert år, mener den også var mot kennelhoste, mens den de får året imellom denne vaksinen kun er for kennelhoste...

Altså får de mot kennelhoste hvert år, og resten bare annenhvert år...

Nå finner jeg ingen av vaksinasjonskortene til mine da( :) )så mulig jeg blingser litt her nå, men mener det var sånn det var, jeg er hvertfall sikker på at det ikke er eksakt samme vaksine de får hvert år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...