Jump to content
Hundesonen.no

Dekken og sele til heeler valp


Poter

Recommended Posts

Posted

Dere som har små hunder, hvilken type dekken og hvilke seler (eventuelt halsbånd) har/hadde dere til dem da de var valper? Er på utkikk etter noe uten bling og som er funksjonelt.

Posted

Jeg har en flott Yukon-sele til Aynï. Den ligner mest på en halvnomesele, og har refleks og er polstret rundt halsen/mellom forbeina. Den ser ut til å sitte veldig godt på henne, og jeg kjøpte min andre i går (den første har hun nå vokst ut av, da var det mest magereima som ble for liten). Null bling (liker ikke bling), og er bare enkel og funksjonell, syns jeg.

Den blir ikke brukt for at hun skal trekke i den, men som et alternativ til halsbånd. Når man tross alt har en stor og en liten hund, og begge båndene er på ene hånden min, og den store hunden plutselig drar avgårde mot noe mens den lille står og snuser, så blir det lett noen utilsiktede rykk, og da føler jeg sele er mye bedre enn halsbånd.

Edit: dekken har hun foreløpig ikke, men mulig hun vil trenge det i vinter hvis hun må ligge endel i kald bil. Aner ikke hva jeg skal kjøpe da, kanskje ender jeg opp med en ullsokk jeg klipper til.. :)

Posted

Nå er jo ikke Blondie helt valp da. .10 mnd. Men hun har i hvertfall en Gustaf&Evita reflekssele:

121020082341WKYQjpcoZkrrr1AkMm.JPG

121020082319BF3cXMA3dwX3DgP8jB.JPG

Et ulldekken med regntrekk under kanten som man kan brette ut:

08082008203611nCq5X34RJevF.jpg

Hurrta regndress:

19082008153838K45j7SqbtL1x.jpg

Og et Dogman vinterdekken, likt dette, bare at mitt er svart med refleks i stedenfor blått:

980225755025.jpg

Posted

Å klippe til en ullsokk var jo en helt genial idè! :) Tror det får bli valpens vinterpåkledning til hun blir utvokst.

Har sett på de puppya selene og de ser jo veldig jeve ut. Hvor regulerbare er de? Dogmandekkene fant jeg ikke, Anniken har du link?

Posted

Tror ikke man kan regulere så mye på puppiaselene, kanskje bare magereimen? Men man kan ikke regulere mer på Yukon-selen heller forsåvidt. Jeg føler puppiaselene er så voldsomme, store og klumpete, og de "stjeler" mye av hunden. Det blir nesten bare selen igjen, liksom.. Også finnes de i så rare farger, så selv de som er "vanlige" uten bling blir litt for mye for meg sånn til hverdags. Men men, hver sin smak! :)

Posted

Jeg liker veldig godt selene fra Rogz, de er justerbare og kommer i fine farger med god kvalitet. Sølve har også en Puppia kopi, som sitter fint.

Hurrta har fine dekken synes jeg, hadde tenkt å kjøpe et til Sølve, men gikk heller for skredderydde dresser som sitter enda bedre. :)

Posted
Tror ikke man kan regulere så mye på puppiaselene, kanskje bare magereimen? Men man kan ikke regulere mer på Yukon-selen heller forsåvidt. Jeg føler puppiaselene er så voldsomme, store og klumpete, og de "stjeler" mye av hunden. Det blir nesten bare selen igjen, liksom.. Også finnes de i så rare farger, så selv de som er "vanlige" uten bling blir litt for mye for meg sånn til hverdags. Men men, hver sin smak! :P

Ja, jeg er enig. De blir litt for store også etter min smak. Så på noen lærseler hos Pet Shop Girls som jeg synes ser pene ut, men pris og funksjonalitet er jeg litt mer usikker på... Ja, og ikke minst hvor regulerbare de er. De har noen laget for valper også, mulig de er bra.

Jeg liker veldig godt selene fra Rogz, de er justerbare og kommer i fine farger med god kvalitet. Sølve har også en Puppia kopi, som sitter fint.

Hurrta har fine dekken synes jeg, hadde tenkt å kjøpe et til Sølve, men gikk heller for skredderydde dresser som sitter enda bedre. :)

Har du link til Rogz seler? Hurrta sine dekken synes jeg ser bra ut, kanskje det blir et sånt når hun er utvokst.

Posted

Jeg kan anbefale dogman sine dekken, bruker det på klumpen min og det er varmt og godt, samt at det tåler mye:)

Av små seler vet jeg ikke, men jeg har jo noen dere kan få låne til hun er utvokst om dere vil? De har jo overlevd 5 valper så takler nok en valp til:) Billigere enn å kjøpe til valpen i alle fall! *ler*

Posted
--

Har du link til Rogz seler? Hurrta sine dekken synes jeg ser bra ut, kanskje det blir et sånt når hun er utvokst.

Rogz selene ser slik ut:

88996947_tp.jpg

Du finner flere her: http://www.anicare.se/cgi-bin/ibutik/AIR_i...6&extra=000

De selger Rogz seler i Buddy butikker, jeg har også sett de hos vetrinærer og i andre dyrebutikker.

Som sagt så er de justerbare og ikke så lette å komme ut av. Jeg liker spesielt godt at de er dype foran (går ned i en V i brystet) slik at selen ikke legger seg rett over pusterøret.

Posted

Lone, syns du kan sende meg adressen din, så sender jeg en gammel sele som er så å si ubrukt som jeg har liggende. Den er pitteliten, men har alltid vært for stor til Emma og det er den enda.. Kjøpte den egentlig til bruk på tur og i sporet, men som sagt har den aldri blitt brukt siden magereima er aalt for stor.. (den kan stilles inn og ut, men er for stor på det innerste og..)

Den har feste under buken og oppå ryggen, og refleks. Godt polstret er den og. Men den er som sagt veldig liten, så med mindre lille frøken heeler blir en mini-mini-heeler livet ut så vokser hun nok ut av den :whistle:

My har forresten samme selen som jeg snakker om, hvis du har sett den på henne på bilder.

Posted
Jeg kan anbefale dogman sine dekken, bruker det på klumpen min og det er varmt og godt, samt at det tåler mye:)

Av små seler vet jeg ikke, men jeg har jo noen dere kan få låne til hun er utvokst om dere vil? De har jo overlevd 5 valper så takler nok en valp til:) Billigere enn å kjøpe til valpen i alle fall! *ler*

Ååå, du er snill! :whistle: De var jo ypperlig til Arn, så den minste, sorte skulle vel pase utmerket ;)

Rogz selene ser slik ut:

88996947_tp.jpg

Du finner flere her: http://www.anicare.se/cgi-bin/ibutik/AIR_i...6&extra=000

De selger Rogz seler i Buddy butikker, jeg har også sett de hos vetrinærer og i andre dyrebutikker.

Som sagt så er de justerbare og ikke så lette å komme ut av. Jeg liker spesielt godt at de er dype foran (går ned i en V i brystet) slik at selen ikke legger seg rett over pusterøret.

Den så jo veldig fin ut!

Lone, syns du kan sende meg adressen din, så sender jeg en gammel sele som er så å si ubrukt som jeg har liggende. Den er pitteliten, men har alltid vært for stor til Emma og det er den enda.. Kjøpte den egentlig til bruk på tur og i sporet, men som sagt har den aldri blitt brukt siden magereima er aalt for stor.. (den kan stilles inn og ut, men er for stor på det innerste og..)

Den har feste under buken og oppå ryggen, og refleks. Godt polstret er den og. Men den er som sagt veldig liten, så med mindre lille frøken heeler blir en mini-mini-heeler livet ut så vokser hun nok ut av den :P

My har forresten samme selen som jeg snakker om, hvis du har sett den på henne på bilder.

Ojoj, så snill du er! :lol: Lille frøken heeler setter nok stor pris på det :P Det gjør i allefall eierne!

  • 4 months later...
Posted
Jeg liker veldig godt selene fra Rogz, de er justerbare og kommer i fine farger med god kvalitet. Sølve har også en Puppia kopi, som sitter fint.

Hurrta har fine dekken synes jeg, hadde tenkt å kjøpe et til Sølve, men gikk heller for skredderydde dresser som sitter enda bedre. :)

vordan ser man om selen er ekte eller kopi :)

Posted

Cairnen vår fikk låne sele av hoppekaninene til datteren min de første månedene. Fungerte supert de. Hun hadde på denne hjemmestrikkede i tykk rosa ull når vi var på fjellet i helgene:

HPIM3090.jpg

Den kastet jeg selvsagt forrige uke, kom ikke på at noen andre kanskje kunne ha nytte av den...

  • 1 month later...
Posted
Rogz selene ser slik ut:

88996947_tp.jpg

Du finner flere her: http://www.anicare.se/cgi-bin/ibutik/AIR_i...6&extra=000

De selger Rogz seler i Buddy butikker, jeg har også sett de hos vetrinærer og i andre dyrebutikker.

Som sagt så er de justerbare og ikke så lette å komme ut av. Jeg liker spesielt godt at de er dype foran (går ned i en V i brystet) slik at selen ikke legger seg rett over pusterøret.

Hva er den plastikkdingsen på sela? :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...