Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildeforminskning


Recommended Posts

Skrevet

Tviler på at det har noe å si. Har mange æøå i navnene på albumene, og også ï, og det har alltid gått bra.

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Tviler på at det har noe å si. Har mange æøå i navnene på albumene, og også ï, og det har alltid gått bra.

Mye mulig at nettsiden din har en høyere toleranse for det enn sonen har. Det må være de bokstavene som lager problemene her.

Skrevet
Hehe, okei, da prøver jeg igjen: 0013.jpg

Edit: Nope, sorry. Dette albumet får jeg bare ikke til å linke fra jeg: klikk

Og jeg bruker ikke 20 min på ETT bilde, det er jo i tilfelle flere. Dårlige rutiner? Mye mulig det, men jeg har ikke gått på noe kurs, for å si det sånn.. :D

Det er både mellromrom og særnorske bokstaver som ikke er særlig godt likt i internettverden. Hvis du fjernet dette skal det nok gå bra.

Men nå går vi mer over i support til en bruker.. Er alt slik det skal være noe eller er det flere ønsker?

Skrevet

Ja vi er fornøyde siden det faktisk har kommet automatisk bildeforminskning slik jeg mente :D

Skrevet
Det er både mellromrom og særnorske bokstaver som ikke er særlig godt likt i internettverden. Hvis du fjernet dette skal det nok gå bra.

IW har da klart å linke til andre album med særnorske bokstaver i seg..? Og det klarer jeg også forresten..

Edit: Men hvis jeg skal forandre, bør jeg forandre linken på hjemmesiden min, eller navnet på mappen på serveren, eller begge deler?

Skrevet

Mellomrom gjør ikke noe, mellomrom byttes ut med %20 som er vanlig tegn for mellomrom...

Men at Ø'en i snøen blir byttet ut med ø blir ikke godtatt, da à er en snål bokstav/tegn som ikke brukes internasjonalt(på nett)....

MEN hvis du derimot bytter ut ø med en helt vanlig Ø så går det bra igjen...

Så feilen kan også ligge hos picaza eller gallery2.0 eller hva det var du brukte, de er ikke laget for æ ø å...

[img=http://setter.no/borghild/Tur%20i%20snøen%20med%20dress%2005.03.08/medium/0003.jpg]

her er ø byttet ut med ø i samme webadressen

0003.jpg

Skrevet

Ingen har fått viljen sin egentlig... :P

Sto i regelverket at 800pixel bredde var lov på bilder før denne tråden ble opprettet, og automatisk forminsking ved opplasting (kun pixlel ikke kb) har også alltid vært...

Tror eneste vi har fått oppklart er at det ER lov å poste 800pixler brede bilder... :whistle:

Skrevet

Det er like greit å gjøre det til en vane at man ikke bruker mellomrom eller nordiske bokstaver i navn på mapper og filer, så slipper man kluss i de sammenhengene hvor det ikke fungerer :whistle:

I stedet for å bruke mellomrom kan man heller bruke bindestrek eller underscore (slik_som_dette), så slipper man url'er som er fulle av %20 (slik%20som%20dette).

Skrevet
Ingen har fått viljen sin egentlig... :)

Sto i regelverket at 800pixel bredde var lov på bilder før denne tråden ble opprettet, og automatisk forminsking ved opplasting (kun pixlel ikke kb) har også alltid vært...

Tror eneste vi har fått oppklart er at det ER lov å poste 800pixler brede bilder... :)

Døh, vi har faktisk fått nedskalering av bilder vi linker til. :icon_redface: Og det var akkurat det vi ønska oss, iallefall jeg og Lola Pagola :)

Skrevet

Drar opp denne igjen, jeg. Jeg får nemlig ikke til å forandre navnet på mappen som ligger på webhotellet, selv om det skal gå an (kan velge "rename", eller dobbeltrykke på navnet og skrive inn nytt), men får feilmelding når jeg prøver på det.

Skrevet

Det må du nesten ta med webhotell eller din host. Stenger denne tråden nå da diskusjonen ikke er relevant for Doggis sin bildefunksjon.

Support tråder kan også ta's i datadelen :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...