Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildeforminskning


Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Hehe, okei, da prøver jeg igjen: 0013.jpg

Edit: Nope, sorry. Dette albumet får jeg bare ikke til å linke fra jeg: klikk

Og jeg bruker ikke 20 min på ETT bilde, det er jo i tilfelle flere. Dårlige rutiner? Mye mulig det, men jeg har ikke gått på noe kurs, for å si det sånn.. :D

Det er både mellromrom og særnorske bokstaver som ikke er særlig godt likt i internettverden. Hvis du fjernet dette skal det nok gå bra.

Men nå går vi mer over i support til en bruker.. Er alt slik det skal være noe eller er det flere ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både mellromrom og særnorske bokstaver som ikke er særlig godt likt i internettverden. Hvis du fjernet dette skal det nok gå bra.

IW har da klart å linke til andre album med særnorske bokstaver i seg..? Og det klarer jeg også forresten..

Edit: Men hvis jeg skal forandre, bør jeg forandre linken på hjemmesiden min, eller navnet på mappen på serveren, eller begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomrom gjør ikke noe, mellomrom byttes ut med %20 som er vanlig tegn for mellomrom...

Men at Ø'en i snøen blir byttet ut med ø blir ikke godtatt, da à er en snål bokstav/tegn som ikke brukes internasjonalt(på nett)....

MEN hvis du derimot bytter ut ø med en helt vanlig Ø så går det bra igjen...

Så feilen kan også ligge hos picaza eller gallery2.0 eller hva det var du brukte, de er ikke laget for æ ø å...

[img=http://setter.no/borghild/Tur%20i%20snøen%20med%20dress%2005.03.08/medium/0003.jpg]

her er ø byttet ut med ø i samme webadressen

0003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har fått viljen sin egentlig... :P

Sto i regelverket at 800pixel bredde var lov på bilder før denne tråden ble opprettet, og automatisk forminsking ved opplasting (kun pixlel ikke kb) har også alltid vært...

Tror eneste vi har fått oppklart er at det ER lov å poste 800pixler brede bilder... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like greit å gjøre det til en vane at man ikke bruker mellomrom eller nordiske bokstaver i navn på mapper og filer, så slipper man kluss i de sammenhengene hvor det ikke fungerer :whistle:

I stedet for å bruke mellomrom kan man heller bruke bindestrek eller underscore (slik_som_dette), så slipper man url'er som er fulle av %20 (slik%20som%20dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har fått viljen sin egentlig... :)

Sto i regelverket at 800pixel bredde var lov på bilder før denne tråden ble opprettet, og automatisk forminsking ved opplasting (kun pixlel ikke kb) har også alltid vært...

Tror eneste vi har fått oppklart er at det ER lov å poste 800pixler brede bilder... :)

Døh, vi har faktisk fått nedskalering av bilder vi linker til. :icon_redface: Og det var akkurat det vi ønska oss, iallefall jeg og Lola Pagola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne igjen, jeg. Jeg får nemlig ikke til å forandre navnet på mappen som ligger på webhotellet, selv om det skal gå an (kan velge "rename", eller dobbeltrykke på navnet og skrive inn nytt), men får feilmelding når jeg prøver på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...