Gå til innhold
Hundesonen.no

Heisan, Terje her

thelberg

Recommended Posts

Skrevet

Hei. Jeg heter Terje, er 43 år og jobber som IT-ansvarlig i en bedrift i Trondheim.

Vi, altså familien på 4, er i ferd med å muligens kanskje ta over en Labrador Retriever tispe på 5 år. Men om det ikke blir den, så blir det nok en hund på sikt. :)

Skrevet

Velkommen hit til oss! Flott med flere menn ja! :) Og ikke minst en IT-mann hehe, ta en titt på topicen Hjemmesider, så ser du at vi trenger en del hjelp her inne :)

Håper du vil trives her med oss!

Skrevet

:) Jeg må si dere vet hva som skal til for at en skal føle seg velkommen til forumet. Kjempetrivelig velkomst.

Og er det noe jeg kan bidra med under Hjemmesider, så skal jeg selvsagt gjøre det.

Skrevet
:) Jeg må si dere vet hva som skal til for at en skal føle seg velkommen til forumet. Kjempetrivelig velkomst.

Og er det noe jeg kan bidra med under Hjemmesider, så skal jeg selvsagt gjøre det.

Vi vil jo at folk skal føle seg velkommne vet du, sånn at de blir aktive medlemmer :D Så er det jo alltid kjekt med IT folk, er masser på pcen selv og elsker å utforske nye ting og vil gjerne hjelpe til når jeg kan det, men har funnet ut at det er Mange her som kan Mye mer enn meg så har "trekt meg litt tilbake" på det området... Men hjelper gjerne altså (hinthint folkens :):wink: ) :D

Skrevet
Hei. Jeg heter Terje, er 43 år og jobber som IT-ansvarlig i en bedrift i Trondheim.

Vi, altså familien på 4, er i ferd med å muligens kanskje ta over en Labrador Retriever tispe på 5 år. Men om det ikke blir den, så blir det nok en hund på sikt. :)

Hei og velkommen her. Håper du vil trives her. Godt at det kommer noen flere voksne her. At du driver med IT er også interessant. Er det Microsoft eller MacIntosh verden du holder til i?

Skrevet
Er det Microsoft eller MacIntosh verden du holder til i?

Det er nok et rent Microsoftmiljø, med en serverpark på 10-12 Intel-servere og én stormaskin Ibm AS-400. Utover det er det omlag 150 PC'er fordelt på 13 avdelinger i Norge som driftes og som det gis brukersupport til. I tillegg kommer også noen datterselskaper. Hovedkontor er her i Trondheim hvor jeg bor.

Det morsomste i denne jobben er helt klart webdesign, og det som følger med driftingen av bedriftens nettsider (Albert E. Olsen AS og Sveiseeksperten AS). Har du lyst kan du jo stikke innom min egen hjemmeside og kikke litt rundt...

Skrevet

Hei og velkommen :)

Kan jeg spørre hvor den labradortispa kommer i fra? Du skjønner det er noen her hvor jeg bor, som skal omplassere den 5 år gamle labrador tispa si :)

Skrevet
Det er nok den det er snakk om ja. Ser du er fra Støren. :D Skal besøke den i kveld' date=' så får vi se hvordan førsteinntrykket blir...[/quote']

Hehe, verden er liten ;) Lykke til i kveld da! Koselige folk som eier henne nå ihvertfall (gammel lærern min på videregående faktisk) ;)

Skrevet

Det er nok et rent Microsoftmiljø, med en serverpark på 10-12 Intel-servere og én stormaskin Ibm AS-400. Utover det er det omlag 150 PC'er fordelt på 13 avdelinger i Norge som driftes og som det gis brukersupport til. I tillegg kommer også noen datterselskaper. Hovedkontor er her i Trondheim hvor jeg bor.

Det morsomste i denne jobben er helt klart webdesign, og det som følger med driftingen av bedriftens nettsider (Albert E. Olsen AS og Sveiseeksperten AS). Har du lyst kan du jo stikke innom min egen hjemmeside og kikke litt rundt...

Hvilken programvare bruker du, Adobe, Frontpage? ;):D Kjenner igjen navn som Sveiseeksperten og Albert E Olsen (jobb) :P

Lys pen og ikke minst ryddig hjemmeside ;)

Skrevet
Hvilken programvare bruker du' date=' Adobe, Frontpage? :D;) Kjenner igjen navn som Sveiseeksperten og Albert E Olsen (jobb) ;) [/quote']

Til websidene bruker jeg Macromedia Dreamweaver MX 2004 og til bildebehandling, bannere og sånt er det Macromedia Fireworks. Kjekke program som ikke skriver overflødig kode som kan gjøre sidene "tunge".

Skrevet

Stilig :P Har prøvd Dreamweaver, men holder meg til Frontpage og PhotoImpact 10 ;) Både min datters og Scarlet siden er laget med Frontpage, orker ikke tanken på å lage alt på nytt :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...