Gå til innhold
Hundesonen.no

Heisan, Terje her


thelberg

Recommended Posts

:) Jeg må si dere vet hva som skal til for at en skal føle seg velkommen til forumet. Kjempetrivelig velkomst.

Og er det noe jeg kan bidra med under Hjemmesider, så skal jeg selvsagt gjøre det.

Vi vil jo at folk skal føle seg velkommne vet du, sånn at de blir aktive medlemmer :D Så er det jo alltid kjekt med IT folk, er masser på pcen selv og elsker å utforske nye ting og vil gjerne hjelpe til når jeg kan det, men har funnet ut at det er Mange her som kan Mye mer enn meg så har "trekt meg litt tilbake" på det området... Men hjelper gjerne altså (hinthint folkens :):wink: ) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg heter Terje, er 43 år og jobber som IT-ansvarlig i en bedrift i Trondheim.

Vi, altså familien på 4, er i ferd med å muligens kanskje ta over en Labrador Retriever tispe på 5 år. Men om det ikke blir den, så blir det nok en hund på sikt. :)

Hei og velkommen her. Håper du vil trives her. Godt at det kommer noen flere voksne her. At du driver med IT er også interessant. Er det Microsoft eller MacIntosh verden du holder til i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Microsoft eller MacIntosh verden du holder til i?

Det er nok et rent Microsoftmiljø, med en serverpark på 10-12 Intel-servere og én stormaskin Ibm AS-400. Utover det er det omlag 150 PC'er fordelt på 13 avdelinger i Norge som driftes og som det gis brukersupport til. I tillegg kommer også noen datterselskaper. Hovedkontor er her i Trondheim hvor jeg bor.

Det morsomste i denne jobben er helt klart webdesign, og det som følger med driftingen av bedriftens nettsider (Albert E. Olsen AS og Sveiseeksperten AS). Har du lyst kan du jo stikke innom min egen hjemmeside og kikke litt rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den det er snakk om ja. Ser du er fra Støren. :D Skal besøke den i kveld' date=' så får vi se hvordan førsteinntrykket blir...[/quote']

Hehe, verden er liten ;) Lykke til i kveld da! Koselige folk som eier henne nå ihvertfall (gammel lærern min på videregående faktisk) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et rent Microsoftmiljø, med en serverpark på 10-12 Intel-servere og én stormaskin Ibm AS-400. Utover det er det omlag 150 PC'er fordelt på 13 avdelinger i Norge som driftes og som det gis brukersupport til. I tillegg kommer også noen datterselskaper. Hovedkontor er her i Trondheim hvor jeg bor.

Det morsomste i denne jobben er helt klart webdesign, og det som følger med driftingen av bedriftens nettsider (Albert E. Olsen AS og Sveiseeksperten AS). Har du lyst kan du jo stikke innom min egen hjemmeside og kikke litt rundt...

Hvilken programvare bruker du, Adobe, Frontpage? ;):D Kjenner igjen navn som Sveiseeksperten og Albert E Olsen (jobb) :P

Lys pen og ikke minst ryddig hjemmeside ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken programvare bruker du' date=' Adobe, Frontpage? :D;) Kjenner igjen navn som Sveiseeksperten og Albert E Olsen (jobb) ;) [/quote']

Til websidene bruker jeg Macromedia Dreamweaver MX 2004 og til bildebehandling, bannere og sånt er det Macromedia Fireworks. Kjekke program som ikke skriver overflødig kode som kan gjøre sidene "tunge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...