Gå til innhold
Hundesonen.no

Ain Zafir Djilál

Moghrebi

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte jeg skulle gjøre en test av hvordan bildeforumet funker. Riktignok er jeg ikke noen tilhenger av at hunder brukes til testing, men i akkurat dette tilfellet tror jeg ikke at testhunden lider noe særlig... :whistle:

Dette er altså lille Djilál, også kjent som Lille Knirkedyret. Han er den yngste av mine tre sloughi-gutter, og blir 12 uker gammel om noen dager:

DSC01443.JPG

Her har Djilál akkurat blitt kjent med sin nye tante, som øyeblikkelig forsto hvilke behov en liten valp har på kalde, sure dager - innpakking i varme klær:

DSC01373.JPG

Djilál synes at halvbror Azaar er veldig stor og opptar altfor mye plass i sofa'n....:

IMG_2156.JPG

... men heldigvis er Djilál kreativ nok til å finne tilstrekkelig sofaplass til sin lille kropp:

DSC01360.JPG

Men når både Azaar og Bahij opptar plass i sofa'n, da er det bare én ting å gjøre: man må stable seg i høyden:

IMG_2230.JPG

Er det mat eller er det en leke? Djilál er ikke helt sikker, men løser problemet ved å leke med maten - en hønsevinge:

IMG_2146.JPG

Det er viktig å sitte korrekt når man spiser:

IMG_2216.JPG

Men det viktigste av alt i hele verden, er å ligge godt og varmt - det vet jo enhver sloughi:

DSC01346.JPG

Skrevet

Hmmmm.... Hvilke bilder er det som mangler? Jeg kan ikke se noe tegn til feil i koden, men det blir kanskje enklere å finne ut av det hvis dere kan fortelle hvilke som ikke synes.

Skrevet

Samme mangler her, men når jeg åpner bildene i nettlesern først, så kommer de med i innlegget også...

Wierd...

Merkelige adresser til bildene, hvor laster du opp.?

Skrevet
3, 5, 6 og 7 mangler her...

Hmmm, ja, jeg ser dem heller ikke etter å ha logget av fra Picasa.

Men prøv å klikke på denne linken: Testbilde. Kommer det opp noe bilde da, eller blir det bare feilmelding?

Skrevet
Samme mangler her, men når jeg åpner bildene i nettlesern først, så kommer de med i innlegget også...

Wierd...

Merkelige adresser til bildene, hvor laster du opp.?

Jeg bruker Picasa Web Albums: http://picasaweb.google.com/. Men jeg har opplevd før at det ikke har gått an å linke til enkelte bilder, uten at jeg har funnet ut hvorfor.

Kanskje finner jeg det ut ved hjelp av dere? :lol:

Skrevet

Jeg ser ikke alle bildene, men han var jo herlig :lol:

Får han ligge og kose med de voksne, eller er holder de litt avstand?

Edit: Fikk feilmelding på testlinkbildet.

Skrevet
Jeg ser ikke alle bildene, men han var jo herlig :lol:

Får han ligge og kose med de voksne, eller er holder de litt avstand?

Edit: Fikk feilmelding på testlinkbildet.

Nei, guttaboys holder litt avstand til valpedyret. Han ligger så urolig og driver og snur og vender på seg til stadighet, og det forstyrrer de mer sedate voksne karene.

Feilmeling på testlinken også, ja. Himla irriterende, for det kommer opp i nettleserne (både Firefox og IE) når jeg limer linken inn der. Hvorfor får jeg se det, og ingen andre? Og hvorfor vises noen bilder, og ikke andre, når alle sammen ligger på Picasa og jeg har brukt samme metode for å få fram linkene derfra?

Mycket snålt!

Skrevet

Du har ikke klart å sette på en eller annen sperre da? Selv om det virker usannsynlig, for det står rett og slett "not found" og ikke at man ikke har tilgang eller lignende..

Skrevet

Har prøvd flere ting på bildene i innlegget ditt, men virker som om noe blokerer linking, for når man limer adressen inn i nettleser så kommer det jo opp, å da også opp i innlegget etterpå...

Så at ikke alle bilder oppfører seg likt er rart, finner ingen fellestegn på feil i adressene heller...

Alt er bare tilfeldig.... :lol:

Skrevet

Jeg får vel heller legge ut link til Picasa-sidene hvor bildene ligger:

Djilál synes at halvbror Azaar er veldig stor og opptar altfor mye plass i sofa'n....:

Link

... men heldigvis er Djilál kreativ nok til å finne tilstrekkelig sofaplass til sin lille kropp:

Link

Men når både Azaar og Bahij opptar plass i sofa'n, da er det bare én ting å gjøre: man må stable seg i høyden:

Link

Er det mat eller er det en leke? Djilál er ikke helt sikker, men løser problemet ved å leke med maten - en hønsevinge:

Link

Det er viktig å sitte korrekt når man spiser:

Link

Virker disse linkene da?

Skrevet

Jeg sier som jeg har sagt de andre gangene jeg har møtt lille knirken jeg: Nååååååååh.....!

Han er jo bare så søt! Og de to andre er jo ikke mindre kjekke de heller da! :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...