Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase passer for meg?


Wilma

Recommended Posts

Ja jeg hvet jo det, men jeg skjønner ikke hva du mener ..

Jeg var usikker på om du var ute etter en utstillingshund eller ikke. Og OM den interessen skulle våkne så krever jo puddelen litt mer når det gjelder pelsstell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Kan skrive litt om cavalieren jeg da, for alt er ikke så rosenrødt i den rasen som mange elsker å fremstille det som (men i hvilken rase er det det?)

Cavalierern sliter med en hel del helsemessige problemer, alt fra ørebetennelser til syringomyelia og hjertefeil. Mentalt så er det også blitt endel rusk, det er endel nervøse, gneldrete cavalierer ute og går. De skal IKKE være slik. Cavalieren skal være en lykkelig vimsete sjel som tror at hele verden er laget for å elske den.

En bra skrudd sammen, både helsemessig og mentalt, cavalier er en fantastisk liten hund. Den elsker sine mennesker, elsker å jobbe og er generelt sett bare glad.

Ja, jeg er fult klar over det.. :D

Jeg var usikker på om du var ute etter en utstillingshund eller ikke. Og OM den interessen skulle våkne så krever jo puddelen litt mer når det gjelder pelsstell.

Ja okei, men interessen har jo alltid vert der da.. Jeg har jo alltid ønsket meg en utstillingshund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fult klar over det.. :D

Med denne kommentaren her virker det som at du faktisk blir sur fordi folk kommer med info :D Ingen som kan vite hva du kan og vet på forhånd, og det sitter kanskje andre som også leser i tråden og som også vurderer cavalier, så veldig greit at hunder ikke blir framstillt som bedre enn det de faktisk er da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med denne kommentaren her virker det som at du faktisk blir sur fordi folk kommer med info :D Ingen som kan vite hva du kan og vet på forhånd, og det sitter kanskje andre som også leser i tråden og som også vurderer cavalier, så veldig greit at hunder ikke blir framstillt som bedre enn det de faktisk er da. :D

Jeg ble vell ikke sur? :P Der var mer et :/ fordi det er dumt de er blaget med så mange helseproblemer ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Flere forslag! :P

- Jaaa, selfølgelig er alle hundet litt stae i blandt! Tror ikke det finnes noen hunder som finner seg i alt osv. :P

Men Dverg Puddel da? Kunne den passe for meg den og?

Ja, jeg har sett at interessen for de Finske lapphundene har eksblodert i det siste! Virker som de er utrolig flotte hunder, siden de har blitt så utrolig populære! :P Er kanskje ikke heeeeelt sikker på om dette er rasen for meg, i og med at pappan min er bitte litt alergisk (har hørt at de røyter mye .. ?) .. Men det kan sikkert helt klart være et alternativ! :P

Også er jo Keela helskjønn da! Elsker fargen hennes! :D

Har sendt deg PM :P Glemte å si noe om røytingen da. Jeg syns ikke de røyter mye, ja det kommer noen hår her og der. Men de røyter mye i dotter, og greier du dem en gang iblandt så er det ikke noe gale :P

Hehe, takk for det! Syns jeg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bra :D Da tolket jeg bare smilefjeset feil :whistle:

:P

Har sendt deg PM :D Glemte å si noe om røytingen da. Jeg syns ikke de røyter mye, ja det kommer noen hår her og der. Men de røyter mye i dotter, og greier du dem en gang iblandt så er det ikke noe gale ;)

Hehe, takk for det! Syns jeg også ;)

Okei, så de er liksom litt som Colliene i røyting ? :P

Edit: Sendte deg pm om røyting, men så ikke at du hadde skrivd her først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kan ha en hvit dvergschnauzer jeg.. Der kan jo allerede rasen :P :P *skriver deg opp på Blondie's valpekjøperliste* *glis*

Haha! :P Jeg laget jo denne tråden fordi jeg skulle se om det var flere raser som passet for meg ! :P

Dverg Schnauzer hvet jeg jo passer allerede! :D Skal Blondie ha valper ? * :D *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om litt over et års tid sånn ca så skal hun nok det ;) Blir nok parret på første løpetid etter hun er rundet 2 år om alt er som det skal være med henne ;) (men det er det jo oppdretteren som styrer med. .Blondie er en for hund vet du ;) )

Å, så kult! Du får lage en tråd da, så vi kan følge med! :lol:

Cairn.

Koselig liten bestevenn. Kjempetøffe hunder som tåler masse tur og lek, er kvikke og nysgjerrige. Litt pelsstell/napping, men slipper røytingen da.

Jeg er ihvertfall forelsket i den lille damen vi har fått i hus, hun er kjempekul!

Ja, jeg har faktisk tenkt litt på Cairn. ;)

Men det blir nok heller de tre andre rasene, jeg tror de passer bedre for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er jo jeg veldig usikker på hvilken rase jeg skal velge! :D Har jo veeeldig god tid, men allike vell, jeg er gleder meg sånn! :lol:

Her er de rasene som er mest aktuelle:

- Dverg/Toy puddel

- Cavalier

- Finsk Lapphund

- Dverg Schnauzer (Tror det eller ei! :D )

Og jeg elsker jo bare Springer Spanielene men det er ikke en hund jeg kan ha nå.

Men en vakker dag dag, så skal jeg ha en Springer spaniel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har egentlig ikke tenkt på Border Terrier en gang ;) Kjenner en Border Terrier, den er snill og grei den da, men liksom ikke hunden for meg. Tror mest det er en smaks-sak jeg ;) Men Takk for forslag :)

- Spurte ikke etter fôr, men takk for annbefaling uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Da er jo jeg veldig usikker på hvilken rase jeg skal velge! :) Har jo veeeldig god tid, men allike vell, jeg er gleder meg sånn! :)

Her er de rasene som er mest aktuelle:

- Dverg/Toy puddel

- Cavalier

- Finsk Lapphund

- Dverg Schnauzer (Tror det eller ei! :P )

Og jeg elsker jo bare Springer Spanielene men det er ikke en hund jeg kan ha nå.

Men en vakker dag dag, så skal jeg ha en Springer spaniel! :)

Jeg liker:

1.Finsk Lapphund

2. Cavalier King Charles spaniel

3. Dvergpuddel/Dverg Schnauzer

4. Toypuddel

Men det er vel en smaks sak... Til deg tror jeg en frisk Cavalier fra gode linjer, ville passet best :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...