Gå til innhold
Hundesonen.no

KW shampoo


Recommended Posts

Brukte for en tid tilbake KW shampoo (blå shampoo) på Blondie i en kombinasjon av Eukanuba. Hun fikk da masse eksemlignende skorper på kroppen, og som sikkert flere av dere har fått med dere var jeg da inne hos veterinær og undersøkte henne for allergi.. Jeg byttet for og jeg byttet shampoo, men jeg trodde vel egentlig at dette var allergi/evnt kom fra Eukanubaen.. Alle spor av eksem er forduktet og hun er helt fin nå. men jeg har pratet med to andre (en med hvit dvergschnauzer og en en med italiener) og begge disse har også fått den samme eksemen med denne shampooen.. Shampooen er veldig sterk blåfarget og lukter sterkt. .nesten som gilette såpe for menn <_< Burde kanskje ringt en varselbjelle allerede da.. :rolleyes: Noen som har andre erfaringer med denne shamoppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blandet den opp med vann før du brukte den? Den som selges er ofte sterkt konsentrat som skal blandes med 5-10 deler vann. (Beklager om det er et utrolig dumt spørsmål - men mange er ikke klar over dette)

Jeg bruker rent konsentrat på steder som er særlig skittne - foran på barten/skjegget, nederst på framlabbene. Men gnikker da ikke inn det sånn helt inn i huden. Resten av huden bruker jeg GODT utblandet shampo - dvs føler bruksanvisningen (og kanskje vel så det...).

Ellers nei, jeg har brukt også KW blåshampo (mange år siden riktignok), det var mye brukt på min rase før - har aldri hørt om noen som har fått spesielle hudproblemer av KW.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker KW minkoljeshampo. Fikk den anbefalt av oppdretteren til Symra og hadde gode erfaringer med den på Pippin fra før. Den fungerer fint på begge mine. (Nå begynner jeg å bli veldig lei av duften og ser etter noe annet, men det er en annen sak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker KW minkoljeshampo. Fikk den anbefalt av oppdretteren til Symra og hadde gode erfaringer med den på Pippin fra før. Den fungerer fint på begge mine. (Nå begynner jeg å bli veldig lei av duften og ser etter noe annet, men det er en annen sak).

Brukt både minkolje og mandelolje før. og de har fungert supert.. men denne her virket veldig sterk i forhold..

Susanne: 5-10?? Mener det står 1 del shampoo til 2 deler vann jeg på flaska mi. .men husker ikke. .Er på jobb nå, skal sjekke når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker KW på min, har prøvd en hel gjeng forskjellige og har aldri sett antydninger til så mye som tørr hud engang. Visste faktisk ikke at den skulle blandes ut, jeg har tatt rett fra flaskene og gnidd det skikkelig godt inn i både pels og hud. Godt han tydeligvis tåler det da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som SusanneL, tar ublandet shampo i pelsen kun om den er skikkelig bedriten, og bare der det er ille. Ellers blander jeg alltid ut shampoen 1:10 uansett merke. Sølve blir badet ca 1 gang i uke for tiden og det er grenser for hvor skitten han blir. Han blir uansett alltid ren selv om shampoen er svakt blandet ut. :)

Når det gjelder shampomerker synes jeg KW var helt grei i sin tid, mens Dogstuff produktene er helt supre.

Et god hundevasketips jeg fikk av min hundefrisør er å bruke 1:3 av tiden på å massere i shampo og 2:3 av tiden på å skylle shampoen ut. Det er ofte på skyllingen det slurves og sterk såpe blir liggende igjen å "etse"/ irritere huden.

EDIT: Cleaning shampoen til Dogstuff er super til hvite hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til dogstuff-shampo? Hvorfor er den så bra?

http://www.dogstuff.no/ :)

Jeg har forsøkte en del av de vanligste merkene, men faller alltid tilbake til Dogstuff shampoene. Jeg har mest erfaring med å vaske ulike typer puddelpels, men også labrador/elghundblandingen til venninna mi, og han blir enestående blank og ren etter et "spa"opphold hos meg. :)

Det jeg liker best med Dogstuff er at: Hunden blir skikkelig ren, shampoen er lett å skylle ut (selv shampo og balsam i en), den er ikke sterkt parfymert men lukter rent og godt (jeg tåler veldig dårlig sterke lukter, men jeg tåler denne shampoen, og jeg synes det er et poeng at produkter til hund ikke er så parfymerte, de har jo mye bedre luktesans enn oss..), pelsen beholder glansen, shampoen er veldig drøy og kan blandes veldig ut, jeg kan om det kniper bruke den på meg selv... Jeg vet at det er flere som bruker Dogstuff shampo med urter mot hodebunnspsoriasis faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dogstuff.no/ :)

Jeg har forsøkte en del av de vanligste merkene, men faller alltid tilbake til Dogstuff shampoene. Jeg har mest erfaring med å vaske ulike typer puddelpels, men også labrador/elghundblandingen til venninna mi, og han blir enestående blank og ren etter et "spa"opphold hos meg. :)

Det jeg liker best med Dogstuff er at: Hunden blir skikkelig ren, shampoen er lett å skylle ut (selv shampo og balsam i en), den er ikke sterkt parfymert men lukter rent og godt (jeg tåler veldig dårlig sterke lukter, men jeg tåler denne shampoen, og jeg synes det er et poeng at produkter til hund ikke er så parfymerte, de har jo mye bedre luktesans enn oss..), pelsen beholder glansen, shampoen er veldig drøy og kan blandes veldig ut, jeg kan om det kniper bruke den på meg selv... Jeg vet at det er flere som bruker Dogstuff shampo med urter mot hodebunnspsoriasis faktisk. :)

Hmm! Takk for svar! Har du noen peiling på hvilken shampo/balsamvariant jeg bør bruke på springeren min? Problemet mitt er at jeg vil ha blank, inntil-liggende pels der pelsen er relativt kort, og volum der pelsen er lang/skal være lang. Om vinteren er pelsen tjukkere og mer krøllete enn ellers, og jeg må ha en balsam som i stor grad fjerner disse bølgene i ryggpelsen. Om sommeren kan jeg bruke nesten hva som helst, så da er det ikke såå viktig. Syns disse tingene er utrolig vanskelig å kombinere! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandingsforholdet i de forskjellige shampoene varierer, da (derfor umulig å egentlig sammenligne prisen også). Men de aller fleste kan GODT blandes ut med vann, ja..

Dels blir det såklart drøyere i bruk, men også lettere å skylle ut samt ikke sååå mye lukt.

(I hvertfall for hunder som blir badet nogenlunde regelmessig - de rekker ofte ikke bli så kjempeskittne, liksom)

Jeg bruker gamle Zalo-flasker - heller oppi kanskje et par cm shampo i bunnen av flasken, og fyller opp med vann.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med KW, selv om jeg har brukt så og si alle variantene det går an å bruke til min hund (har dem på jobben). Men jeg er allikevel vesentlig mer fornøyd med Groomers egde double K. Dette merket fungerer helt utrolig. Jeg bruker keri-cot balsam og ultimate sjampo. det lukter deilig og hunden får nydelig pels. KW er litt sånn som butikksjampo fungerer på meg på Chessea. Den funker helt bra, men man ser forandring ved bytte til groomers. Det samme skjer med mitt hår hvis jeg bruker frisørsjampo. Det blir mindre fett og mindre statisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! Takk for svar! Har du noen peiling på hvilken shampo/balsamvariant jeg bør bruke på springeren min? Problemet mitt er at jeg vil ha blank, inntil-liggende pels der pelsen er relativt kort, og volum der pelsen er lang/skal være lang. Om vinteren er pelsen tjukkere og mer krøllete enn ellers, og jeg må ha en balsam som i stor grad fjerner disse bølgene i ryggpelsen. Om sommeren kan jeg bruke nesten hva som helst, så da er det ikke såå viktig. Syns disse tingene er utrolig vanskelig å kombinere! :D

Har du forsøkt å føne pelsen tørr der du ønsker volum? Og strekke pelsen (mens du føner) der du ønsker den skal være slett? Pelsen til Sølve holder seg på en helt annen måte om jeg føner og strekker pelsen etter vask, men han har nok mer "hår" enn pels så jeg vet ikke helt hvor "fluffy" en springer ville blitt om du tok en omgang med føneren etter vask..? Jeg ville også hørt med andre Springer eiere om hva slag shampo de bruker, kan hende det finnes et produkt mange springereiere sverger til der ute. :P

Dogstuff shampo og balsam i et kan jo være et forsøk verdt?

Jeg bruker Shampo og balsam i et på vinteren, da pleier pelsen å bli mer statisk (pga inneklima) og trenger mer balsam for å få tyngde, jeg bruker som regel også spray hårkur (Humilac) for å minske statisk elektrisitet. Ellers på året bruker jeg Cleaning shampoen, den gir mer struktur til Sølves veldig myke pels. Labrador/elghund blandingen blir vasket med samme shampo som Sølve, og han får alltid skinnende ren pels og til dels mye "fluff", men det børster jeg bare ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandingsforholdet i de forskjellige shampoene varierer, da (derfor umulig å egentlig sammenligne prisen også). Men de aller fleste kan GODT blandes ut med vann, ja..

Dels blir det såklart drøyere i bruk, men også lettere å skylle ut samt ikke sååå mye lukt.

(I hvertfall for hunder som blir badet nogenlunde regelmessig - de rekker ofte ikke bli så kjempeskittne, liksom)

Jeg bruker gamle Zalo-flasker - heller oppi kanskje et par cm shampo i bunnen av flasken, og fyller opp med vann.

Susanne

Kjempegodt tips, det skal vi gjøre fra nå av. Som du sier så blir jo shampoen mye drøyere også, for det er det eneste jeg syntes er så dumt - en sånn flaske holder jo bare til 3-4 shamponeringer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...