Gå til innhold
Hundesonen.no

Bewi dog og Belcando


nettemoren

Recommended Posts

Fant denne på nett:http://www.handlers.no/Default.aspx

Og i latskapens navn så er det jo litt ålreit å få saker og ting levert på døren da...

Meeen, er det ålreit for? Står verdier på alle sortene, men jeg er desverre ikke helt inne på hva verdier som er optimale for hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare teste ut dette med levering på døren. Og funket det. Stod både tørrfor, bokser med vom, og hundeshampo utenfor huset da vi kom hjem på mandag, veeldig enkelt. Pippi liker de nye knottene mye bedre enn de gamle, og ser foreløbig ut til å trives med forbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Forsøkt Belcando og er ikke ornæyd med resultatet. Det var mye avføring og mye røyting. Hunden hadde gått på dette i tre mnd da jeg kuttet det ut, men gikk da over til et for som var enda verre for min hund: kaldpresset hundemat fra markus mule. Bikkja skeit ut flere kilo med møkk, mer matt pels og utslett og drakk jo mer vann enn det renner i glomma. Vet om brukere av belcando som er kjempe fornøyd. Selv bruker jeg eukanuba til aktive hunder og bare etter tre dager så jeg orandring i avføring vanninntak og pelskvalitet.

Ingen erfaring med bewidog. Men de som nå bruker belcando har forsøkt bewidog og ikke vær helt fornøyde med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 1 mnd med blecando er jeg veldig fornøyd. Hunden elsker smaken, spiser dette, og tigger mindre når vi spiser.

Avføring bedre, aldri noe som henger igjen bak lengre. Vi har kjøpt "slankevarianten", Pippi har vært i rundeste laget, men er nå i greit hold uten å sulte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Belcando har vi prøvd. Vi fikk forprøver som varte et par uker til Spot, Border Collie. Spot gikk fra før på V&H, men det er greit å ha et tørrfor til de gangene han er borte eller på ferie. Etter rundt en ukes tid begynte han å klø flere steder på kroppen. Klødde av seg pelsen noen steder, blant annet på haletuppen hvor han klødde seg til blods (jo, han hadde skjerm på, men fikk på utrolig vis halen inn i skjermen mens vi var borte). Det gikk koldbrann i haletuppen, så den ble amputert ca 10 cm. Siden det ikke er tatt prøver kan jeg ikke garantere 100% at det var foret som forrårsaket kløen, men det var det eneste som var endret i hundens hverdag på det tidspunktet.Var hos 2 uavhengive vetrinærer som begge mente det var høyst sansynlig at kløen kom av foret. Gratis forprøve fra Belcando kostet oss ca 4000 i dyrlegeregninger og medisiner. Hunden har ikke hatt kløe hverken før eller etter vi prøvde dette foret.

Her i sommer ringte de meg fra Belcando og spurte så hyggelig hva jeg syntes om foret, de ville vel ha meg som kunde... De fikk den samme historien som over og lovde å ringe meg tilbake. Siden har jeg ikke hørt fra de.

Regner med vår historie er et unntakstilfelle, men det er nå vår erfaring med foret. Det kommer ikke innom hus her flere ganger:) Holder oss vil V&H og annet kjøtt vi, og må vi bruke tørrfor så får de Eukanuba Eukanuba working and endurance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passet på en Schäfertispe i noen mnd, denne hunden gikk på Bewi Dog (Sport Crock tror jeg det var, iallefall noe som ligner på det navnet). Den hunden bajset mer på en dag enn hva våre tre hunder gjør tilsammen på nesten en uke... Uansett hvor mye fôr den schäferen fikk, bajset den utrolig mye. Luktet helt forferdelig gjorde det også. Hunden var også til veterinær flere ganger for å finne ut om all bajsinga (og lukta) skylltes andre ting, masse prøver ble tatt, men ingenting som vistes på prøvene...

Hunden fikk like mye mosjon og trening som våre hunder, så aktiviteten skulle ikke ha noen innvirkning...

Så vi kommer nok aldri til å prøve dette foret på våre hunder. De får et annet tørrfor (kontakt meg om dere vil vite hvilket merke det er) og er veldig fornøyde. Hannen vår spiser selv om halve nabolaget er full av løpetisper, og det har han ikke gjort på de andre merkene vi har prøvd...

Edit: la til litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Belcando har vi prøvd. Vi fikk forprøver som varte et par uker til Spot, Border Collie. Spot gikk fra før på V&H, men det er greit å ha et tørrfor til de gangene han er borte eller på ferie. Etter rundt en ukes tid begynte han å klø flere steder på kroppen. Klødde av seg pelsen noen steder, blant annet på haletuppen hvor han klødde seg til blods (jo, han hadde skjerm på, men fikk på utrolig vis halen inn i skjermen mens vi var borte). Det gikk koldbrann i haletuppen, så den ble amputert ca 10 cm. Siden det ikke er tatt prøver kan jeg ikke garantere 100% at det var foret som forrårsaket kløen, men det var det eneste som var endret i hundens hverdag på det tidspunktet.Var hos 2 uavhengive vetrinærer som begge mente det var høyst sansynlig at kløen kom av foret. Gratis forprøve fra Belcando kostet oss ca 4000 i dyrlegeregninger og medisiner. Hunden har ikke hatt kløe hverken før eller etter vi prøvde dette foret.

Her i sommer ringte de meg fra Belcando og spurte så hyggelig hva jeg syntes om foret, de ville vel ha meg som kunde... De fikk den samme historien som over og lovde å ringe meg tilbake. Siden har jeg ikke hørt fra de.

Regner med vår historie er et unntakstilfelle, men det er nå vår erfaring med foret. Det kommer ikke innom hus her flere ganger:) Holder oss vil V&H og annet kjøtt vi, og må vi bruke tørrfor så får de Eukanuba Eukanuba working and endurance.

Vet du hva? Denne historien er for dum! Dette innlegget er kun skrevet for å sverte et hundemat merke. Jeg vedder ganske mye på at du selger et annet merle selv, eller har noen nær deg som gjør det.

Hvem er det som gir forprøver som varer et par uker..? Hvilket for er det som gir slike alvorlige tilstander etter kun en uke? Nei, her kan du bare dementere først som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd Belcando, og det funket svært dårlig for oss. Enten var det forets feil, eller så er det slik at hunden er allergisk mot ris, ikke godt å si. Men resultatet ble hudinfeksjon, voldsom røyting og matt og trist pels. Husker ikke helt hvordan avføringa var på det. Vi byttet etter en måneds tid til allergifor, som funket bedre, og nå går hunden på v&h som funker supert :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Denne historien er for dum! Dette innlegget er kun skrevet for å sverte et hundemat merke. Jeg vedder ganske mye på at du selger et annet merle selv, eller har noen nær deg som gjør det.

Hvem er det som gir forprøver som varer et par uker..? Hvilket for er det som gir slike alvorlige tilstander etter kun en uke? Nei, her kan du bare dementere først som sist!

jeg er ikke interessert i å sverte hverken hundemat eller noe annet, kun dele mine erfaringer, og som jeg sa så er det nok et unntakstilfelle det som hendte med vår hund.

og nei, jeg selger ikke hundemat, ikke er jeg på fornavn med noen som gjør det heller. jeg forholder meg til det jeg så på min hund, og det 2 ulike dyrlegekontor uttalte om min hunds tilstand. det er slett ikke utenkelig at en hund får reaksjoner av mat etter så kort/lang tid, det har jeg da opplevd på mennesker også. Noen rekasjoner kommer umiddelbart, mens andre kommer etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket for er det som gir slike alvorlige tilstander etter kun en uke? Nei, her kan du bare dementere først som sist!

Gubben min (min voksne Amstaff blir kalt gubben) er allergisk mot fisk, og får han noe i seg reagerer han innen 3 TIMER! Han flasser, klør og får diare. Ved et uhell fikk han i seg en laksefilet på ca 200g, og ble dausjuk! Det ble intravenøs væske og antihistaminer/kortison osv hos vet`en det! Så ja, hunder kan reagere kraftig på for på kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...