Gå til innhold
Hundesonen.no

Odin

Calina

Recommended Posts

Nå så jeg det var flere som hadde kommentert min hund i raseleksikonet, og det er ikke lov.... :wink:

For å svare på spørsmålene deres...; Odin er født på Mallorca,og ble kupert som liten valp, slik alle kuperte blir!

Han er idag snart 17 mndr,og vi kom igang med trening etter nesten 2 mndr sykeopphold pga sydd fot, for tre uker siden ca.

Nå har vi løpt endel oppi myrene rundt om her hvor det ikke er folk, og når vi fikk en uof bedømming av en rasedommer i helgen som var, måtte jeg le fordi han ble så overrasket når jeg sa hvor gammel han var..-han hadde trodd han var mye eldre,og jeg fikk "en meget godt utviklet hanne, god benbygning med særdeles god front, pent paralelt hode og gode bevegelser når han vil".... :wink: -absolutt CK kvalitet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Så bra... :)

Jeg syns de er finest kupert, men er ikke helt enig i at det skal gjøres fordet.

Så lenge kuperingen foregår under trygge forhold, med korrekt metode og anestesi (ørene), og alt i alt gjort skikkelig, ser jeg ingenting negativt med kupering. Det som er synd er alle kjøkkenkuperingene som blir gjort.

Men så det er sagt med EN gang - jeg vil ikke ha en kuperingsdiskusjon her. Denne tråden laget jeg så jeg kunne svare dere på spørsmålene deres.

:):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin kosegutten min, han er bare hærlig hele hunden.

har jo endelig fått hilse på hanog må si at jeg liker han enda mere nå etter å ha hilst på han.

Calina lenge til du får stilt han ut igjen eller? :wink:

Det smekker vel til meg nå når jeg sier det høyt, tenker jeg.... :wink:

Men vi reiser imorgen tiiidlig, med nesa mot Sverige atter engang.

Etter å ha driti meg ut med foring (prøvde aktiv for på ham for å få mer masse - resultat - klødde seg skakk og masse klumper overalt)

så ser pelsen hans ut så som så... #-o

Det var en av grunnene til at jeg stilte uof i helgen som var, for å høre om dommer trakk ned for det - han gjorde det ikke, og spurte meg faktisk om jeg hadde fort ham med et høyproteinfor.

Men det gjenstår og se da! Hva denne dommeren her sier! Og denne gang er det jo "på papiret"....*grue seg*

ALLTID er det noe...sukk... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smekker vel til meg nå når jeg sier det høyt, tenker jeg.... :wink:

Men vi reiser imorgen tiiidlig, med nesa mot Sverige atter engang.

Etter å ha driti meg ut med foring (prøvde aktiv for på ham for å få mer masse - resultat - klødde seg skakk og masse klumper overalt)

så ser pelsen hans ut så som så... #-o

Det var en av grunnene til at jeg stilte uof i helgen som var, for å høre om dommer trakk ned for det - han gjorde det ikke, og spurte meg faktisk om jeg hadde fort ham med et høyproteinfor.

Men det gjenstår og se da! Hva denne dommeren her sier! Og denne gang er det jo "på papiret"....*grue seg*

ALLTID er det noe...sukk... :roll:

lykketil da, vi får krysse fingrene for at han gjør det minst like bra som sist han var i sverige og ble stilt ut. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Han ser ekstremt rå ut! Jeg syntes de er flotte når de er kuprete!

Som du sier så lenge det blir gjort på sikkelig måte, så syntes jeg kupering er helt ok. Kunne godt tenkt meg en kupert rød boxer hann, engang i framtiden, fra nederland eller tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykketil da, vi får krysse fingrene for at han gjør det minst like bra som sist han var i sverige og ble stilt ut. :wink:

TILBAX !!! :):P

Denne gangen regnetvi ikke vekk,og vi traff sååå mange huggelige folk der nede - vi fant tilogmed en HEL ØY som er et naturreservat - et drømmested å gå turer på - meg og odin surret rundt der en hel dag, og bare gikk oss vill inni skogen..heheh...DIGG!! :P:P

Resultat ble 1UK, uplassert i UKK....-men - det var bedre enn forventet med den pelsen!

KRITIKK:(blir litt svenske ord her, siden den er skrevet på svensk)

Mycket god unghane medutmerket kjønnspreg. Maskulint hode og utrykk, tenner og bitt uten anm. Litt mye lepper, paralelle linjer og utsående ryker i panne, velansatte ører. tilraklig hals, bra rygg. Velvinklet tilraklig brystkorg, kvadratisk, utmerket benstamme og tassar. står korrekt, rør sig bra med balansert steg når han vil, fortfarande en "aning" valpig...

Løse armbågar, ei i basta pels. tecken ok, åpen og trivelig.

:P:P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...