Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandings'n Emma og aussien My


Aussieglis

Recommended Posts

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nydelige Myen! Gleder meg sånn til å møte dere i NKK Tromsø! Da må jeg få lov å knipse litt bilder av go'jenta di! :wub:

Skrevet

Gleder meg til å treffe dere også! Går bare her og håper NAV får ræva i gir så jeg rekker påmeldingsfristen *sukk* Hvis ikke må vel My og Kenzo vente helt til i mars før de får hilst på hverandre (?)

(dere skal til Harstad i mars?)

Skrevet

Litt høstbilder herifra :)

3943147476_4e50921a7f.jpg3943147178_bacec0b90f.jpg

3942368325_be81de0a8b.jpg

Alltid like på alerten

3943146340_dcfac4c668.jpg

Kan trave også faktisk

3942367845_f60f927c4f.jpg

Ikke ofte jeg får bilder av My i trav

3942367603_8f66b3f283.jpg

Målrettet

3942366773_bdc2291595.jpg

Med øret på snei

3942366301_a17515b1dd.jpg

Stor i kjeften?

3942366081_3d744a7fac.jpg

... ja

3942365793_5e19ce3c71.jpg

Ser så valpete ut her i uttrykket syns jeg :)

3942365493_5b5d46cddf.jpg

"jeg blir aldri voksen!"

3942365249_5aaaa97003.jpg

Redningshunden i Saltstraumen (saltstraumen er rett bak der)

3943142886_a65a2defb9.jpg

Emma er litt gal om dagen og ikke helt "hjemme" (løøpetid diluxe edition)

3943142500_3ed88aa75b.jpg

Mens My har bestemt seg for å spare sin andre løpetid litt til og fortsetter som pubertetslus

3943142320_c2e697689f.jpg

Emma i farta på høyballen

3942363811_3c73c58c04.jpg

My briefer med stokk

3943141156_9b4fb2e2cf.jpg

Høst-Myen

3942361251_381bebbec9.jpg

3929684537_be5439c097.jpg

Verdens beste dått 1 og dått 2

  • 2 months later...
Skrevet

My er nydelig :) Hun gjør slik at jeg ikke bryr meg om jeg får en "spennende" merle aussie eller en "kjedelig" sort hvit, for hun er jo bare helt utrolig vakker!

  • 2 weeks later...
Skrevet

*ler* Hver morgen jeg slipper de ut i hagen bruker My å ta seg en løperunde utover stien på haugen, og da blir Emma sååå frustrert så da løper hun etter My og bjeffer sint-bjeff, så hun får sikkert litt trening i å løpe fort :thumbs: My er jo en aussie da, og det tror jeg ikke Emma har fått med seg, men hun syns det er like ufint å løpe inn i skogen på det viset uten å si ifra først så hun fortsetter å løpe etter - fly forbanna :ahappy:

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Skrevet

Ikke mye nytt her, vi trener mot debut i klasse 1 i år og skal gå MH i slutten av Juni i Tromsø. :ahappy:

My er enda som en ball full av energi og humør, og jeg tror det kan gå enten veldigveldig bra - eller veldigveldig dårlig under LP debuten!

4534572403_a72e59130d_o.jpg

4535206620_6553d595e6_o.jpg

Hoppe hinder er man blitt flink til

4535204950_6ac6647121_o.jpg

Posere har man vel igrunn alltid vært flink til?

4534568957_1cc12e77b0_o.jpg

Samme med å løpe fortfort med kongen i kjeften, det har hun alltid vært flink til :ahappy:

4534566021_009af16b0f_o.jpg

4535200576_e1db15d4b4_o.jpg

Sprette rundt på jakt etter kongen også

4534564761_381b979192_o.jpg

Og smile til kameraet mens man prøver å stå stille lenge nok til at matmor får tatt noen "oppstillingsbilder"

4534564563_8e207e7f65_o.jpg

Og matmora konkluderer med at My må ha verdens høyeste haser... :ahappy:

Emma lever også i beste velgående;

4535206016_903ef7481b_o.jpg

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Det er mye med My om jeg får si det selv :whistle:

Her koser My seg ved elva i Saltdal:

og her trener vi dekk u. marsj (dette er 2. økta vi trener det):

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...