Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandings'n Emma og aussien My

Aussieglis

Recommended Posts

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

Måtte bare legge ut et slektsbilde også, syntes det var så kult :lol:

6457452_a70087139e_o.jpg

Det er altså bestemoren til My som er i lufta der også er det pappaen til My som står bak der og betrakter moren til dama han har vært på :D "Etter datra tar vi mora?"

Sukk, jeg vil til de svenske skoger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er litt snytt ut av nesa på Timber ja.

Og ja, hun er nydelig :) Tror ikke det går en eneste dag uten at jeg tenker "du er søt du!" når jeg ser på henne.

Djervekvinnen: Ja når du sa det så ser jeg også det! Men man ser litt forskjell på terrenget da, iallefall når man vet at bildet er tatt i midt-sverige en plass. Man kjenner liksom igjen svensk skog på en merkelig måte. Husker det var skog så langt øyet kunne se når vi kjørte nedover for å hilse på kullet til My. Det var så vakkert!

Andrea: Øpp, fingingene. :) Emma er søt på sitt vis og My er søt på sitt eget vis. Sammen er de krutt :) Av en eller annen merkelig grunn smiler nesten alle som ser meg gående med de to sammen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige begge to!

Er det lovlig med svarte, eller svart/hvite Aussier med blå øyne på utstilling? Utrolig vakkert!

Er så frekk at jeg svarer jeg:) Det er helt lovlig med alle øyenfarger på alle farger. Så en helrød hund med blåflekkede øyne er like rett som en helsort med ett blått øye og et øye som er halvt blått og halvt brunt. Det samme gjelder de merlefargede hundene. Fargen på øynene har ikke sammenheng med fargen på kroppen på noe særlig måte, brune øyne (rav til mørke brune) er mest vanlig, og flekkete øyne er det vel mest av hos merle hunder. Desverre er det noen oppdrettere i verden som prøver å avle på øyenfarger siden mange vil ha blåøyde hunder.

Men, jeg er enig, det er pent med blåe øyne på en hund som er mørk/sort i ansiktet!:lol:

Edit: glemte å legge ved en link til øyenfarger på aussie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussieøyne er fascinerende :lol:

Skulle gjerne hatt en med to forskjellige øyne men jeg ser absolutt fordelen med å ha en mørk hund med to snille, nøttebrune øyne også da. :( Selv om de ser nesten røde ut vinter-sol da, men.

Å avle på øyefarger syns jeg høres forkastelig ut. Men man ser det jo ofte, oppdretterne sitter jo og krysser alle lemmene de har i kroppen når de har ei tispe som skal ha valper - og håper på blå øyne. Jeg syns det er rart, er jo like fint med lilla, gule, brune eller flekkete øyne syns jeg selv da.. Og øyenfargen må jo være det som har aller minst å si i mine øyne..

My hadde forøvrig blå øyne når hun var pitteliten valp - men de ble mørkere og mørkere og ble mer og mer gråbrune for hver dag som gikk. Når hun var 8uker gammel hadde hun enda pittelitt blåskjær i øynene i et spesielt lys, men det forsvant det og. Merkelige greier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...