Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandings'n Emma og aussien My

Aussieglis

Recommended Posts

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

Måtte bare legge ut et slektsbilde også, syntes det var så kult :lol:

6457452_a70087139e_o.jpg

Det er altså bestemoren til My som er i lufta der også er det pappaen til My som står bak der og betrakter moren til dama han har vært på :D "Etter datra tar vi mora?"

Sukk, jeg vil til de svenske skoger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er litt snytt ut av nesa på Timber ja.

Og ja, hun er nydelig :) Tror ikke det går en eneste dag uten at jeg tenker "du er søt du!" når jeg ser på henne.

Djervekvinnen: Ja når du sa det så ser jeg også det! Men man ser litt forskjell på terrenget da, iallefall når man vet at bildet er tatt i midt-sverige en plass. Man kjenner liksom igjen svensk skog på en merkelig måte. Husker det var skog så langt øyet kunne se når vi kjørte nedover for å hilse på kullet til My. Det var så vakkert!

Andrea: Øpp, fingingene. :) Emma er søt på sitt vis og My er søt på sitt eget vis. Sammen er de krutt :) Av en eller annen merkelig grunn smiler nesten alle som ser meg gående med de to sammen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige begge to!

Er det lovlig med svarte, eller svart/hvite Aussier med blå øyne på utstilling? Utrolig vakkert!

Er så frekk at jeg svarer jeg:) Det er helt lovlig med alle øyenfarger på alle farger. Så en helrød hund med blåflekkede øyne er like rett som en helsort med ett blått øye og et øye som er halvt blått og halvt brunt. Det samme gjelder de merlefargede hundene. Fargen på øynene har ikke sammenheng med fargen på kroppen på noe særlig måte, brune øyne (rav til mørke brune) er mest vanlig, og flekkete øyne er det vel mest av hos merle hunder. Desverre er det noen oppdrettere i verden som prøver å avle på øyenfarger siden mange vil ha blåøyde hunder.

Men, jeg er enig, det er pent med blåe øyne på en hund som er mørk/sort i ansiktet!:lol:

Edit: glemte å legge ved en link til øyenfarger på aussie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussieøyne er fascinerende :lol:

Skulle gjerne hatt en med to forskjellige øyne men jeg ser absolutt fordelen med å ha en mørk hund med to snille, nøttebrune øyne også da. :( Selv om de ser nesten røde ut vinter-sol da, men.

Å avle på øyefarger syns jeg høres forkastelig ut. Men man ser det jo ofte, oppdretterne sitter jo og krysser alle lemmene de har i kroppen når de har ei tispe som skal ha valper - og håper på blå øyne. Jeg syns det er rart, er jo like fint med lilla, gule, brune eller flekkete øyne syns jeg selv da.. Og øyenfargen må jo være det som har aller minst å si i mine øyne..

My hadde forøvrig blå øyne når hun var pitteliten valp - men de ble mørkere og mørkere og ble mer og mer gråbrune for hver dag som gikk. Når hun var 8uker gammel hadde hun enda pittelitt blåskjær i øynene i et spesielt lys, men det forsvant det og. Merkelige greier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
    • Shirkus er vel eneste jeg kommer på som jeg kjenner og synes virker bra. Jeg tenker at det er viktig å sette seg inn i RAS-dokumentet som skal ligge på NKK, og sjekke at en oppdretter følger både NKK og puddelklubben sine retningslinjer for avl, som et minimum. Det med magefølelse er vanskelig. Prøv å dra på aktivieter du evt. selv kunne tenke deg med puddel, og se hvem du møter der?
    • Hei dere! Jeg planlegger anskaffelse av storpuddel-valp. Vet noen om gode oppdrettere? Helst parti, rød, brun eller grå.  Har vært i kontakt med et par oppdrettere, men er litt usikker på magefølelsen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...