Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg kjøpt dekkenet, og lurer på et par ting...

Det står at en skal venne den til dekkenet- men etter det- kan hunden gå med det døgnet rundt inne også- blir ikke dette fryktelig varmt for hunden???

Og tåler det litt? eller er det kun til rolig bruk?

og kan en gå med sele på hunden over dekkenet? eller kløv?

• Svar 297
  • Created
  • Siste svar
  • 4 weeks later...
Skrevet
Jeg har kjøpt dekken og teppe her jeg; http://www.tahorseware.se/?gclid=CNiusc36l5YCFRqH1Qod9Wer5g, ble jo litt dyrere pga frakt og moms, men det blir likevel en kr eller to billigere.

Husk å være forsiktig og gi dyra en tilvenning. Jeg glemte at jeg satt med teppet i ryggen og jeg var helt ødelagt dagen etter, mannen har også gjort den samme tabben med det teppet, så nå har vi lært. Z'n får på sitt når jeg går han ned etter fysisk trening + en halvtime når han er i ro. Han bruker det ikke som vanlig dekken, har ett annet når jeg skal holde han varm i bilen :)

Margrete, hva betyr det "helt ødelagt" etter å ha sittet med teppet i ryggen ???

Skrevet

Bare ett lite tips.

BOT butikk i sverige, dem selger også en helt annen type dekken. Jeg ble anbefalt det av AG og Bruks folk da det ikke er så tett og varmt. Hunden kan fint ligge inne med det (Talli gjor det i går etter kløv tur)uten å bli for varm.

For meg som belaster hundene mye mer den varme halvdelen av året, og bruker ikke dekken på tur e.l. så er dette bedre. Og når jeg belaster dem på vinteren og dem ligger i bilen så kommer jeg bare til å kaste på dem bobledekkenet over.

2008_11180003.jpg

Skrevet
Bare ett lite tips.

BOT butikk i sverige, dem selger også en helt annen type dekken. Jeg ble anbefalt det av AG og Bruks folk da det ikke er så tett og varmt. Hunden kan fint ligge inne med det (Talli gjor det i går etter kløv tur)uten å bli for varm.

For meg som belaster hundene mye mer den varme halvdelen av året, og bruker ikke dekken på tur e.l. så er dette bedre. Og når jeg belaster dem på vinteren og dem ligger i bilen så kommer jeg bare til å kaste på dem bobledekkenet over.

2008_11180003.jpg

Dette har ikke jeg sett før, kjempe lurt med tynnere dekken som man kan ha inne :)

Skrevet
Dette er vel det nye dekkenet som har kommet ut, som erstatter det gamle sorte Greyhound dekkenet, så man får det i Norge også :)

Det dukkert helt sikkert opp, men foreløpig har jeg ikke sett det noen steder i Norge.

Skrevet
Margrete, hva betyr det "helt ødelagt" etter å ha sittet med teppet i ryggen ???

hehe ble kanskje litt feil :) Jeg var lemster og støl dagen etter. Det var tydelig at noe var satt igang i ryggen min.

Skrevet
Det dukkert helt sikkert opp, men foreløpig har jeg ikke sett det noen steder i Norge.

Jeg så det så jeg rettet på svaret mitt :)

*vil ha til Chicka* :)

Skrevet

En venninne av meg bruker både dekkenet og belegg til å ha rundt beina på hesten hennes. Dette fungerer veldig bra, spesielt hvis hun har jobbet mye på hardt underlag eller belastet seg mye.

Så dette må jo være supert for Agility-hunder. Det finnes jo også benbeskyttere som også kan brukes på fjelltur når det er mye skare og en krevende tur ellers.

Kommer nok selv til å gå til innkjøp av et sånt dekken men da ikke før valpen blir fullvoksen.

Skrevet
hehe ble kanskje litt feil :rolleyes2: Jeg var lemster og støl dagen etter. Det var tydelig at noe var satt igang i ryggen min.

Margrete,

takk for svar ! Tror nok jeg vil prøve et til hunden min :D

Skrevet
Bare ett lite tips.

Takk for tipset! Syntes de tykke BOT dekkenene er litt for tykke til å ha under andre dekken, og samtidig litt tynne når det er skikkelig vinter og vi sover i telt;) Et sånt tynt et hadde vært perfekt for gutten min!

Skrevet

Nå har jeg bestillt to sånne tynne BOTdekken, til den nette sum av 60 kr :D Mye tyder på at det var noe feil som ikke var helt riktig der.. Får helt sikkert beskjed om det når menneskene kommer på jobb imorgen, men jeg har nå fått ordrebekreftelse om at jeg kun skal betale 60 kr i frakt :rolleyes2:

Skrevet
Nå har jeg bestillt to sånne tynne BOTdekken, til den nette sum av 60 kr :D Mye tyder på at det var noe feil som ikke var helt riktig der.. Får helt sikkert beskjed om det når menneskene kommer på jobb imorgen, men jeg har nå fått ordrebekreftelse om at jeg kun skal betale 60 kr i frakt :rolleyes2:

Er det ene dekkenet til Tequila? I såfall hadde det vært fint om du kunne fortelle hvilken størrelse du har kjøpt og hvordan det sitter på henne. Vurderer å kjøpe til Isak, og regner med at om det sitter bra på Teq, så burde det passe til Isak også :D

Skrevet

Hmm, kanskje det inne-dekkenet er tingen for Emma til å ha under de andre dekkene sine? Nå bruker hun en ullgenser under dekkene hvis det er veeeeeldig kaldt ute.

Skrevet
Er det ene dekkenet til Tequila? I såfall hadde det vært fint om du kunne fortelle hvilken størrelse du har kjøpt og hvordan det sitter på henne. Vurderer å kjøpe til Isak, og regner med at om det sitter bra på Teq, så burde det passe til Isak også :D

Ja de er jo ca like store i str de :rolleyes2: Kan si i fra når jeg får de.

Fikk forresten mail idag om at bestillingen min inte blev klar. Det var overraskende *flirer* Får slenge inn en ny bestilling og satse på at det går litt bedre.

Skrevet
Hmm.. Det er jo samme pris som på nett jo! Har dere str 42-44 og 72-75 Renate?

Det vet jeg ikke (så bare at vi hadde en stor eske i safen)..men ring hun imorgen så får du vite det, ellers så kan hun nok skaffe det ganske kjapt :whistle:

Skrevet
Ah oki :D

Gidder ikke betale frakt og div når det koster det samme hos dere! Ringer henne imorgen, om jeg husker det :whistle:

Hi hi nei, var derfor jeg tenkte jeg skulle si i fra :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...