Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg kjøpt dekkenet, og lurer på et par ting...

Det står at en skal venne den til dekkenet- men etter det- kan hunden gå med det døgnet rundt inne også- blir ikke dette fryktelig varmt for hunden???

Og tåler det litt? eller er det kun til rolig bruk?

og kan en gå med sele på hunden over dekkenet? eller kløv?

• Svar 297
  • Created
  • Siste svar
  • 4 weeks later...
Skrevet
Jeg har kjøpt dekken og teppe her jeg; http://www.tahorseware.se/?gclid=CNiusc36l5YCFRqH1Qod9Wer5g, ble jo litt dyrere pga frakt og moms, men det blir likevel en kr eller to billigere.

Husk å være forsiktig og gi dyra en tilvenning. Jeg glemte at jeg satt med teppet i ryggen og jeg var helt ødelagt dagen etter, mannen har også gjort den samme tabben med det teppet, så nå har vi lært. Z'n får på sitt når jeg går han ned etter fysisk trening + en halvtime når han er i ro. Han bruker det ikke som vanlig dekken, har ett annet når jeg skal holde han varm i bilen :)

Margrete, hva betyr det "helt ødelagt" etter å ha sittet med teppet i ryggen ???

Skrevet

Bare ett lite tips.

BOT butikk i sverige, dem selger også en helt annen type dekken. Jeg ble anbefalt det av AG og Bruks folk da det ikke er så tett og varmt. Hunden kan fint ligge inne med det (Talli gjor det i går etter kløv tur)uten å bli for varm.

For meg som belaster hundene mye mer den varme halvdelen av året, og bruker ikke dekken på tur e.l. så er dette bedre. Og når jeg belaster dem på vinteren og dem ligger i bilen så kommer jeg bare til å kaste på dem bobledekkenet over.

2008_11180003.jpg

Skrevet
Bare ett lite tips.

BOT butikk i sverige, dem selger også en helt annen type dekken. Jeg ble anbefalt det av AG og Bruks folk da det ikke er så tett og varmt. Hunden kan fint ligge inne med det (Talli gjor det i går etter kløv tur)uten å bli for varm.

For meg som belaster hundene mye mer den varme halvdelen av året, og bruker ikke dekken på tur e.l. så er dette bedre. Og når jeg belaster dem på vinteren og dem ligger i bilen så kommer jeg bare til å kaste på dem bobledekkenet over.

2008_11180003.jpg

Dette har ikke jeg sett før, kjempe lurt med tynnere dekken som man kan ha inne :)

Skrevet
Dette er vel det nye dekkenet som har kommet ut, som erstatter det gamle sorte Greyhound dekkenet, så man får det i Norge også :)

Det dukkert helt sikkert opp, men foreløpig har jeg ikke sett det noen steder i Norge.

Skrevet
Margrete, hva betyr det "helt ødelagt" etter å ha sittet med teppet i ryggen ???

hehe ble kanskje litt feil :) Jeg var lemster og støl dagen etter. Det var tydelig at noe var satt igang i ryggen min.

Skrevet
Det dukkert helt sikkert opp, men foreløpig har jeg ikke sett det noen steder i Norge.

Jeg så det så jeg rettet på svaret mitt :)

*vil ha til Chicka* :)

Skrevet

En venninne av meg bruker både dekkenet og belegg til å ha rundt beina på hesten hennes. Dette fungerer veldig bra, spesielt hvis hun har jobbet mye på hardt underlag eller belastet seg mye.

Så dette må jo være supert for Agility-hunder. Det finnes jo også benbeskyttere som også kan brukes på fjelltur når det er mye skare og en krevende tur ellers.

Kommer nok selv til å gå til innkjøp av et sånt dekken men da ikke før valpen blir fullvoksen.

Skrevet
hehe ble kanskje litt feil :rolleyes2: Jeg var lemster og støl dagen etter. Det var tydelig at noe var satt igang i ryggen min.

Margrete,

takk for svar ! Tror nok jeg vil prøve et til hunden min :D

Skrevet
Bare ett lite tips.

Takk for tipset! Syntes de tykke BOT dekkenene er litt for tykke til å ha under andre dekken, og samtidig litt tynne når det er skikkelig vinter og vi sover i telt;) Et sånt tynt et hadde vært perfekt for gutten min!

Skrevet

Nå har jeg bestillt to sånne tynne BOTdekken, til den nette sum av 60 kr :D Mye tyder på at det var noe feil som ikke var helt riktig der.. Får helt sikkert beskjed om det når menneskene kommer på jobb imorgen, men jeg har nå fått ordrebekreftelse om at jeg kun skal betale 60 kr i frakt :rolleyes2:

Skrevet
Nå har jeg bestillt to sånne tynne BOTdekken, til den nette sum av 60 kr :D Mye tyder på at det var noe feil som ikke var helt riktig der.. Får helt sikkert beskjed om det når menneskene kommer på jobb imorgen, men jeg har nå fått ordrebekreftelse om at jeg kun skal betale 60 kr i frakt :rolleyes2:

Er det ene dekkenet til Tequila? I såfall hadde det vært fint om du kunne fortelle hvilken størrelse du har kjøpt og hvordan det sitter på henne. Vurderer å kjøpe til Isak, og regner med at om det sitter bra på Teq, så burde det passe til Isak også :D

Skrevet

Hmm, kanskje det inne-dekkenet er tingen for Emma til å ha under de andre dekkene sine? Nå bruker hun en ullgenser under dekkene hvis det er veeeeeldig kaldt ute.

Skrevet
Er det ene dekkenet til Tequila? I såfall hadde det vært fint om du kunne fortelle hvilken størrelse du har kjøpt og hvordan det sitter på henne. Vurderer å kjøpe til Isak, og regner med at om det sitter bra på Teq, så burde det passe til Isak også :D

Ja de er jo ca like store i str de :rolleyes2: Kan si i fra når jeg får de.

Fikk forresten mail idag om at bestillingen min inte blev klar. Det var overraskende *flirer* Får slenge inn en ny bestilling og satse på at det går litt bedre.

Skrevet
Hmm.. Det er jo samme pris som på nett jo! Har dere str 42-44 og 72-75 Renate?

Det vet jeg ikke (så bare at vi hadde en stor eske i safen)..men ring hun imorgen så får du vite det, ellers så kan hun nok skaffe det ganske kjapt :whistle:

Skrevet
Ah oki :D

Gidder ikke betale frakt og div når det koster det samme hos dere! Ringer henne imorgen, om jeg husker det :whistle:

Hi hi nei, var derfor jeg tenkte jeg skulle si i fra :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...