Gå til innhold
Hundesonen.no

Dusjer du naken i svømmehallen?

Mirai

Dusjer du naken i svømmehallen?  

82 stemmer

1. 1. Velg mellom:

• Jeg dusjer helt naken
      44
    • Jeg dusjer med bikini/badedrakt (over- og underkropp tildekket)
      34
    • Jeg dusjer med truse/shorts og bar overkropp
      4

Recommended Posts

Skrevet

Inspirert av en tråd på et annet forum, så spør jeg det samme spørsmålet her:

Dusjer du naken i svømmehallen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Skrevet
Inspirert av en tråd på et annet forum, så spør jeg det samme spørsmålet her:

Dusjer du naken i svømmehallen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja det gjør jeg.

Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det?

Det er ikke påkrevet etter at man har badet, men før man går i bassenget skal man dusje seg uten badetøy, så da gjør jeg det. Er vel ikke all verdens komfortabel med å kle meg naken for andre, men regner med at det er mange som ikke er det, så da er vi alle i samme båt. et ikke hvordan det er med andre, men jeg gidder ikke stå og glo på de andre damene so dusjer samen med meg. Har mer enn nok med meg selv.

Skrevet

Seff. Gruppen som er etter oss i bassenget dog, gjør aldri det. De hopper innom dusjen med bikini også uti.. Irriterende. Bassenger er jo bakteriebomber (der vi trener er det lite klor tilsatt da det ikke er et barnebasseng).

Skrevet

Nå er et riktig nok LENGE siden jeg har vært i en felles badehall, men ja. Jeg dusjer naken. Vil vaske meg før jeg skal ut i basseng, og ikke minst vaske SKIKKELIG vekk alt etter å ha vært der.

Skrevet

Jeg dusjer naken. Men jeg irriterer meg over måten dusjene er arrangert på Pirbadet. ALLE som går gjennom rommet (bare damer da) ser deg når du dusjer. Kunne man ikke hatt sånne "saloondører" eller plassert dusjene litt skjermet? Jeg synes Pirbadet kan ta litt av skylda selv for at så mange dusjer med badedrakt. (Jeg har en mistanke om at unge jenter ikke vil vise fram at de barberer litt hist og pist, for eksempel).

Skrevet
Jeg dusjer naken. Men jeg irriterer meg over måten dusjene er arrangert på Pirbadet. ALLE som går gjennom rommet (bare damer da) ser deg når du dusjer. Kunne man ikke hatt sånne "saloondører" eller plassert dusjene litt skjermet? Jeg synes Pirbadet kan ta litt av skylda selv for at så mange dusjer med badedrakt. (Jeg har en mistanke om at unge jenter ikke vil vise fram at de barberer litt hist og pist, for eksempel).

Tipper det ikke har så mye med barberinga å gjøre, men kroppen generelt. Er mange som er flaue over kroppen sin, siden den ikke er "perfekt"

Men ja, jeg dusjer naken, får jo ikke vasket meg skikkelig om jeg har på meg bikinien..

Skrevet
Syns det er litt interessant at halvparten dusjer med/uten klær, men kun de som dusjer nakne svarer i tråden..

De vil vel slippe pepper fordi de ikke følger reglene til de offentlige bassenger tenker jeg?

Skrevet

Nå er ikke jeg så mye i badehallen, men dusjer naken.

I sommer var jeg på fotball-cup som varte 1 uke. På skolen vi bodde på var det kun to garderober (så man kan jo tenke hvordan det var når 15 jente-lag skulle dusje på kvellen etter kampene).

Her var det hele lag som kom inn i bikini/badedrakt for å dusje, andre hadde ennå bh-en på. Synes det er helt merkelig. Tenk å ikke dusje skikkelig på 1 uke!

Jeg føler meg ihvertfall ikke helt ren når jeg dusjer med bikini.

Skrevet
Tenk på alle de som ikke dusjer ordentlig før de går i svømmebassenget. Og dette bader man i... *æsj*

Tenk på alle som tisser i bassenget du.... :blink:

Skrevet
De vil vel slippe pepper fordi de ikke følger reglene til de offentlige bassenger tenker jeg?

Ville vel tru det. Sonen er ikke kjent for å IKKE gi folk pepper. Eksempel den "Bruker du bilbelte?" tråden for en stund siden, der det var vel ønske fra trådstarter om å få ærlige meninger uten at folk skulle "slaktes", men der enkelte bare måtte komme med pekefingeren sin og lekse opp hva de mente og ikke mente....

Nå går jeg aldri i svømmehaller, så jeg slipper bekymringer om hva folk drar med seg i vannet, eller hvor mye eller lite klær jeg trenger for å dusje... Men at folk dusjer med klær på forstår jeg faktisk. Sist jeg var i en svømmehall, så gav ikke dusjene mye privatliv akkurat, og det er mange som har problemer med å vise seg naken for andre. Så hadde svømmehallene lagt opp til litt mer skjerming ved dusjing, så trur jeg nok prosentandelen som dusjet naken hadde nok gått ganske mye opp...

Skrevet

jeg er ikke så glad i å bade meg 'skikkelig' etterpå i pirbadet jeg, forter meg hjem i min egen dusj og sjamponerer med skikkelig inn! :blink: blir litt flau over alle som går inn og ut, noen står å venter på dusjen osv .. i min egen dusj er det ingen som går forbi eller venter :blink:

Skrevet
Ville vel tru det. Sonen er ikke kjent for å IKKE gi folk pepper. Eksempel den "Bruker du bilbelte?" tråden for en stund siden, der det var vel ønske fra trådstarter om å få ærlige meninger uten at folk skulle "slaktes", men der enkelte bare måtte komme med pekefingeren sin og lekse opp hva de mente og ikke mente....

Nå går jeg aldri i svømmehaller, så jeg slipper bekymringer om hva folk drar med seg i vannet, eller hvor mye eller lite klær jeg trenger for å dusje... Men at folk dusjer med klær på forstår jeg faktisk. Sist jeg var i en svømmehall, så gav ikke dusjene mye privatliv akkurat, og det er mange som har problemer med å vise seg naken for andre. Så hadde svømmehallene lagt opp til litt mer skjerming ved dusjing, så trur jeg nok prosentandelen som dusjet naken hadde nok gått ganske mye opp...

Signeres.

Det burde ikke være så forbanna umulig å henge opp et forheng eller sette en dør foran dusj-båsene på slike plasser!

Husker fra da jeg var lita og ble med foreldrene mine på campingtur i Sverige; der hadde nesten alle slags dusj-ordninger og garderober et slags forheng foran dusjen. Noen hadde til og med egne skifterom før man gikk inn i dusjen, så man kunne skifte alene også.

Men i disse nudist-tider er vel slikt alt for mye å forlange...

Skrevet

Jeg syns det er nakenhysteri, jeg. Små barn uten pupper og hår på tissen er jo dødsredd for at noen skal se kroppen deres. Og babyer med bikini?? :blink:

Skrevet

Saken er, at noen har store problemer med det å være naken rundt andre folk - og da er jo alternativet at de aldri drar på slike plasser, for de vil ikke utsette seg for det å stå midt i en garderobe full av mennesker i alle aldre og i en dusj sammen med det samme.

Skrevet

Dusjforheng er en bakteriebombe til de grader, så dette burde da ha blitt skiftet etter hver gang noen dusjet. Dessuten er det en smule ekkelt med nysgjerrige dusjforheng da, særlig om man vet at det sikkert har vært nysgjerrig på noen andre før deg.

Badestedene mener at kostnader ved å ha separate dusjer/båser vil føre til økte kostnader, og det er ikke sikkert at badegjestene er interessert i dette.

Har full forståelse for at folk ikke liker å dusje med alle andre, men vil tro det er nesten alle andre også som ikke liker å dusje sammen med alle andre.

Ellers er det mye nakenhysteri som IW skriver. Små jenter ikles bikinier, og foreldrene skylder på de pedofile. Pedofile er lik de fleste andre når det gjelder slike ting: Det blir straks mer interessant når ting tildekkes, dette pirrer nysgjerrigheten mer enn nakenhet. (har dette fra et program som gikk på tv hvor flere pedofile og pedofildømte ble intervjuet)

Man hadde trodd at barna i kommende generasjoner skulle være mer "frigitte" og ikke redd for nakenhet, men vi er tilbake til "gamle dager" hvor nakenhet er fyfy for mange.

Men dette var helt off topic. Sorry.

Skrevet

Jeg krysset av på at jeg dusjer med bikini på. Noen ganger dusjer jeg med - andre ganger uten. Jeg liker ikke å stå naken for andre (særlig de jeg ikke kjenner), og sånn er liksom det... Jeg pleier heller å dusje ordentlig når jeg kommer hjem :blink:

Skrevet

Jeg syns ikke det er offtopic, BDD Girl. Det er jo klare sammenhenger mellom kroppsfokuseringen/holdninger i samfunnet, og hvordan folk opptrer i fellesdusjen.

Skrevet

Dety spiller vel ingen rolle om man dusker med bikini på eller ikke før man går i bassenget. Man blir ikke "rein" uansett. Jeg hater bassenger. snørr. og spytt og urin og nei øsjamei :blink: Det er så ekkelt syns jeg. I det ene minuttet kan vannet være mellom rompeballene på noen, og i det enste inni munnen til noen andre. Nei æsj å uff :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...