Gå til innhold
Hundesonen.no

Dusjer du naken i svømmehallen?


Mirai

Dusjer du naken i svømmehallen?  

82 stemmer

  1. 1. Velg mellom:

    • Jeg dusjer helt naken
      44
    • Jeg dusjer med bikini/badedrakt (over- og underkropp tildekket)
      34
    • Jeg dusjer med truse/shorts og bar overkropp
      4


Recommended Posts

Inspirert av en tråd på et annet forum, så spør jeg det samme spørsmålet her:

Dusjer du naken i svømmehallen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja det gjør jeg.

Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det?

Det er ikke påkrevet etter at man har badet, men før man går i bassenget skal man dusje seg uten badetøy, så da gjør jeg det. Er vel ikke all verdens komfortabel med å kle meg naken for andre, men regner med at det er mange som ikke er det, så da er vi alle i samme båt. et ikke hvordan det er med andre, men jeg gidder ikke stå og glo på de andre damene so dusjer samen med meg. Har mer enn nok med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer naken. Men jeg irriterer meg over måten dusjene er arrangert på Pirbadet. ALLE som går gjennom rommet (bare damer da) ser deg når du dusjer. Kunne man ikke hatt sånne "saloondører" eller plassert dusjene litt skjermet? Jeg synes Pirbadet kan ta litt av skylda selv for at så mange dusjer med badedrakt. (Jeg har en mistanke om at unge jenter ikke vil vise fram at de barberer litt hist og pist, for eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer naken. Men jeg irriterer meg over måten dusjene er arrangert på Pirbadet. ALLE som går gjennom rommet (bare damer da) ser deg når du dusjer. Kunne man ikke hatt sånne "saloondører" eller plassert dusjene litt skjermet? Jeg synes Pirbadet kan ta litt av skylda selv for at så mange dusjer med badedrakt. (Jeg har en mistanke om at unge jenter ikke vil vise fram at de barberer litt hist og pist, for eksempel).

Tipper det ikke har så mye med barberinga å gjøre, men kroppen generelt. Er mange som er flaue over kroppen sin, siden den ikke er "perfekt"

Men ja, jeg dusjer naken, får jo ikke vasket meg skikkelig om jeg har på meg bikinien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så mye i badehallen, men dusjer naken.

I sommer var jeg på fotball-cup som varte 1 uke. På skolen vi bodde på var det kun to garderober (så man kan jo tenke hvordan det var når 15 jente-lag skulle dusje på kvellen etter kampene).

Her var det hele lag som kom inn i bikini/badedrakt for å dusje, andre hadde ennå bh-en på. Synes det er helt merkelig. Tenk å ikke dusje skikkelig på 1 uke!

Jeg føler meg ihvertfall ikke helt ren når jeg dusjer med bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil vel slippe pepper fordi de ikke følger reglene til de offentlige bassenger tenker jeg?

Ville vel tru det. Sonen er ikke kjent for å IKKE gi folk pepper. Eksempel den "Bruker du bilbelte?" tråden for en stund siden, der det var vel ønske fra trådstarter om å få ærlige meninger uten at folk skulle "slaktes", men der enkelte bare måtte komme med pekefingeren sin og lekse opp hva de mente og ikke mente....

Nå går jeg aldri i svømmehaller, så jeg slipper bekymringer om hva folk drar med seg i vannet, eller hvor mye eller lite klær jeg trenger for å dusje... Men at folk dusjer med klær på forstår jeg faktisk. Sist jeg var i en svømmehall, så gav ikke dusjene mye privatliv akkurat, og det er mange som har problemer med å vise seg naken for andre. Så hadde svømmehallene lagt opp til litt mer skjerming ved dusjing, så trur jeg nok prosentandelen som dusjet naken hadde nok gått ganske mye opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel tru det. Sonen er ikke kjent for å IKKE gi folk pepper. Eksempel den "Bruker du bilbelte?" tråden for en stund siden, der det var vel ønske fra trådstarter om å få ærlige meninger uten at folk skulle "slaktes", men der enkelte bare måtte komme med pekefingeren sin og lekse opp hva de mente og ikke mente....

Nå går jeg aldri i svømmehaller, så jeg slipper bekymringer om hva folk drar med seg i vannet, eller hvor mye eller lite klær jeg trenger for å dusje... Men at folk dusjer med klær på forstår jeg faktisk. Sist jeg var i en svømmehall, så gav ikke dusjene mye privatliv akkurat, og det er mange som har problemer med å vise seg naken for andre. Så hadde svømmehallene lagt opp til litt mer skjerming ved dusjing, så trur jeg nok prosentandelen som dusjet naken hadde nok gått ganske mye opp...

Signeres.

Det burde ikke være så forbanna umulig å henge opp et forheng eller sette en dør foran dusj-båsene på slike plasser!

Husker fra da jeg var lita og ble med foreldrene mine på campingtur i Sverige; der hadde nesten alle slags dusj-ordninger og garderober et slags forheng foran dusjen. Noen hadde til og med egne skifterom før man gikk inn i dusjen, så man kunne skifte alene også.

Men i disse nudist-tider er vel slikt alt for mye å forlange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er, at noen har store problemer med det å være naken rundt andre folk - og da er jo alternativet at de aldri drar på slike plasser, for de vil ikke utsette seg for det å stå midt i en garderobe full av mennesker i alle aldre og i en dusj sammen med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjforheng er en bakteriebombe til de grader, så dette burde da ha blitt skiftet etter hver gang noen dusjet. Dessuten er det en smule ekkelt med nysgjerrige dusjforheng da, særlig om man vet at det sikkert har vært nysgjerrig på noen andre før deg.

Badestedene mener at kostnader ved å ha separate dusjer/båser vil føre til økte kostnader, og det er ikke sikkert at badegjestene er interessert i dette.

Har full forståelse for at folk ikke liker å dusje med alle andre, men vil tro det er nesten alle andre også som ikke liker å dusje sammen med alle andre.

Ellers er det mye nakenhysteri som IW skriver. Små jenter ikles bikinier, og foreldrene skylder på de pedofile. Pedofile er lik de fleste andre når det gjelder slike ting: Det blir straks mer interessant når ting tildekkes, dette pirrer nysgjerrigheten mer enn nakenhet. (har dette fra et program som gikk på tv hvor flere pedofile og pedofildømte ble intervjuet)

Man hadde trodd at barna i kommende generasjoner skulle være mer "frigitte" og ikke redd for nakenhet, men vi er tilbake til "gamle dager" hvor nakenhet er fyfy for mange.

Men dette var helt off topic. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysset av på at jeg dusjer med bikini på. Noen ganger dusjer jeg med - andre ganger uten. Jeg liker ikke å stå naken for andre (særlig de jeg ikke kjenner), og sånn er liksom det... Jeg pleier heller å dusje ordentlig når jeg kommer hjem :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dety spiller vel ingen rolle om man dusker med bikini på eller ikke før man går i bassenget. Man blir ikke "rein" uansett. Jeg hater bassenger. snørr. og spytt og urin og nei øsjamei :blink: Det er så ekkelt syns jeg. I det ene minuttet kan vannet være mellom rompeballene på noen, og i det enste inni munnen til noen andre. Nei æsj å uff :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...