Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 25.-26. oktober

SFX

Recommended Posts

Skal det være inne i hallen? jeg ble liksom litt usikker når tanta mi spurte meg, jeg sa; selfølgelig er det inne, det er jo i Letohallen :) men så ble jeg litt usikker igjen :) :blush:

HiHi^^ vi skal være der på lørdag også, så kommer innom ringen der dere skal stille :):icon_confused:

Edit: Steija var jo kjempefin! 13 dager eldre enn chantie, og ganske brei i forhold (på bildene i allefall).. :/ :)

Hun er fin ja, men det er da Chantie også! Søt og veldig feminin synes jeg hun er :yes: Det er ikke bare om den ene er kraftigere som teller det er hvordan de er vinklet, bevegelser, pels konsistens o.l. Får nok en kjempe fin kritikk på Chantie for er nydelig :) Men da sees vi jo i hallen og ja det er inne vettu :) Ellers hadde det kanskje vært litt kaldt ute på denne tida, heheh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar
Hun er fin ja, men det er da Chantie også! Søt og veldig feminin synes jeg hun er :yes: Det er ikke bare om den ene er kraftigere som teller det er hvordan de er vinklet, bevegelser, pels konsistens o.l. Får nok en kjempe fin kritikk på Chantie for er nydelig :icon_confused: Men da sees vi jo i hallen og ja det er inne vettu :) Ellers hadde det kanskje vært litt kaldt ute på denne tida, heheh :)

HiHi :)

Det eneste som jeg faktisk tror at kommer til å bli et lite problem er det at jeg sikkert gjør noe man absolutt ikke skal gjøre.. kanskje jeg blir så stressa at jeg ikke følger med på noe annet enn Chantie, og glemmer og følge med på dommeren, for jeg er nemlig veldig flink til å bli stressa for absolutt ingenting!

:blush: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått PM på en hund for begge dager, mangler for en hund - men denne er ikke meldt på elektronisk, og regner med at det kommer i posten til han som står registrert som eier.

Men du, kan noe av rotet skyldes at Mona står som eier av dyret ditt? Jeg så det i Kongsvingerkatalogen, der sto Mona som eier - men det sto også feil eier på en rekke andre dyr.

Hm. Veldig rart det der med eierendringen syns jeg. Jeg er jo registrert som eier på Tia, men fordi jeg har brukt Mona sin dogweb har tydeligvis hun blitt oppført som eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Veldig rart det der med eierendringen syns jeg. Jeg er jo registrert som eier på Tia, men fordi jeg har brukt Mona sin dogweb har tydeligvis hun blitt oppført som eier.

Ja, når jeg meldte på til Hamar i stad var det en ny boks å krysse av - vis eieropplysninger eller noe sånt, mulig det er noe med den boksen. At påmelder står som adressat, med mindre en krysser av - eller ikke krysser av, jeg skjønte ikke boksen, men eier jo dyret jeg melder på, så ingen biggie her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min står som eier på Marco sin nå ja :) Det er jo i for seg riktig, fordi hun har kjøpt og betalt han men vi står som eiere begge to, med meg som hovedeier så ja.. Men merkelig for dere andre da :S

Og Chantie det går sikkert kjempe fint i ringen! Jeg kan dessverre ikke guide deg fra ringside fordi jeg skal stille ut Marco på samme tidspunkt, men ringsekretæren forteller deg hva du skal gjøre. Har du sett en Finsk Lapphund oppstilt? De trenger ofte litt hjelp med halen for de legger den fort ned :icon_confused: Og det beste rådet jeg kan gi er å stress ned, ta det som trening for hunden og ikke vær redd for å drite deg ut (jeg var det lenge...) Prøv å være så rolig som mulig så går det kjempe fint og etter en utstilling så vet du helt sikkert hvordan alt foregår og gjør det enda bedre neste gang :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettop det med halen.. :icon_confused:

Den er ikke oppe over ryggen.. den henger nedover...

Fungerer ikke å få henne til å holde den der heller, den kommer som oftest opp når hun er veldig begestret for noe ellerno :yes:

Hun er også veldig underdanig(?) sånn at ørene går bakover ved den minste bevegelse, halen er senket, men ikke for lav heller.. samtidig som hun logrer.. og det skal absolutt ingenting til for at hun legger seg ned på ryggen... så hun er veldig 'sårbar' om jeg kan kalle det det..

Nei, nå skal ikke jeg ødelegge tråden noe mer med mine problemer.. det var jo derfor jeg laget utstillings spm. tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett Tumle på lenge, men eieren mener i hvert fall at han har kommet seg skikkelig. Spent på å se ham. Jeg mener også jeg hørte at det kommer en bror eller to.

Så det er syv og seks hunder mellom Odin og X'en. Kanskje Falco stiller i champion? Sargas? Gro har ikke meldt på noe, for det skulle vært SU. Kanskje Amigo, forresten? Og Even i veteran. Også et par juniorer foran oss.

Håper startnumrene til Even kommer til pappa i morgen, så en kan eliminere mer...

Humlebikkja her i huset har nr 138 på lørdag og 123 på søndag veit ikke om det da blir 38 og 23?Nr 17 i ringen på søndag hvis han ikke rømmer da :rolleyes: Lykke til og tvi tvi til dere alle :icon_confused: Jeg skal være publikum :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humlebikkja her i huset har nr 138 på lørdag og 123 på søndag veit ikke om det da blir 38 og 23?Nr 17 i ringen på søndag hvis han ikke rømmer da :rolleyes: Lykke til og tvi tvi til dere alle :icon_confused: Jeg skal være publikum :rolleyes:

Vi får krysse fingrene for det siste og avgjørende cert'et, og klassebytte på søndag!

Mona og jeg holder jo med matematisk vitenskap - prøver å regne oss fram til klasseinndelinger ved å se hvilke hunder som skal inn når.

Lørdag har du startnummer 138, men er vel hund 66 som skal inn i ringen.

Vi vet at Odin er hund nummer 71, og vi vet at han er champion hannhund. Altså er det få hannhunder som skal inn etter ham. Vi vet at Even skal inn i veteran, så er det eventuelt andre veteranhannhunder (som er tvilsomt, for det er få som stiller veteran, men jeg vet om et kull som nettopp fylte åtte år, så mulig noen der begynner å stille igjen), og det kan være at flere championer kommer etter Odin. Men fordi X'en, som junior, er hund nummer 78, er det stor sjanse for at det er noen flere juniorer foran henne. Det er mer sannsynlig, enn at de seks hundene mellom 71 og 78 er championhannhunder.

Og når jeg har deg "på tråden", vet du om flere som skal stille? :yes: Det er tross alt leeenge å vente på å se i katalogen til lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "grok" berner????

Bentley er forresten nr. 55 i ringen på lørdag og 2 på søndag.

Jupp, Grok har berner! Men h*n kan få velge selv å fortelle hvem det er, så jeg ikke out'er noen.

Da er det minst fem juniorhanner begge dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, Grok har berner! Men h*n kan få velge selv å fortelle hvem det er, så jeg ikke out'er noen.

Da er det minst fem juniorhanner begge dager.

Greit det, finner jo uansett ut av det på lørdag så. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantie: Ta det helt med ro og tenk på det bare som trening :whistle: Marco nekta å plent å ha halen sin oppe på første utstilling, men jeg satte meg bak han for å hjelpe den opp da, men det trenger du ikke å tenke på nå med en gang så klart. Såvidt jeg husker så tok Marco også å spise av kjedet til dommeren, han la seg ned i steden for å stå og var i det hele tatt veldig valp :P Men det her er selvfølgelig noe dommerne vet og de forventer ikke at en valp skal være som en voksen hund heller så :angry: Det er for at du og hunden din skal få trening på utstilling. Første gangen vi var på utstilling var jeg kjempe nervøs og stressa, helt utafor egentlig, men jeg kunne spart meg fra å bruke energi på stressing og være nervøs for det gikk jo kjempe bra bare jeg gjorde det :wub: Dommerne tar hensyn til om en valp ikke vil vise seg ordentlig frem, er litt engstelig osv, det er jo bare valpen enda vettu :P Det går nok kjempe fint tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får krysse fingrene for det siste og avgjørende cert'et, og klassebytte på søndag!

Mona og jeg holder jo med matematisk vitenskap - prøver å regne oss fram til klasseinndelinger ved å se hvilke hunder som skal inn når.

Lørdag har du startnummer 138, men er vel hund 66 som skal inn i ringen.

Vi vet at Odin er hund nummer 71, og vi vet at han er champion hannhund. Altså er det få hannhunder som skal inn etter ham. Vi vet at Even skal inn i veteran, så er det eventuelt andre veteranhannhunder (som er tvilsomt, for det er få som stiller veteran, men jeg vet om et kull som nettopp fylte åtte år, så mulig noen der begynner å stille igjen), og det kan være at flere championer kommer etter Odin. Men fordi X'en, som junior, er hund nummer 78, er det stor sjanse for at det er noen flere juniorer foran henne. Det er mer sannsynlig, enn at de seks hundene mellom 71 og 78 er championhannhunder.

Og når jeg har deg "på tråden", vet du om flere som skal stille? :whistle: Det er tross alt leeenge å vente på å se i katalogen til lørdag!

Heiåhopp i det perfekte været.Minus tre og sol,lykke for pelsgutta :rolleyes: Jeg er nesten sikker på at Sargas ikke stiller,mulig Fanny skal? Men ellers vet jeg om bare en valp,Bie og så han her da :rolleyes: Håper hvertfall at han holder seg i ringen og vil vise seg litt denna gangen.... og takk takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det, finner jo uansett ut av det på lørdag så. :angry:

Go morra til dere. Ja jeg har en i huset,Augustus fra Rytter. Til daglig Gross, Humla,og alt annet som faller meg inn :rolleyes: Han er ikke registrert om til meg ennå men skal etterhvert deleies :rolleyes: Han stiller begge dager,vi bor nesten vegg i vegg med hallen. Men fordi han noen ganger vil stikke ut av hele ringen kommer jeg ikke til å være i nærheten :whistle: Selv har jeg null erfaring med utstilling, har bare drevet med lydighet og langhårete schafere før. Så hvis du ser ei gammel dame med en mørk og hårete schafer der borte er det jeg som lusker rundt :rolleyes: Uansett,lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått noe pm, eller noe jeg :whistle: fikk dere det på mail, eller i posten? :closedeyes: har jo meldt på 2 stk

X'en er meldt på elektronisk, og mail med PM kom torsdag.

Even er meldt på manuelt, og vi venter fremdeles på PM i posten der. Postgangen tar jo nødvendigvis lengre tid enn mail... <_<

Har du meldt på elektronisk, ville jeg tatt en telefon. Har du meldt på manuelt, regner jeg med det kommer i dag eller mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin er nr. 71 på lørdag og 24 på søndag.

Even er 72 på lørdag. Det betyr at det er fem ledige nummer mellom ham og X'en. Ser ut til at det blir en stor juniorklasse hos tispene også.

Dog er jeg glad det er noen nummer mellom oss, for det betyr at jeg har litt tid til å dempe henne før vi skal ha individuell bedømmelse. Hun blir så gresselig sjalu når jeg stiller Even, og trenger å uttrykke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter skal opp og stille valpen begge dager, og tar med seg vin i tilfelle Tia skulle bli champion (for da må jo jeg hjem og feire!) :P *SeNedPåNakenhundenMin*

Blir veldig spennende da, men dere tar nok certet :P

Skal løpe mellom ringene og håper jeg får sett dere. Skal inn i ringen som hund nr 5 vi. Grøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter skal opp og stille valpen begge dager, og tar med seg vin i tilfelle Tia skulle bli champion (for da må jo jeg hjem og feire!) :P *SeNedPåNakenhundenMin*

Det er champagne som er feire-drikken!

Jeg har sett det på et par utstillinger - skum overalt, høye glass og store smil, ganske kult at en kan feire og være glad for godt resultat (med mindre en er sjåfør...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...