Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 25.-26. oktober

SFX

Recommended Posts

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar
Jeg skal! :P

Skal iallefall stille Bella og en D-valp, er usikker på hvordan det blir ellers.

Har bestilt hotellrom i letohallen, og gleder meg skikkelig!

Noen på Canis sa at hunden måtte være i bur på disse hotellrommene, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen på Canis sa at hunden måtte være i bur på disse hotellrommene, stemmer det?

Jeg har bodd der med hund før og aldri hatt de i bur. Vet ikke om det er påkrevd eller ikke, men slike hotellregler gir jeg egentlig litt beng i sålenge de ikke kan se at hundene har vært i møbler etc.

Og Mona! Du kunne sikkert bodd her da, spørs litt hvem du har med (Sico er ikke glad i hannhunder). Vi bor et kvarters kjøring fra hallen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't know, don't care. :P

Men de sa ingenting om det da vi bestilte nei. Jeg skrev det samme til hun på canis.

Jeg har bodd der med hund før og aldri hatt de i bur. Vet ikke om det er påkrevd eller ikke, men slike hotellregler gir jeg egentlig litt beng i sålenge de ikke kan se at hundene har vært i møbler etc.

Og Mona! Du kunne sikkert bodd her da, spørs litt hvem du har med (Sico er ikke glad i hannhunder). Vi bor et kvarters kjøring fra hallen

Åh, men jeg skal nok ha med en hannhund eller to:/ Blant annet Albin, og han og Sico blir neppe en god kombinasjon. :P

Men takk for tilbudet. :P

Skal du stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't know, don't care. :P

Men de sa ingenting om det da vi bestilte nei. Jeg skrev det samme til hun på canis.

Åh, men jeg skal nok ha med en hannhund eller to:/ Blant annet Albin, og han og Sico blir neppe en god kombinasjon. :P

Men takk for tilbudet. :P

Skal du stille?

ok :P Er det krise en gang ordner vi det uansett da, er jo mulig å ha hannene på ulike rom. Men ja, jeg skal stille Tia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker jeg nå... tror ikke vi kan være over begge dagene, men når jeg ser på terminlista, så står det at finsk lapphund er begge dagene.. hva skal jeg i såfall velge?! :P

Eller er jeg helt utpå jordet nå?

Da kan du melde på begge dagene eller den dagen som passer deg best. Er to ulike hundeklubber som arrangerer hver sin dag, så for mange raser er det dobbeltutstilling. Jeg melder på min begge dager, da får jeg dobbelt med sjanser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker jeg nå... tror ikke vi kan være over begge dagene, men når jeg ser på terminlista, så står det at finsk lapphund er begge dagene.. hva skal jeg i såfall velge?! :P

Hvis du kjenner din hunds feil og vet hva de ulike dommerne går etter, velger du den dommeren som vil like din hund best - hvis du må velge én dag. Men du kan fint stille begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(psst! hvis valpene blir bedømt av rasedommerene ville jeg valgt søndag var jeg deg.. :P)

Jeg skal ikke stille Likka men trooooor kanskje jeg skal stille en liten brun kenguhund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...