Gå til innhold
Hundesonen.no

Grace og Calypso

Sandra86

Recommended Posts

Skrevet

Siden det ikke går ann å redigere headingen på innlegg lenger (?), så lager jeg en ny

tråd samlet for begge frøknene..

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...mp;#entry313248

Her kan dere lese den tidligere tråden om nakenfrøkna Grace :)

Nå har det seg så at flokken har økt med ett par dyr da :rolleyes:

Først og fremst, den nye kinesfrøkna mi, Calypso.

Hun er en 9 mnd gammel superuber herlig frøken fra Polen.

Jeg hentet henne hjem for ca 3 uker siden, og jeg er storforelsket :)

394_Calypso_lite.jpg

Calypso

424_GraceogCalypso_lite.jpg

Calypso og Grace

305_GraceogCalypso_lite.jpg

209_Calypso_lite.jpg

206_Calypso_lite.jpg

Søsteren min Taz, er fotografen av disse bildene :P

IMG_7554.jpg

IMG_7513.jpg

IMG_9021.jpg

Grace blir snart 2 år, tiden flyr avsted.

Og så må jeg jo legge til de to nyeste kattene i flokken, som kommer fra Tu veterinærklinikk.

Sånn kan det gå når du har ett blødt hjerte:

IMG_7916copy.jpg

Noniq, en superherlig rolig kattefrøken.

IMG_7178-1.jpg

Lille Nello, som har hvert hos oss siden han var 5 uker (dessverre).

IMG_6094-1.jpg

Forandret seg bittelitt, og er enda større i dag (litt gamle bilder).

Så det har skjedd en ting og to her, hehe ;)

Så må vi jo ikke glemme "lille" Hamlet

IMG_5819.jpg

Skrevet

Tusen takk for de hyggelige kommentarene :P

Ja, jeg ser på meg selv som heldig som får bo sammen

med disse herlige dyrene mine :P Alltid liv i leiren her, hehe.

Men nå er det stopp, hehe.. må ta meg av alle sammen også :angry:

Skrevet
Calypso er bare så vakker! Grace er så skjønn at det skulle ikke vært lov :angry: Viste ikke at du hadde nakenpus. Tøffe!

Tusen takk Mushi :P

Joda, jeg har hatt nakenpus i snart 1 år :P Fikk ham hjem 2 desember.

Skrevet

Nakenpusen er nydelig ja! Jeg er allergisk for katter, men når jeg får meg eget hus så skal jeg teste om jeg tåler de nakne :P Må først overtale typen da, han syns de er skumle :angry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...