Gå til innhold
Hundesonen.no

Bånd

Nikitaf

Recommended Posts

Hva slags hundebånd å halsbånd har dere(bilder a de) å hva syntes dere er d beste ?

jeg har en del legger ut bilder noen a halsbåndene:

Me navn på:P

Diamant

skjerf

dollar halsbånd

fint et

me noe bein på:lol:

vanlig

noe vanlig

JEg liker egentlig godt det me navn .. men har hørt sånn nylon halsbånd er bra:D kanskje prøve et sånnet ! Ellers er jeg ganske fornøyd med halsbånd & Bånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbåndet jeg bruker mest er et av nylon med klips på baksiden og rasemotiv på. Ellers er jeg veldig fornøyd med skinnhalsbåndet vårt (vanlig, flatt skinnhalsbånd). Den eneste ulempen er at det tar litt lengre tid å ta på enn nylonbåndet.

Av kobbel liker jeg best skinnkobbel og myk nylon (slike "putete" som likner på leietau til hest).

Selen jeg er mest fornøyd med til vårt bruk er en polstret nylonsele fra Kennel. Den var billig og holder seg kjempebra. Dessuten gnager den ikke nevneverdig på pelsen til snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker et gresshoppa halvstrup. Mest fordi dette båndet sitter ok på (han har masse pels) og det sliter ikke på pelsen. Vurderer nytt, men har ikke kommet lengre enn vurderingen :lol: Aner ikke hvilket eg skal kjøpe til han. Har litt lyst på et med navn på, de er tøffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla har tre halsbånd, hvorav to med navn/personlig påskrift på. Likte det ene med navn på veldig godt, helt til jeg kjøpte halsbånd nr tre - lær med rasemotiv og navn. Litt knotete å ta på siden det er spenne på det og jeg ikke kan tre det over hodet, men Tulla liker det, jeg syns det ser staselig ut, og da er jeg jo nødt å bruke det nye lærkobbelet jeg kjøpte og fikk lagt opp, og det er så godt å holde i.. Lærkobbelet brukes til litt fint og til vanlig, mens flettet tøybånd brukes til agility og skogen og sånne steder hvor man er litt mer uforsiktig, og man generelt trenger et halsbånd som kan tas lett av og på.

Aynï bruker jeg stort sett sele på, men har et vanlig rødt med refleks halsbånd. Det sitter dårlig, og jeg liker det egentlig ikke, men det blir ikke noe nytt før hun har vokst seg ferdig og kan få et litt dyrere halsbånd i lær. Matchende lærkobbel som Tulla har henger klart og venter. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludde har fått en del halsbånd gjennom tiden nå, skinn, med pigger på, diamant med navnet på, kjettingstrup, italiensk halstrup, enkel skinnhalstrup, kennel stoffbånd og et helt vanlig tynt lærbånd. Jeg liker egentlig kennel båndet best, enkelt og ta av og på, og bare å hive i maskinen. i kobbel går det mest i skinn kobbel, eller flexi line :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aysha bruker nesten ikke halsbånd. Det går mest i retrieverkobbel. Hun har et fra Linky og et fra Ruffwear. Det fra Ruffwear er jeg veldig fornøyd med, så det bruker vi mest.

Men hun har selvfølgelig rosa glitterhalsbånd, EZY dog halsbånd (camo), halsbånd med navn i "diamanter" ++ Kobbel har vi samme typen som retriever kobbelet fra Ruffwear bare i kobbel.

Når jeg går på tur med begge hundene bruker jeg "splitteren" som hører til Ruffwear kobbelet :) Da bruker begge fleece halsbånd fra Gresshoppa. De halsbåndene synes jeg absolutt er best. Fin myk fleece, lette å vaske, tørker fort og de har refleks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at det ikke var lurt og ha navnet på hunden stående på halsbåndet.

Og grunnen var at hvis hunden ble stålet hviste tyvene navnevet og da kunne de rope på den, og eventulet selge

den videre uten at noen fikk mistanke.

Bare noe jeg leste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grunnen var at hvis hunden ble stålet hviste tyvene navnevet og da kunne de rope på den, og eventulet selge

jeg skjønner poenget ditt, men ialfall mitt pyntebånd med diamanter, er til fest bruk for å si det sånn. har vel brukt det ellers en gang. han har noe alla dette http://www.petshopgirls.no/html-sider/Shop...yName_18mm.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min kommer bort til fremmede uansett hva de roper, og det er ikke noe problem å lære henne et nytt navn (og dermed selge henne videre uten at noen får mistanke fordi hun ikke reagerer på navnet). Selv syns jeg det høres veldig teit ut egentlig. I mine øyne løser ikke det at tyven kjenner navnet på hunden noenting, jeg tror på en måte at enten så kommer hunden eller så kommer den ikke uansett.

Anyway, jeg bruker helst Hurtta-sele eller retrieverkobbel fra Hunter, jeg. Men utenom det har jeg et svart halvstrup fra Hunter og to enkle nylonhalvstrup (i henholdsvis svart og svart med grønn stripe) som jeg bruker en del. Ellers har jeg to Vibrihalsbånd med navn, et grønt kjettinghalvstrup, et rødt nylonhalsbånd, et flott lærhalsbånd (som jeg aldri får brukt fordi bikkja mi er teit Houdinihund), og det tror jeg faktisk er det! Jøss, jeg har kanskje ikke så veldig mange halsbånd allikevel, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...