Gå til innhold
Hundesonen.no

Rosetter


Poter

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Vel, her er rosettene(hund) som henger på rommet mitt. Ser veldig rotete ut, og det er det, så jeg leiter også etter tips til hvordan de kan henge.

Noen er hengt opp med stånn stift, mens andre henger på en tråd som er festet mellom to spikere.

IMGP2662.jpg

(jepp, de er helt hultert i bultert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine henger på en snor som er tukket fra det ene hjørnet i rommet, langs veggen, og til neste hjørne! Har to sånne snorer under hverandre, så får plass til en del! Og det ser faktisk ikke så ille ut heller! Har ikke noe bilde da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er pent pakket ned i esker og satt i boden. Så jeg har jo et slags system da. :)

Kledelig system, spør du meg :D;) Da får man skikkelig orden og system i sakene, kan stable eskene helt rett og pent oppå hverandre og til med slippe å tørke støv av rosettene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig henger Blondie sine 4 BIR og ene BIG 3 rosett på stua, men vi får se hva jeg gjør med dem hvis det blir mange av de etterhvert. .Ikke så voldsomt pent med en hel vegg tapesert av rosetter :) Mulig jeg overflytter de til en vegg på soverommet vårt eller noe sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å tenke ut et glupt system til den nye leiligheten. Siden vi leier vil jeg lage minst mulig merker.

Snor virker for meg klønete, for da må jo snora taes av hver gang en ny rosett skal tres på?

Jeg har vurdert å kjøpe ei list i noe mykt materiale, som rosettene kan festes med tegnestift på. Men så oppdaget jeg at vi har bittelitt skråtak, så da må enten lista gå tvers over veggen og lage en rar markering, eller så må rosettene henge skjevt - eller så må lista midt på veggen, og jeg tror det kan se rart ut også.

Jeg har også vurdert å kjøpe ei isoporplate (eller annet mykt materiale), trekke i et pent stoff, og henge på veggen. Så kan rosetter, bilder, diplom og slikt henges på den. Heller mest mot det akkurat nå. 15 CK-rosetter er kanskje ikke det mest spennende å ha på veggen, men noen rosetter er veldig spesielle og MÅ ha en synlig plass. For eksempel den det står "World Winner" på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine rosetter ligger klemt og krøllet sammen i en skuff.... Går det an å stryke rosetter?? :)

Jo, for så vidt, men bruk dampstrykejern, og legg noe mellom jernet og rosettene. Ellers blir de i hvert fall en stor krøll av smeltet kunststoff...

Å legge dem i press mellom to tunge bøker kan noen ganger være like effektivt og mindre skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine rosetter har jeg hengt opp rundt noen bilderammer av Tulla. Har tre-fire bilder i hver ramme, og så henger agilityen over og på sidene, mens utstillingsrosettene henger under. Irriterer meg at vi nesten ikke får rosetter mer, og støtter innlegget i Hundesport som kom nå.. <_< Syns det er morsomt å få rosetter, og syns man kan få det/få lov å kjøpe det selv om man ikke har vunnet cert eller noe annet flott.

Når Aynï begynner å høste inn litt må vel hun få sin egen vegg hun også.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kledelig system, spør du meg :P:lol: Da får man skikkelig orden og system i sakene, kan stable eskene helt rett og pent oppå hverandre og til med slippe å tørke støv av rosettene!

Jepp. Det er meget energisparende når det kommer til rengjøring. Og ikke lager det merker i veggen heller når jeg "henger de opp". :lol: De kommer sikkert opp en gang, om jeg får meg et egent sted, og et egnet rom å ha det i. Trur ikke jeg kan tenke å ha de i stua noe mer (det var liksom festlig da jeg var 14...).

Jo, for så vidt, men bruk dampstrykejern, og legg noe mellom jernet og rosettene. Ellers blir de i hvert fall en stor krøll av smeltet kunststoff...

Å legge dem i press mellom to tunge bøker kan noen ganger være like effektivt og mindre skadelig.

Jeg har prøvd å stryke rosetter en gang, og selv med handkle rundt og lav varme, så ble det ikke så veldig vellykket. De banda ble litt "skjeve". Så tunge bøker synes jeg var mest vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde jeg alle på veggen. Hadde NKK rosettene i en type tripp trapp tresko nedover og ved siden av hverandre.

Akkurat nå har jeg mindre vegger, så de henger litt anderledes.

I utganspunktet hang NKK rosettene alene, men jeg flyttet de løvrige bort nå nettopp for å få mer veggplass andre steder.

CIMG1596.jpg

Øvrige premier har jeg slik

CIMG1598.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rosettene til Amigo oppe i loftsstua slik at de er litt ute av veien :P Har strukket ei snor med småspiker i hver ende og hengt innpå rosettene. De som ikke kan henges innpå har fått en liten stift i seg. Jeg har også skrevet bakpå rosetten dato, sted og dommer.

21jyl2v.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...