Gå til innhold
Hundesonen.no

flexibånd


WheatenMali

Fornøyd med flexibånd?  

22 stemmer

  1. 1.

    • nei
      19
    • ja
      3


Recommended Posts

**** ta sånne stygge flexibånd, har aldri vært noe fan av sånne bånd men skulle en lengre tur med Nena i dag og hu har løpetid så da tok jeg flexibåndet! Så hadde vi gått en stund i skogen og jeg skulle taue inn Nena, så kommer båndet ganske langt inn - MEN de 2siste metrene som egentlig skal inn nekter å gå inn, **** ta flexibåndet tenker jeg å gå videre, så møter vi en hund 10minutter senere og jeg slipper opp båndet så de skal få hilse, da bare detter resten ev båndet ut og har ingen planer om å pelle seg inn igjen!!! :D Så da gikk vi å bada med 8meter tau og resten av veien hjem!! :D *masse bannord*

Stygge flexibånd!!! :(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fordra trådsneller, som jeg kaller det... Bruker det aldri på Tequila!!

Syns ofte det er urettferdig for hunden for eier "røsker og river" ofte i det, bråstopper hunden uten å gi den en sjanse til å stoppe eller utføre det eieren vil! :D

MEN jeg må jo legge til at det er ikke alle eiere som er sånn og det er en fin anledning til å løpe litt for hunder som ikke kan gå løse... Bare eier er oppmerksom på sine egne handlinger da..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg starter opp lydighetskurs, er det ALLTID noen som kommer med disse flexibåndene. Og hundene deres er de aller siste som lærer å gå pent i bånd :D

Heldigvis har jeg alltid med meg noen ekstra liner. Flexibånd kan veldig godt bli brukt av og til etterat hunden har lært å gå fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke flexi her... Liker det ikke, hunden vet aldri hvor langt den kan gå før det er slutt. Kommer det hår på lina vil den ikke inn igjen. Plutselig kan man risikere at den ikke funker. Eller at hunden rett og slett drar den i stykker.

Hvorfor ikke bare bruke et vanlig kobbel? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at når Zira skal gå pent går hu med halsbånd' date=' og når hun får dra går hun meg sele. Går aldri med halsbånd og flexi, men jeg ser ikke helt problemet med flexi[/quote']

Jeg går heller aldri med flexibånd og halsbånd, bare med sele. Hvis hunden ikke kan gå løs av en eller annen grunn, så er flexibånd en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Tinka har løpetid og vi går i skogen eller andre steder vi ikke treffer så mange folk hender det at jeg bruker flexi på henne. Da får hu litt mer frihet, men samtidig kan hun ikke stikke av og finne seg en deilig hannhund så vi risikerer å få elleve gale valper med gedigent overbitt.

Men til vanlig, når hun ikke har løpetid, bruker jeg bare vanlig kort lærbånd eller langline eller ingenting. Men jeg tror faren min bruker flexi på henne litt når han lufter henne på kvelden. Men det er kanskje mest fordi han er litt lat (sier jeg :roll: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et flexi fra forrige hunden, jeg liker det i noen sammenhenger, men den har sett sine bedre dager, den tusler seg ikke inn helt. syes det er greit å ha når jeg skal gå steder hvor han ikke kan gå løs, er ikke heeelt ok den innkallinga hans enda. eller når jeg skal bort og har med hunden, til farmor og farfar for eksempel, da binder jeg han midt på plenen å tar ut hele lina. mer praktisk å binde fast lina enn et kort kobbel. men hvis jeg skal trene så bruker jeg slettes ikke det, bruker det nesten bare til å binde ham fast der.(det er ikke ofte det heller)

Men målet mitt er å ha en hund som kan gå løs overalt da hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går alltid i vanlig kobbel når jeg går små tisseturer, ellers har jeg jo min favoritt - langline!!! Oscar går alltid med langline i nærheten, annet en når vi trener, men på fjellet kan han gå løs, Nena gidder ikke stikke av så hu går løs, men tør ikke ha hu løs under løpetida annet enn i hagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke med vanlig kobbel når jeg går tur i skogen f eks. Zira pleier å gå løs, men nå har hun løpetid så nå kan hun ikke det. Langline gidder jeg ikke bruke, da jeg må gå å surre den opp hele tia. Bruker strikkbånd eller flexi, og skjlnner fortsatt ikke hvorfor folk har så mye imot det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan rett å slett ikke ha så langt bånd på Lunah, for da har jeg ikke kontroll. Hu er så sterk nå, så om jeg har hu 10 meter foran meg, så kommer ikke jeg til å greie å stoppe hu om hu ser en katt ellerno!

Dessuten syns jeg ike det er så veldig behagelig å gå rundt med en sånn derre kloss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...