Gå til innhold
Hundesonen.no

flexibånd


WheatenMali

Fornøyd med flexibånd?  

22 stemmer

  1. 1.

    • nei
      19
    • ja
      3


Recommended Posts

**** ta sånne stygge flexibånd, har aldri vært noe fan av sånne bånd men skulle en lengre tur med Nena i dag og hu har løpetid så da tok jeg flexibåndet! Så hadde vi gått en stund i skogen og jeg skulle taue inn Nena, så kommer båndet ganske langt inn - MEN de 2siste metrene som egentlig skal inn nekter å gå inn, **** ta flexibåndet tenker jeg å gå videre, så møter vi en hund 10minutter senere og jeg slipper opp båndet så de skal få hilse, da bare detter resten ev båndet ut og har ingen planer om å pelle seg inn igjen!!! :D Så da gikk vi å bada med 8meter tau og resten av veien hjem!! :D *masse bannord*

Stygge flexibånd!!! :(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fordra trådsneller, som jeg kaller det... Bruker det aldri på Tequila!!

Syns ofte det er urettferdig for hunden for eier "røsker og river" ofte i det, bråstopper hunden uten å gi den en sjanse til å stoppe eller utføre det eieren vil! :D

MEN jeg må jo legge til at det er ikke alle eiere som er sånn og det er en fin anledning til å løpe litt for hunder som ikke kan gå løse... Bare eier er oppmerksom på sine egne handlinger da..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg starter opp lydighetskurs, er det ALLTID noen som kommer med disse flexibåndene. Og hundene deres er de aller siste som lærer å gå pent i bånd :D

Heldigvis har jeg alltid med meg noen ekstra liner. Flexibånd kan veldig godt bli brukt av og til etterat hunden har lært å gå fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke flexi her... Liker det ikke, hunden vet aldri hvor langt den kan gå før det er slutt. Kommer det hår på lina vil den ikke inn igjen. Plutselig kan man risikere at den ikke funker. Eller at hunden rett og slett drar den i stykker.

Hvorfor ikke bare bruke et vanlig kobbel? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at når Zira skal gå pent går hu med halsbånd' date=' og når hun får dra går hun meg sele. Går aldri med halsbånd og flexi, men jeg ser ikke helt problemet med flexi[/quote']

Jeg går heller aldri med flexibånd og halsbånd, bare med sele. Hvis hunden ikke kan gå løs av en eller annen grunn, så er flexibånd en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Tinka har løpetid og vi går i skogen eller andre steder vi ikke treffer så mange folk hender det at jeg bruker flexi på henne. Da får hu litt mer frihet, men samtidig kan hun ikke stikke av og finne seg en deilig hannhund så vi risikerer å få elleve gale valper med gedigent overbitt.

Men til vanlig, når hun ikke har løpetid, bruker jeg bare vanlig kort lærbånd eller langline eller ingenting. Men jeg tror faren min bruker flexi på henne litt når han lufter henne på kvelden. Men det er kanskje mest fordi han er litt lat (sier jeg :roll: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et flexi fra forrige hunden, jeg liker det i noen sammenhenger, men den har sett sine bedre dager, den tusler seg ikke inn helt. syes det er greit å ha når jeg skal gå steder hvor han ikke kan gå løs, er ikke heeelt ok den innkallinga hans enda. eller når jeg skal bort og har med hunden, til farmor og farfar for eksempel, da binder jeg han midt på plenen å tar ut hele lina. mer praktisk å binde fast lina enn et kort kobbel. men hvis jeg skal trene så bruker jeg slettes ikke det, bruker det nesten bare til å binde ham fast der.(det er ikke ofte det heller)

Men målet mitt er å ha en hund som kan gå løs overalt da hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går alltid i vanlig kobbel når jeg går små tisseturer, ellers har jeg jo min favoritt - langline!!! Oscar går alltid med langline i nærheten, annet en når vi trener, men på fjellet kan han gå løs, Nena gidder ikke stikke av så hu går løs, men tør ikke ha hu løs under løpetida annet enn i hagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke med vanlig kobbel når jeg går tur i skogen f eks. Zira pleier å gå løs, men nå har hun løpetid så nå kan hun ikke det. Langline gidder jeg ikke bruke, da jeg må gå å surre den opp hele tia. Bruker strikkbånd eller flexi, og skjlnner fortsatt ikke hvorfor folk har så mye imot det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan rett å slett ikke ha så langt bånd på Lunah, for da har jeg ikke kontroll. Hu er så sterk nå, så om jeg har hu 10 meter foran meg, så kommer ikke jeg til å greie å stoppe hu om hu ser en katt ellerno!

Dessuten syns jeg ike det er så veldig behagelig å gå rundt med en sånn derre kloss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...