Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Drammen 2008


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar
*klipp*

PS; om noen vil stille for Niels Brandstrup og har stor hund vil jeg anbefale minst 20 timer kondisjon i forkant av utstillingen!

Mulig jeg er dum som ikke skjønte denne, men hva mente du med det? *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira fikk 1AK og 2AKK med CK. Ble ikke plassert i BTK, men må si jeg er fornøyd med frøkna.

Jeg måtte til og med våge meg ut i BTK ringen, da det krasjet med hun som egentlig skulle stille Mira *grøsss, men overlevde de sek.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum som ikke skjønte denne, men hva mente du med det? *flir*

Altså jeg løp minst 10 runder (og da overdriver jeg ikke! 4 runder før han tok ut 6 stk, 3 runder til for at å ta ut 2 til, løp frem og tilbake sammen med en annen, SÅ 3 runder mens han sa hvorfor vi ble nr 1,2,3,4!) Samme med tispa jeg stilte i AK.

Glemte å nevne at oppdretter gruppa ble BIS i sta :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg løp minst 10 runder (og da overdriver jeg ikke! 4 runder før han tok ut 6 stk, 3 runder til for at å ta ut 2 til, løp frem og tilbake sammen med en annen, SÅ 3 runder mens han sa hvorfor vi ble nr 1,2,3,4!) Samme med tispa jeg stilte i AK.

Glemte å nevne at oppdretter gruppa ble BIS i sta :wub:

Såpass ja, da hadde jeg blitt pumpa og gitt. Holder med 2-3 runder for min del :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke vært der men må bare dele hvordan det gikk med den hunden jeg har trent og jobbet hardt med i snart 2år nå, jeg vet faan ikke hvor mange cert hun har tatt men 10-12? Og i dag var Anette flink og stilte henne til vinner av åpen klasse, deretter beste tispe og BIM, da fikk hun sitt siste Cert og ble faan meg NUCH! :) *gledestårer*

Og cacib'en fikk hun.. weeeee! og crufts kvalifiseringen! :)

Også skal Anette få fortelle hvordan det gikk med den lekre isbjørnen sin, jeg kan gi et lite hint og si at det gikk bedre enn med Cola.. haahaha...

utstilling%2025%20mai%202008%20066%20Medium%20Web%20view.jpg

N uch KBHV-07 Rimabra's Ringleader

Den lekreste isbjørnen min tok det 8. certet i dag.. :closedeyes: 3 store cert, og 5 små nå.. :rolleyes:

Så han fikk cert ble BIR, og dobbelt CRUFTSkvalifisert.. :wub: Grunnen til dobbel CRUFTSkval. er at han fortsatt er bebis og tok juniorkval. så viste han seg STORT i hannhundklassen og klarte å nappe til seg 1. plass i beste hannhunklasse å.. :wub:

Må si jeg er fornøyd.. :):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til X'n for en hederlig innsats i Drammen i går. :P

Ikke verst for "lille valpen" å slå rundt 40 andre tisper. :wub:

Det jeg er mest spent på nå, er å få høre hvordan det gikk til da X'n's eier og handler, her kalt Emma, mista skjørtet da de var i ringen.. :P:D:P

Ho har ikke blogga om det ennå, og jeg skjønner ikke hvorfor.. :P:P

Så søt du er, som minner meg på det. Jeg hadde jo rent glemt at jeg fant meg selv med buksa på knærne... Og det var jo ingen som minte meg på det dagen etter på spesialen, og kommenterte at jeg hadde valgt å gå med andre klær...

:P Jeg vil høre skjørtehistorie!

:wub::):)

Men ja... Hva med dette skjørtet??

Susanne

Og What's up med skjørte-historien?

Kan da umulig være stort værre enn min nesten-flashing etter "tits"episoden med Raiko Rotner for de som husker den :rolleyes:

Haha, jeg har slått den for lenge siden. Jeg hadde en flashe episode jeg, en HEL æresrunde etter å ha blitt bis! Gammel engelsk dommer, kanskje ikke så rart noen spurte hvordan jeg vant?

OK, til ære for soniser som har startet mandagen altfor tidlig, og trenger en munter historie:

Jeg liker å kle meg litt pent i utstillingsringen, samtidig som det skal være praktisk og funksjonelt. Så lørdag stilte jeg i et sort skjørt som går til knærne, med slike strømpebukser uten bein "alle" bruker (de må da ha et fashionnavn jeg overhode ikke kan eller bryr meg om?) under i fall det ble kaldt. Skjørtet hadde strikk i livet, som var litt slakk etter litt mye bruk og litt vektnedgang. Og det skulle vise seg at det glatte skjørtestoffet fikk en utmerket friksjon med strømpebuksa... Vi hadde løpt noen runder, og X'en og jeg sto først. Dommeren ba om en runde til, jeg ga alt for å vise steget og frasparket til X'en, langet ut, brukte hele ringen og jobbet med dyret. Vi løper opp langsiden, og dommeren stopper oss ved førsteplassen, og peker "1, 2, 3 og 4" på de fire første som løper. Jeg bråstopper, tar et lite hopp, hånda i været og jubler (veldig ulikt meg, men det smakte så godt...), og plutselig ser jeg at skjørtet har falt av og ligger i en pøl rundt beina mine... Jeg knekker sammen i latter og får dratt det på meg igjen! Til stor latter og applaus fra de ringside. Med 76 påmeldte bernere var det en del ringside...

Jeg hadde jo klær under, men likefullt litt flaut... Og ingen som kommenterte det, nei da... Men jeg må få understreke: Seieren kom før jeg strippet for dommeren! Dog fikk vi jo en fjerdeplass i beste tispeklasse etterpå. Det var flere som lovet å stå klar med kamera før vi gikk inn i BTK, men jeg hadde festet skjørtet fast til strømpebuksa med fire startnummerklyper, jeg! :P

Søndag stilte jeg i kjole som garantert ikke kunne skli ned, og X'en gikk stadig vekk med hodet oppunder stoffet og vippet det opp...

Supert! Hva var det jeg sa? Du må fortsette med disse lusne forhåpningene doine, Emma...

Hehe, ja pessimismen lenge leve! Men det er rart, noen ganger har jeg en sterk tro om hvordan det skal gå. Lørdag var jeg veldig innstilt på blått. Søndag hadde jeg derimot store forhåpninger til. Og det er greit at jeg tok feil om lørdagen, og jeg synes resultatet på søndag var bra nok til at jeg hadde rett. Jeg liker jo også å ha rett noen ganger... :)

X'en ble klassevinner med ck i dag og. :D Krysser fingrene for certet!

Edit: På rasespesialen altså.

Du krysset ikke hardt nok! :P

Nei da, alt annet enn skuffet over å vinne juniorklassen, 12 deltagere, med CK. Super kritikk. Dommeren var veldig trivelig, hadde åpen bedømmelse ved hver klasseplassering, og gjorde en god jobb på det jeg mener var debuten som bernerdommer (og det sier jeg uavhengig av egne prestasjoner) - han virket selvsikker, trygg, det var en tydelig tråd, rettferdig, ga nybegynnere og uerfarne tid, og gjorde det til en god dag for alle. Han hadde borti 90 voksne hunder, valper hadde egen dommer.

Da junior var plassert fikk X'en omtrent følgende kommentar: "En stor og godt utviklet junior som har alt hun skal ha". Men som han også sa, hun er et år og det synes at hun ikke er helt ferdig, så det får vi vente på. Og jeg, jeg venter på at han skal dømme berner på en NKK-utstilling. Nyautoriserte hives jo inn i NKK-ringene så fort som mulig.

Og pappa'n ble BIR - igjen. ;)

Vi pusset også støv av godgutten Even, som ikke har vært i en ring på snart seks år. Nesten ti år gammel entret han veteranklassen, og fikk en god andreplass (av to) med HP. Det var veldig rørende og artig å få vise en så gammel hund - det er ikke så ofte en ser berner i veteranklasse. Even har så lette og fine bevegelser, sort i pelsen, har rygglinja på plass, er harmonisk og søt, logret hele tiden, og sjarmerte mange. Han var i himmelen, som fikk så mye oppmerksomhet og kos hele dagen, også fikk han vafler både før, underveis og etter bedømmelsen! Da er jo han salig... "Farfaren" (han som eide faren) "stjal" Even og var så stolt over å se gutten, som er så lik sin far. OK, Even så helt klart bedre ut da han stilte som champion fire år gammel, men jeg er glad vi viste ham nå. Han er en verdig veteran, og det er intet nederlag å tape for en som er to år yngre og i super kondisjon.

(Jeg gidder ikke lage egen tråd for spesialen, så da skryter jeg bare litt her i stedet...)

Gratulerer til alle som er fornøyd, lykke til videre til de som hadde ønsket seg mer/annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira fikk 1AK og 2AKK med CK. Ble ikke plassert i BTK, men må si jeg er fornøyd med frøkna.

Jeg måtte til og med våge meg ut i BTK ringen, da det krasjet med hun som egentlig skulle stille Mira *grøsss, men overlevde de sek.*

Veldig bra Ida, jeg har jo sagt at dette KAN du :) Flinke er dere begge to :)

Og lille, skjønne Mira. Hun var dypt savnet på saluki-spesialen, men jeg fikk låne en annen "kortbeint saluki" da jeg stilte par-klasse med min "langbeinte røde". Dommeren holdt på å knekke sammen av latter da vi kom inn i ringen sammen med alle de andre ordentlige parene og vi fikk 4 poser hundegodis for dagens beste fiasko :wub::wub::)

Grattis til alle som gjorde det bra på Drammen og lykke til på Crufts (for dere skal vel dit og gjenta suksessen :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lekreste isbjørnen min tok det 8. certet i dag.. :closedeyes: 3 store cert, og 5 små nå.. :rolleyes:

Så han fikk cert ble BIR, og dobbelt CRUFTSkvalifisert.. :) Grunnen til dobbel CRUFTSkval. er at han fortsatt er bebis og tok juniorkval. så viste han seg STORT i hannhundklassen og klarte å nappe til seg 1. plass i beste hannhunklasse å.. :wub:

Må si jeg er fornøyd.. :wub::):D

Flinkeste Mani :) Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...