Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal avkommet hete?


Yodel

Recommended Posts

Unnskyld - men er det virkelig bare jeg som synes Sindre er et pinglenavn? Litt sånn tynt og fislete - som en bekk som sildrer heller enn Brage buldrefoss?? Sindre er et jenteguttenavn, rett og slett! (Sorry - og Sindre Teodor? Er dere tullerusk, damer???) :blink:

*Rekke opp hånden* Helt enig!

(Skal ikke være lett dette her, Yodel! :lol: Du må jo tilfredsstille hele sonen med navnevalget!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Guest Snusmumrikk
Unnskyld - men er det virkelig bare jeg som synes Sindre er et pinglenavn? Litt sånn tynt og fislete - som en bekk som sildrer heller enn Brage buldrefoss?? Sindre er et jenteguttenavn, rett og slett! (Sorry - og Sindre Teodor? Er dere tullerusk, damer???) :blink:

*Flire* Sindre Theodor skal jeg være enig i at ikke er superfint, men det funker hvis begge vil ha med favorittnavnet (hvis det nå blir favorittene). Ellers er jeg ikke sånn voldsom fan av dobbeltnavn i det hele tatt. Men nei, jeg tror Sindre blir en skikkelig jentefut jeg. En barsk og stram kar :lol: Så det så. Enig i at Brage er barskere, men for meg er Brage hundenavn... Men et fint hundenavn da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre Theodor og andre dobbeltnavn er uaktuellt, ja :lol:

Det får bli Sindre- eller Theodor- eller et eller annet annet...

Forøvrig synes jeg Sindre er ordentlig mandig og fint, jeg da.

(Og humrer igjen inni meg over Lottas kveruleringstalent :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre Theodor og andre dobbeltnavn er uaktuellt, ja :lol:

Det får bli Sindre- eller Theodor- eller et eller annet annet...

Forøvrig synes jeg Sindre er ordentlig mandig og fint, jeg da.

(Og humrer igjen inni meg over Lottas kveruleringstalent :blink: )

Hva med Sondre? Nesten likt som Sindre, men du får med en av o'ene fra Theodor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med:

Steffen eller Christer? Alle gutter som har det navnet er kjekke!:lol:

Blir nok neppe Christer vil jeg tro med tanke på at Yodelmannen har dette som andre navn :blink:

Jeg heier enda på Sindre, og vil sperre Lottas forntalangrep på navnet ved å si at den mannen jeg har møtt som har vært mest MANN, med skuldre å vise det med, het Sindre... og jeg kjenner det enda kiler litt i eggstokkene når jeg tenker på han! :lol: :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Sondre? Nesten likt som Sindre, men du får med en av o'ene fra Theodor.

Sindre er fortsatt finere :rolleyes:

Sivert er vel litt fint :D

Ikke mange som heter det.

Nei, det er jo et spesielt og litt fint navn. Men det klang ikke helt i mine ører.

Blir nok neppe Christer vil jeg tro med tanke på at Yodelmannen har dette som andre navn :P

Jeg heier enda på Sindre, og vil sperre Lottas forntalangrep på navnet ved å si at den mannen jeg har møtt som har vært mest MANN, med skuldre å vise det med, het Sindre... og jeg kjenner det enda kiler litt i eggstokkene når jeg tenker på han! :P :closedeyes:

:D Fantastisk beskrivelse!

Jeg stemmer for Sindre. Det er et nydelig navn!

:D

Kanskje vi burde ha hatt en poll om hva han skal hete? :D Vi bør jo nesten få et ord med i laget da. Han blir jo en sonenbaby. :P

:rolleyes: Vi får se. Nå må vi ha litt tid til å "fordøye" litt navn her- og det er jo tross alt fortsatt 4 mnd +/- til han setter sine føtter på andre siden av magen min...

Ja, det skulle jo bare mangle! :P

Sammensvergelse jo :rolleyes:

Sindrodor er jo nydelig :rolleyes: Det er jo IN å klæsje sammen mismatcha navn til ett nytt et.

:D

Jeg tror jeg dåner. Hvem kunne vel kommet på en heftigere kombinasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindrodor høres ut som noe fra Tolkien.

Hva med Yodel, rett og slett? Dette var vel den førstefødte, og da blir han jo (Y)odelsgutt?

Kanskje noe med afrikansk tilknytning, så han passer inn i flokken? Nelson, f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på Valdemar jeg altså :D

Nei og nei. Valdemort. (Hyyyysj)

De eneste gangene jeg har hørt det navnet, er som fornavn på to gutter. Aldri hørt det som andrenavn. Trodde ikke det var vanlig jeg. Men det har sikkert med hvor man bor. Kevin er kjempefint, og det finnes flere måter å utale det på. Jeg elsker navnet på nordnorge dialekt :D

Men Sindre er fint...

Ehhh, nei.

Hvorfor blir slike BarneTV navn så populære? Merkelig.

Liker dyrenavn, jeg:

Bjørn

Rein (ikke et Harry R-navn, vel)

Ørn

Av poppisimporterte klissenavn liker jeg veldig godt:

Linus

og .... nei, igrunnen Linus.

Egentlig Hampus også, men det er litt sånn hamp.

Lage er også pent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så god på navn, men kan jo komme med par. Har prøvd å lese gjennom alle navnene her og håper ikke disse er nevnt allerede.

Heine, Mat(h)eo, Bork, Ørjan, Torgeir, Alvin

Engelsktalende vil kanskje slite litt med noen av dem..

Matheo :D Det er et nydelig navn! Linus er og fint, men da MÅ ungen være liten, blåøyd og lyslugget for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matheo :D Det er et nydelig navn! Linus er og fint, men da MÅ ungen være liten, blåøyd og lyslugget for resten av livet.

Enig når det gjelder Linus. En Linus som ser sånn ut fungerer liksom ikke helt.

Men, Yodel, ang. internasjonale navn og sånt, så skjønner jeg jo hva du tenker med å ha et navn som ikke er håpløst å si på engelsk... Jeg heter Ingvild, og det er det INGEN som får til å si ordentlig (det nærmeste blir "innvil"), men samtidig så har det jo ikke så mye å si om sønnen din heter Ask, heller? Egentlig er det jo bare litt morsomt, sånn hvis man i det hele tatt gidder å tenke over det, og det er i alle fall et navn som ikke er så veldig vanskelig å uttale internasjonalt, samtidig som det er norrønt.

Også så jeg du likte Olav for noen sider siden, men var litt skeptisk til det fordi noen (en far eller bestefar?) het Ole, og dere ikke ville ha oppkallelser - nei vel, da er det jo bare å være klare og tydelige på at gutten ikke er oppkalt etter noen, så går det faktisk greit det også. Igjen, for å ta et personlig eksempel (:D) - mormor heter Inger, og da jeg ble kalt Ingvild sa mamma og pappa fra til alle (både de som spurte og de som ikke spurte) at nei, jeg var ikke oppkalt etter mormor. Og ferdig med det.

Når det gjelder nye navneforslag har jeg ikke kreativitet til å komme opp med noen fine som passer kriteriene dine og som ikke er foreslått allerede...

Lykke til med navnevalg i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig når det gjelder Linus. En Linus som ser sånn ut fungerer liksom ikke helt.

Men, Yodel, ang. internasjonale navn og sånt, så skjønner jeg jo hva du tenker med å ha et navn som ikke er håpløst å si på engelsk... Jeg heter Ingvild, og det er det INGEN som får til å si ordentlig (det nærmeste blir "innvil"), men samtidig så har det jo ikke så mye å si om sønnen din heter Ask, heller? Egentlig er det jo bare litt morsomt, sånn hvis man i det hele tatt gidder å tenke over det, og det er i alle fall et navn som ikke er så veldig vanskelig å uttale internasjonalt, samtidig som det er norrønt.

Også så jeg du likte Olav for noen sider siden, men var litt skeptisk til det fordi noen (en far eller bestefar?) het Ole, og dere ikke ville ha oppkallelser - nei vel, da er det jo bare å være klare og tydelige på at gutten ikke er oppkalt etter noen, så går det faktisk greit det også. Igjen, for å ta et personlig eksempel (:D) - mormor heter Inger, og da jeg ble kalt Ingvild sa mamma og pappa fra til alle (både de som spurte og de som ikke spurte) at nei, jeg var ikke oppkalt etter mormor. Og ferdig med det.

Når det gjelder nye navneforslag har jeg ikke kreativitet til å komme opp med noen fine som passer kriteriene dine og som ikke er foreslått allerede...

Lykke til med navnevalg i alle fall :D

Ingvild er grusomt. Ikke en gang bartenderen vår som har bodd i Norge i åtte år (han er irsk) klarer ikke si det. Heldigvis har jeg et mellomnavn, som jeg skal bruke hvis jeg flytter til utlandet for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild er grusomt. Ikke en gang bartenderen vår som har bodd i Norge i åtte år (han er irsk) klarer ikke si det. Heldigvis har jeg et mellomnavn, som jeg skal bruke hvis jeg flytter til utlandet for en periode.

Det er virkelig ille! Jeg har venner som har dårlige internasjonale navn også, men de kan lett gjøre dem om litt, også går det greit allikevel (f.eks. Dorte -> Dorothea - funker fint). Ingvild går det ikke an å gjøre noe som helst med. Etternavnene mine er håpløst norske også, så egentlig bør jeg kanskje bare droppe alle utenlandsplaner? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ille! Jeg har venner som har dårlige internasjonale navn også, men de kan lett gjøre dem om litt, også går det greit allikevel (f.eks. Dorte -> Dorothea - funker fint). Ingvild går det ikke an å gjøre noe som helst med. Etternavnene mine er håpløst norske også, så egentlig bør jeg kanskje bare droppe alle utenlandsplaner? :D

Det nærmeste blir nok Ina tror jeg, og det er jo håpløst ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo om man har "behov" for et internasjonalt navn, for da kan man utelukke ganske mange fine norske navn med én gang.

Det er virkelig ille! Jeg har venner som har dårlige internasjonale navn også, men de kan lett gjøre dem om litt, også går det greit allikevel (f.eks. Dorte -> Dorothea - funker fint). Ingvild går det ikke an å gjøre noe som helst med. Etternavnene mine er håpløst norske også, så egentlig bør jeg kanskje bare droppe alle utenlandsplaner? :D

Hehe, huff da. Jeg har utenlandsk etternavn, og foreldrene mine var bevisst på å velge navn som fungerer på engelsk for oss barn, da halve familien min er engelskspråklig.

Yodel: Noe nærmere en avgjørelse, eller tar dere tiden til hjelp? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid derimot er helt brukbart på engelsk, rart er det :D Ingen som tok mitt forslag om Ari seriøst? Merkelig :D

Ja, det er kjemperart at Ingrid fint kan brukes på engelsk (det er jo faktisk relativt vanlig i USA), men ikke Ingvild:S Astrid er og helt brukbart på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...