Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal avkommet hete?


Yodel

Recommended Posts

Er svak for Kevin jeg da.. :P

Kevin er undlingsnavnet mitt! Det skal sønnen min hete...hvis jeg skulle hatt en akuratt nå, men det tviler jeg litt på så da kan det være det forandrer seg :P Men Sindre er også ganske fint ja, men lillebroren min heter det, så da ser jeg bare for meg han.. :)

Men gratulerer da :P Spennende å se hva dere ender opp med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

...må bare være meg som synes Kevin er ett ekkelt og billig navn.......... Jeg klarer bare ikke å motivere noen som helst positivitet i forhold til det navnet. Det er blåharry liksom..........

Sindre er fint det, eller Sondre - men jeg liker fortsatt Borgar veldig godt. Og Eik, Birk og andre norrøne og gode gamle norske navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dem er nevnt alt:

Jørn

Garm

Johann

Gaute

..Lykke til :P Navnvalg tror jeg er grunn nok til å være eneforsørger :)

Belgerpia: Kevin er fælt.. jeg får litt South Park assosiasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt

Lucas

Preben

Nils :) Det er mange som synes det er harry, men jeg synes det er en viss sjarm over det.

Mads er søtt, i tilegg så heter broren min det.

Nils er da ikke harry! Kjenner en som heter Nils Jacob, og jeg synes at det er fint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...må bare være meg som synes Kevin er ett ekkelt og billig navn.......... Jeg klarer bare ikke å motivere noen som helst positivitet i forhold til det navnet. Det er blåharry liksom..........

Sindre er fint det, eller Sondre - men jeg liker fortsatt Borgar veldig godt. Og Eik, Birk og andre norrøne og gode gamle norske navn.

Jeg er enig jeg altså :P Er i det hele tatt ikke noe for navn som er importert på den måten, som liksom ikke høres helt bra ut på norsk. Brian, James osv. er det jo flere nordmenn som heter, og det passer liksom ikke helt på norsk :) Og en bitteliten kommentar til André, det må jo være det mest oppbrukte andre fornavnet ever.. Jeg får frysninger hver gang jeg hører om noen som har kalt ungen ... André, det virker som om de bare har slengt det bak "fordi det passer bak alle navn". Pjuh.. Okei, det var dagens kritikk, ikke ta det personlig noen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooo Sindre :P :P

Ja til Sindre! Min første store forelskelse var med vakre Sindre! :P

Og om dere kaller han Sindre kan jeg late som om dere har kalt han litt opp etter meg! :closedeyes:

:P Om vi ender på Sindre skal jeg la deg tro det :P

Sondre? :)

Sondre er fint, men Sindre er finere!

Mads, mats?

Se tidligere i tråden. Var med på "lista" en stund, før de rykket nedover.

Kevin er undlingsnavnet mitt! Det skal sønnen min hete...hvis jeg skulle hatt en akuratt nå, men det tviler jeg litt på så da kan det være det forandrer seg :P Men Sindre er også ganske fint ja, men lillebroren min heter det, så da ser jeg bare for meg han.. :P

Men gratulerer da :) Spennende å se hva dere ender opp med :)

Ja, likete Kevin en stund, helt til...

...må bare være meg som synes Kevin er ett ekkelt og billig navn.......... Jeg klarer bare ikke å motivere noen som helst positivitet i forhold til det navnet. Det er blåharry liksom..........

Sindre er fint det, eller Sondre - men jeg liker fortsatt Borgar veldig godt. Og Eik, Birk og andre norrøne og gode gamle norske navn.

Belgerpia minnet meg på dette. Navnet er i "R"- navn kategori for meg...

Vet ikke om dem er nevnt alt:

Jørn

Garm

Johann

Gaute

..Lykke til ;) Navnvalg tror jeg er grunn nok til å være eneforsørger :P

Belgerpia: Kevin er fælt.. jeg får litt South Park assosiasjoner..

Tja... Interessante forslag, men ikke noe for meg tror jeg.

Simen er fint synes jeg :)

Og Victor..for den heter den vakre nevøen min :P

Kjenner en skikkelig stalker- Simon som opererer i det ukjente :|

Viktor...hm...

Jeg liker veldig godt

Lucas

Preben

Nils ;) Det er mange som synes det er harry, men jeg synes det er en viss sjarm over det.

Mads er søtt, i tilegg så heter broren min det.

Preben= Sossenavn

Lucas = nær familie + navnetoppen

Mads- se over

Andrè? Joakim? Mikkel forbinder jeg med samen i den filmen, Veivisern?

Svært så mange som foreslår Joakim da? Kjenner for mange ved det navnet...

- Lucas / Lukas

- Martin

- Oskar

- Isak

Jeg liker heller ikkeså godt guttenavn på R, selv om jeg kjenner mange hyggelige som heter det :) Jeg synes theodor er litt for mye bamse. Ingen kjekke gutter/menn heter theo vel? ;)

Alle Theodorer er kjekke! Basta! Kjenner bare en Theodor (eller Teodor, da) og han er en skikkelig kul type :yes:

Jeg er enig jeg altså ;) Er i det hele tatt ikke noe for navn som er importert på den måten, som liksom ikke høres helt bra ut på norsk. Brian, James osv. er det jo flere nordmenn som heter, og det passer liksom ikke helt på norsk :P Og en bitteliten kommentar til André, det må jo være det mest oppbrukte andre fornavnet ever.. Jeg får frysninger hver gang jeg hører om noen som har kalt ungen ... André, det virker som om de bare har slengt det bak "fordi det passer bak alle navn". Pjuh.. Okei, det var dagens kritikk, ikke ta det personlig noen :)

Ha ha. I mannebeinet sin familie fikk "Harald" en sønn han kalte "Harald Andrè" (Harald den andre) Originalt eller mangel på andre navn? :rolleyes:

Kanskje det blir Dag Andrè? :lol:

Neei.... Sindre er definitivt på topp for meg nå. Mannebeinet sier at han synes Sindre er et innmari fint navn, men nekter å gi slipp på Theodor. Han ER jo en liten Teddy, sier han :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se tidligere i tråden. Var med på "lista" en stund, før de rykket nedover.

Jeg orker da ikke se aaaalt som skrives i denne tråden :blink:

- Henrik (eller har det vært foreslått og avslått?)

- Albert (harry?)

- Ian (foreslått før, men så ikke om du har svart på det?)

- Anton

- Carsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig jeg altså ;) Er i det hele tatt ikke noe for navn som er importert på den måten, som liksom ikke høres helt bra ut på norsk. Brian, James osv. er det jo flere nordmenn som heter, og det passer liksom ikke helt på norsk :lol: Og en bitteliten kommentar til André, det må jo være det mest oppbrukte andre fornavnet ever.. Jeg får frysninger hver gang jeg hører om noen som har kalt ungen ... André, det virker som om de bare har slengt det bak "fordi det passer bak alle navn". Pjuh.. Okei, det var dagens kritikk, ikke ta det personlig noen :lol:

De eneste gangene jeg har hørt det navnet, er som fornavn på to gutter. Aldri hørt det som andrenavn. Trodde ikke det var vanlig jeg. Men det har sikkert med hvor man bor. Kevin er kjempefint, og det finnes flere måter å utale det på. Jeg elsker navnet på nordnorge dialekt :blink:

Men Sindre er fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei.... Sindre er definitivt på topp for meg nå. Mannebeinet sier at han synes Sindre er et innmari fint navn, men nekter å gi slipp på Theodor. Han ER jo en liten Teddy, sier han :blink:

Jamen da er det jo ikke no' problem: Sindre Teodor blir navnet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Jamen da er det jo ikke no' problem: Sindre Teodor blir navnet !

Hehe det var jo faktisk ikke en dum navnekombinasjon det. Men jeg minnes å huske at hr og fru Yodel ikke ville ha dobbeltnavn. Sindre er jo nydelig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld - men er det virkelig bare jeg som synes Sindre er et pinglenavn? Litt sånn tynt og fislete - som en bekk som sildrer heller enn Brage buldrefoss?? Sindre er et jenteguttenavn, rett og slett! (Sorry - og Sindre Teodor? Er dere tullerusk, damer???) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...