Gå til innhold
Hundesonen.no

På besøk hos Lunah og Kristina


Mirai

Recommended Posts

Ja, etter den strabasiøse togturen er vi nå fremme hos Kristina og Lunah. Ett ord sier mer enn tusen bilder. Eh. Det ble feil - Ett bilde sier mer enn tusen ord, så jeg skal derfor vise dere mange bilder fra i går og i dag.

Her er Mona og Lunah sammen for første gang:

CIMG1488.jpg

Vi gikk på skogstur. Lunah lærte Mona å sølebade!

CIMG1495.jpg

Men klarte dessverre ikke å lære henne å bade ordentlig! Mona var meget skeptisk. Film kommer på hjemmesiden senere.

CIMG1499.jpg

Seee for en nydelig hund rett etter skautur!

CIMG1505.jpg

Hun fikk et sår etter all herjingen. Det ser bedre ut i dag, heldigvis!

CIMG1511.jpg

"Jag ska døda dej!!"

CIMG1566.jpg

"Nu har jag dødat dej!" (den puta der er Lunah)

CIMG1568.jpg

Det er like gøy å herje uansett hvor man er

CIMG1553.jpg

HYYYL

CIMG1531.jpg

SKRIIIK

CIMG1530.jpg

*dask*

CIMG1520.jpg

"Lise" og "Hanne" forteller om sitt narkotikamisbruk i parken

CIMG1583.jpg

Hvor ble det av rosenørene?

CIMG1584.jpg

Seee så liten hun ser ut :-o

CIMG1575.jpg

Grr jeg heter Mona og jeg er såå skummel!

CIMG1578.jpg

Kjeft'a!!

CIMG1579.jpg

Lunah: Du får ikke komme inn!

CIMG1590.jpg

"Hihi, jeg nekter Mona å komme inn"

CIMG1588.jpg

Mona: "Jeg SKAL inn"

CIMG1591.jpg

Mona vant og kom seg opp i senga mi.

CIMG1601.jpg

Lunah: "HVA?! Får hun sove i SENGEN?"

CIMG1602.jpg

Ja. Hun får sove i sengen.

CIMG1603.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg kom på en ting... Mona viste hele tanngarden, er det aggressiv adferd i dine øyne? for du sa at det å flekke tenner ikke er normalt i lek. hehe

du...?? -dette var en søt tråd, for å vise to valper som lekte fint sammen...

_MÅÅÅÅ vi da spore rett inn på adferd,og hvem som sa hva???

-snakker om å være gledesdreper...

-og ja - fine bilder IW - vet hvordan deter å ha en meeeget livlig hund, når den er sammen med andre!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artige bilder og kommentarer! :D

men jeg kom på en ting... Mona viste hele tanngarden, er det aggressiv adferd i dine øyne? for du sa at det å flekke tenner ikke er normalt i lek. hehe

Joda, hun er kjempeaggressiv Astrid! Det er fullstendig unormalt å vise tenna når man leker! Så det må jeg si altså..

1. Hun viser tenner når hun leker

2. Hun reiser bust når hun leker

3. Hun snøfter og lager knurrelyder når hun leker

Så ja, aggressiv!

Kan du fortelle meg hvor jeg har sagt at hunder som viser tenner i lek er aggressive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hun er kjempeaggressiv Astrid! Det er fullstendig unormalt å vise tenna når man leker! Så det må jeg si altså..

1. Hun viser tenner når hun leker

2. Hun reiser bust når hun leker

3. Hun snøfter og lager knurrelyder når hun leker

Så ja, aggressiv!

Kan du fortelle meg hvor jeg har sagt at hunder som viser tenner i lek er aggressive?

nei, kanskje ikke aggressiv. Men unormal. Du sa Vicky var unormal fordi hun viste tenner. :roll: jaja, du får fortsette i troen. bare måtte påpeke at hunden din gjorde det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Hera viser tenner hele tiden under lek :D Men skulle vel egentlig ikke gå inn på dette her...

hihih......Hun er isåfall ikke den eneste.... :roll: :D

Odin ser helt fæl ut når han leker med Falck....-som står bare og ser forundret på ham tilbake... :roll:

Odin162_LIT.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei' date=' kanskje ikke aggressiv. Men unormal. Du sa Vicky var unormal fordi hun viste tenner. :roll: jaja, du får fortsette i troen. bare måtte påpeke at hunden din gjorde det også.[/quote']

Mener du seriøst at jeg skulle tro at en hund som holder på sånn er aggressiv? Eller mener du det selv?

Vel.. som du ser er dette LEK. Det er ikke snakk om at Mona kaster seg over Lunah og begynner å knurre eller bjeffe. Eller omvendt.

Hunden min har ikke gjort det samme som din. Det var på en helt annen måte. Hunden din knurra ikke i lek, den var sinna på Mona.

Mona og Lunah har satt hverandre godt på plass i løpet av de to dagene vi har vært her. Og tro meg; jeg kan faktisk se forskjell på de gangene det er mer alvorlig enn lek mellom to valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tror det var noe merkelig med Vickys knurring kan jeg bare si rett ut at du kan ikke mye om hundespråket.

runder av her, ville bare påpeke at det å vise tanngarden er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig å knurre uten noen som helst grunn. Jeg ser det som unormalt å hoppe ut av en bil og knurre til en annen hund som bare kommer bort for å hilse, ja.

Og jeg ser det også som unormalt å vise tenner og knurre til en valp bare fordi den kom for langt innpå. Eller fordi den kom bort til sofaen. Eller fordi den kom bort da den andre hunden ble kost med. Eller fordi den gikk for nær en SEKK.

EDIT: Ja, la oss runde av. Jeg vil ikke la dine kommentarer ødelegge min tråd som i utgangspunktet skulle være morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig å knurre uten noen som helst grunn. Jeg ser det som unormalt å hoppe ut av en bil og knurre til en annen hund som bare kommer bort for å hilse, ja.

Og jeg ser det også som unormalt å vise tenner og knurre til en valp bare fordi den kom for langt innpå. Eller fordi den kom bort til sofaen. Eller fordi den kom bort da den andre hunden ble kost med. Eller fordi den gikk for nær en SEKK.

EDIT: Ja, la oss runde av. Jeg vil ikke la dine kommentarer ødelegge min tråd som i utgangspunktet skulle være morsom.

jeg hadde rundet av, men skal først svare på det du skrev så er det ferdig: Hun knurret IKKE UTEN grunn. Hun likte ikke Mona, og Mona var ekstremt innpåsliten. Hun syns ikke noe om Mona og det syns jeg hun skal få lov til å bestemme selv. Og hvis du vet litt om aussie, så vet du at en aussie er voktende. Da er alle hundene på treninga unormale da? siden de vokter på sekken sin? svar meg bare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hva med å komme med noen signaler før man angriper? Hehe... Det er det jeg reagerte på, og det har jeg forsøkt å fortelle deg LENGE, Astrid.

Nei, alle aussier er ikke unormale fordi de vokter. Jeg veit såpass at de vokter/gjeter. Men jeg syns uansett ikke det er normalt å si ifra ved å hoppe oppetter sidene og glefse og bjeffe. Normalt ville kanskje vært å komme med litt knurring først, og så gitt sterkere og sterkere signaler etter hvert dersom Mona ikke tok dem?

HVORDAN KAN DU KALLE DET Å KOMME BORT TIL EN HUND SOM HOPPER UT AV EN BIL FOR INNPÅSLITENT? Det er en hilsen. Det er godt gjort å være innpåsliten første gangen man kaster et blikk på hverandre.

Line: Ja, ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...