Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingshelg Tromsø


Gjest

Recommended Posts

Newfoundlenderene, Dalmatinerene og Schäferene har egen utstilling, så vel som Tromsø Hundeklubb OG NKK med "STOR CERT" helga 18-19 Oktober i Tromsø. Noen her inne som har tenkt seg nordover? :)

Jeg skal stille i valpeklassen jeg. Første utstillinga vår det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Bor i Tromsø og har planer om å stille i hvertfall gårdisen.

Vi sliter litt med shibaen på bordet etter at han hadde en veldig kjip opplevelse i Stockholm.

Men om vi kommer videre i treninga, og han føles tryggere, da stiller vi han og begge dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva tror dere er lurest, valpedyret er akkurat 6 mnd i den måneden. 4-6 eller 6-9 mnd? Hun er jo ganske voksen i kroppen allerede, jeg vet ikke hva som kan lønne seg da? Jeg tenker at 4-6 gir meg størst sjanse til å vinne noe siden hun har muligheten til å delta, og sikkert ser mer voksen ut enn de andre.... Tanker? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere er lurest, valpedyret er akkurat 6 mnd i den måneden. 4-6 eller 6-9 mnd? Hun er jo ganske voksen i kroppen allerede, jeg vet ikke hva som kan lønne seg da? Jeg tenker at 4-6 gir meg størst sjanse til å vinne noe siden hun har muligheten til å delta, og sikkert ser mer voksen ut enn de andre.... Tanker? :P

Du må stille i 6-9 om hun er akkurat eller eldre enn 6 måneder, såvidt jeg vet. Den yngste klassen er fra 4 måneder og opp til 6 måneder, mens du stiller i 6-9 fra den dagen valpen fyller 6 måneder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja da blir det jo 6-9, hu er vel en 6 mnd 20 dager rundt denne utstillinga. Se så mye jeg vet om utstilling, hahaha :rolleyes:

Tja, man lærer jo etter hvert da, jeg var rimelig grønn på det området selv for kort tid siden :P

Blir spennende å høre hvordan det går med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer! Har ikke bestemt meg for om jeg vil stille på valpeshow, det er jo en fin trening da.... Men jeg er helt grønn på uttillingsting... Uansett er vi der for å heie på klubbkamerater og for miljøtreningens del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du ikke alene! Jeg så forresten at bruksgruppa i THK skulle ha ringtrening for nybegynnere snart, tenke å henge meg på det. Blir masse god sosialisering, se på NKK utstillinga og heie på mora til Luna, neste dag delta selv :) (eller omvendt, gud vet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Isis påmeldt til valpeshowet. Følelsene er veldig blandet, jeg har jo ikke snøring på utstilling i det hele tatt! Blir uansett god miljøtrening, og en allright måte å lære henne at innenfor ringbånd er det sinnsykt kult å være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Isis påmeldt til valpeshowet. Følelsene er veldig blandet, jeg har jo ikke snøring på utstilling i det hele tatt! Blir uansett god miljøtrening, og en allright måte å lære henne at innenfor ringbånd er det sinnsykt kult å være ;)

Luna er også offisielt meldt på nå.

Tror jeg kommer til å sveve bortover, kommer til å ha sommerfugler så det holder :D

Det går nok kjempefint med dere begge to, valpeshow er jo bare koselig :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
REKORDDELTAKELSE

Vi kan melde om rekorddeltakelse i år.

Hele 850 voksne hunder og 187 valper er påmeldt for 12 dommere fra Norden og resten av Europa samt USA.

I tillegg til holder Norsk Dalmatinerklubb, Norsk Newfoundslandshundklubb

og Norsk Schæferhundklubb utstilling for sine raser.

På Norsk Kennel Klubs utsilling 19. oktober er det påmeldt 1575 hunder inkl. AG og LP som går på lørdag 18.10.

Og jeg er fortsatt ikke helt sikker på hvor utstillingen skal være :blink: Polarsenteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...