Jump to content
Hundesonen.no

Utstillingshelg Tromsø

Guest

Recommended Posts

Newfoundlenderene, Dalmatinerene og Schäferene har egen utstilling, så vel som Tromsø Hundeklubb OG NKK med "STOR CERT" helga 18-19 Oktober i Tromsø. Noen her inne som har tenkt seg nordover? :)

Jeg skal stille i valpeklassen jeg. Første utstillinga vår det! :)

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Bor i Tromsø og har planer om å stille i hvertfall gårdisen.

Vi sliter litt med shibaen på bordet etter at han hadde en veldig kjip opplevelse i Stockholm.

Men om vi kommer videre i treninga, og han føles tryggere, da stiller vi han og begge dagene.

• 3 weeks later...

Hva tror dere er lurest, valpedyret er akkurat 6 mnd i den måneden. 4-6 eller 6-9 mnd? Hun er jo ganske voksen i kroppen allerede, jeg vet ikke hva som kan lønne seg da? Jeg tenker at 4-6 gir meg størst sjanse til å vinne noe siden hun har muligheten til å delta, og sikkert ser mer voksen ut enn de andre.... Tanker? :P

Hva tror dere er lurest, valpedyret er akkurat 6 mnd i den måneden. 4-6 eller 6-9 mnd? Hun er jo ganske voksen i kroppen allerede, jeg vet ikke hva som kan lønne seg da? Jeg tenker at 4-6 gir meg størst sjanse til å vinne noe siden hun har muligheten til å delta, og sikkert ser mer voksen ut enn de andre.... Tanker? :P

Du må stille i 6-9 om hun er akkurat eller eldre enn 6 måneder, såvidt jeg vet. Den yngste klassen er fra 4 måneder og opp til 6 måneder, mens du stiller i 6-9 fra den dagen valpen fyller 6 måneder :lol:

Jaja da blir det jo 6-9, hu er vel en 6 mnd 20 dager rundt denne utstillinga. Se så mye jeg vet om utstilling, hahaha :rolleyes:

Tja, man lærer jo etter hvert da, jeg var rimelig grønn på det området selv for kort tid siden :P

Blir spennende å høre hvordan det går med dere!

Vi kommer! Har ikke bestemt meg for om jeg vil stille på valpeshow, det er jo en fin trening da.... Men jeg er helt grønn på uttillingsting... Uansett er vi der for å heie på klubbkamerater og for miljøtreningens del.

Da er du ikke alene! Jeg så forresten at bruksgruppa i THK skulle ha ringtrening for nybegynnere snart, tenke å henge meg på det. Blir masse god sosialisering, se på NKK utstillinga og heie på mora til Luna, neste dag delta selv :) (eller omvendt, gud vet)

Vel, det var stappfullt med utstillingsfolk som hadde ringtrening på tirsdag (bruksapelldagen) på klubben. Sikkert på grunn av MATCH-showet som er i dag, der bør du også dra. :)

Vurderte Tromsø litt, men det er jo helt umulig å få seg fly nordover, som passer med arbeid og ikke minst hunder i lasterommet. Alt er jo fult fra min flyplass. :lol:

Akkurat i år er det veldig bra dommere på rasen min.

Det blir dessverre for langt å kjøre på vinterstid. :)

Da er Isis påmeldt til valpeshowet. Følelsene er veldig blandet, jeg har jo ikke snøring på utstilling i det hele tatt! Blir uansett god miljøtrening, og en allright måte å lære henne at innenfor ringbånd er det sinnsykt kult å være :)

Da er Isis påmeldt til valpeshowet. Følelsene er veldig blandet, jeg har jo ikke snøring på utstilling i det hele tatt! Blir uansett god miljøtrening, og en allright måte å lære henne at innenfor ringbånd er det sinnsykt kult å være ;)

Luna er også offisielt meldt på nå.

Tror jeg kommer til å sveve bortover, kommer til å ha sommerfugler så det holder :D

Det går nok kjempefint med dere begge to, valpeshow er jo bare koselig :blink:

• 2 weeks later...
REKORDDELTAKELSE

Vi kan melde om rekorddeltakelse i år.

Hele 850 voksne hunder og 187 valper er påmeldt for 12 dommere fra Norden og resten av Europa samt USA.

I tillegg til holder Norsk Dalmatinerklubb, Norsk Newfoundslandshundklubb

og Norsk Schæferhundklubb utstilling for sine raser.

På Norsk Kennel Klubs utsilling 19. oktober er det påmeldt 1575 hunder inkl. AG og LP som går på lørdag 18.10.

Og jeg er fortsatt ikke helt sikker på hvor utstillingen skal være :blink: Polarsenteret?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...