Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt fra Nesbyen

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Skrevet

Helgen ble ganske bra for oss også. Kicki HP lørdag og søndag, Diesel ck, 4. bt lørdagen og beste veteran, søndag HP og beste veteran. Lille betty vant JK begge dagene med bare rødsløyfe lørdag og og cert og 2. bt søndag. Veldig fornøyd med det 9 mndr. og 5 dager gammel.

Grattis til alle som gjorde det bra!

Skrevet

Må forresten nevne at jeg traff Monab88, Gullen, MollyC, SusanneL og Siri i løpet av helga. Og vi så lille Willy, men det ble ikke noe kosing, det får bli neste gang. Han var kjempesøt! I det ene øyeblikket gikk han pent i bånd og hadde full kontakt med Siri, i neste øyeblikk lå han på ryggen og sparket frenetisk med alle fire bein :)

Skrevet
Må forresten nevne at jeg traff Monab88, Gullen, MollyC, SusanneL og Siri i løpet av helga. Og vi så lille Willy, men det ble ikke noe kosing, det får bli neste gang. Han var kjempesøt! I det ene øyeblikket gikk han pent i bånd og hadde full kontakt med Siri, i neste øyeblikk lå han på ryggen og sparket frenetisk med alle fire bein :)

*Fnis*... Han er litt sort/hvit, denne Willinikkersen :). Såååå flink det ene øyeblikket - og en liten marekatt det neste :D.

Skrevet

Søsknene hans var ikke stort bedre.... Må være noe som "ligger til rasen", antar jeg.

Fra søt, liten, "kramgo" og nussete til et bitende uhyre. Og ja - har fremdeles blåveis og bittskade på haken etter "Mr Hyde"-varianten...

Susanne

Skrevet

Gratulerer til alle fornøyde.. :closedeyes:

Jeg stilte den nye importen som bor hos meg i valpeshowet på fredag, han ble 2.beste hanne - valp.. :D

Lørdag stilte jeg Armani, Rimabra`s Walk On The Top For Us, og ble 3. bhk.. Det samme gjorde jeg på søndag, og da dro han med seg BIR og sitt 8. cert, kun 11 mnd gammel.. :P:P

Flinkeste vakreste bebisen min! :P

Skrevet

Jeg stilte den nye importen som bor hos meg i valpeshowet på fredag, han ble 2.beste hanne - valp.. :D

Lørdag stilte jeg Armani, Rimabra`s Walk On The Top For Us, og ble 3. bhk.. Det samme gjorde jeg på søndag, og da dro han med seg BIR og sitt 8. cert, kun 11 mnd gammel.. :P:P

wooo wooo :P

Skrevet

Er det tilfeldigvis flere som fikk syke hunder i Nesbyen? Symra hadde som nevnt skikkelig diaré, nå er det Pippin som er syk. Og så husker jeg at SusanneL nevnte at en av hundene hennes fikk diaré mens de var der ...

Skrevet

Grattis!

Men en ting skjønner jeg ikke- Hvor i all verden har du vært som har klart 8 cert på 2 mnd? Visste ikke at det har vært så mange utstillinger i det siste, jeg :P

Skrevet
Er det tilfeldigvis flere som fikk syke hunder i Nesbyen? Symra hadde som nevnt skikkelig diaré, nå er det Pippin som er syk. Og så husker jeg at SusanneL nevnte at en av hundene hennes fikk diaré mens de var der ...

Bella har fått diare! Vet ikke om det kommer fra Nesbyen, men om flere også har fått det så er det jo en mulighet.

Skrevet
Grattis!

Men en ting skjønner jeg ikke- Hvor i all verden har du vært som har klart 8 cert på 2 mnd? Visste ikke at det har vært så mange utstillinger i det siste, jeg :D

Åsnes 30.05.08. - Cert (samt BIR, BIG3)

Åsnes 01.06.08. - Cert (BIR, BIG og BIS4)

NMHK avd.Oslo,Furnes 22.06.08 - Cert(BIR)

Norsk Kennel Klub's Bjerke 28.06.2008 - Cert (BIM(89påmeldt))

NMHK hovedutstilling - Cert (BIM)

World Wide CC spesial(tror jeg det var) i Sverige - Cert (BIM(122påmeldt))

Også Nesbyen i helga ble 7.Cert (BIR)

Så en tellefeil vel og merke, hehe, ikke lett å holde styr på alle Certene :P

Han er bare dritlekker hvertfall, skal nevnes at de to gruppeplasseringene tok han i en alder av 9mnd og 1uke!

Også må jeg bare skryte av den flinke eier/handleren, han er i toppkondisjon, har masse muskler og en fantastisk hud, samt han er alltid flott stelt og han er en supersosial gutt :P

woooo, nå skrøyt jeg masser av deg Anette :P Men dere er bare dødsflinke!

Skrevet

Ja.. Se der du... :D Tusen takk, Kristine! :P Jeg hadde bare bedt Yodel gå inn på Dogweb jeg vøttu...

Og takk for skrytet til meg og Armani... :P I mine øyne er han en perfekt cc.. Vakker både inni og utenpå kroppen! Men hvem syntes ikke det om sin egen...

Sorry at jeg tok feil med det ene certet, grunnen er at både jeg og den andre eieren har oppdatert databasen vår, så det har blitt et cert for mye, og en BIM mer enn sant er.... :rolleyes:

post-1223-1217970864_thumb.jpg

Skrevet
Ja.. Se der du... :D Tusen takk, Kristine! :P Jeg hadde bare bedt Yodel gå inn på Dogweb jeg vøttu...

Og takk for skrytet til meg og Armani... :P I mine øyne er han en perfekt cc.. Vakker både inni og utenpå kroppen! Men hvem syntes ikke det om sin egen...

Sorry at jeg tok feil med det ene certet, grunnen er at både jeg og den andre eieren har oppdatert databasen vår, så det har blitt et cert for mye, og en BIM mer enn sant er.... :rolleyes:

Imponerende! Så fin han er! Men han er vel da straks 12 mnd, og ikke 11 mnd? Om han tok sitt første cert i Mai, mener jeg. Ikke at det spiller så stor rolle. Skal bli spennende å følge han videre.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...