Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt fra Nesbyen


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Helgen ble ganske bra for oss også. Kicki HP lørdag og søndag, Diesel ck, 4. bt lørdagen og beste veteran, søndag HP og beste veteran. Lille betty vant JK begge dagene med bare rødsløyfe lørdag og og cert og 2. bt søndag. Veldig fornøyd med det 9 mndr. og 5 dager gammel.

Grattis til alle som gjorde det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten nevne at jeg traff Monab88, Gullen, MollyC, SusanneL og Siri i løpet av helga. Og vi så lille Willy, men det ble ikke noe kosing, det får bli neste gang. Han var kjempesøt! I det ene øyeblikket gikk han pent i bånd og hadde full kontakt med Siri, i neste øyeblikk lå han på ryggen og sparket frenetisk med alle fire bein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten nevne at jeg traff Monab88, Gullen, MollyC, SusanneL og Siri i løpet av helga. Og vi så lille Willy, men det ble ikke noe kosing, det får bli neste gang. Han var kjempesøt! I det ene øyeblikket gikk han pent i bånd og hadde full kontakt med Siri, i neste øyeblikk lå han på ryggen og sparket frenetisk med alle fire bein :)

*Fnis*... Han er litt sort/hvit, denne Willinikkersen :). Såååå flink det ene øyeblikket - og en liten marekatt det neste :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsknene hans var ikke stort bedre.... Må være noe som "ligger til rasen", antar jeg.

Fra søt, liten, "kramgo" og nussete til et bitende uhyre. Og ja - har fremdeles blåveis og bittskade på haken etter "Mr Hyde"-varianten...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde.. :closedeyes:

Jeg stilte den nye importen som bor hos meg i valpeshowet på fredag, han ble 2.beste hanne - valp.. :D

Lørdag stilte jeg Armani, Rimabra`s Walk On The Top For Us, og ble 3. bhk.. Det samme gjorde jeg på søndag, og da dro han med seg BIR og sitt 8. cert, kun 11 mnd gammel.. :P:P

Flinkeste vakreste bebisen min! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde.. :closedeyes:

Jeg stilte den nye importen som bor hos meg i valpeshowet på fredag, han ble 2.beste hanne - valp.. :D

Lørdag stilte jeg Armani, Rimabra`s Walk On The Top For Us, og ble 3. bhk.. Det samme gjorde jeg på søndag, og da dro han med seg BIR og sitt 8. cert, kun 11 mnd gammel.. :P:P

Flinkeste vakreste bebisen min! :P

wooo wooo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde.. :closedeyes:

Jeg stilte den nye importen som bor hos meg i valpeshowet på fredag, han ble 2.beste hanne - valp.. :D

Lørdag stilte jeg Armani, Rimabra`s Walk On The Top For Us, og ble 3. bhk.. Det samme gjorde jeg på søndag, og da dro han med seg BIR og sitt 8. cert, kun 11 mnd gammel.. :P:P

Flinkeste vakreste bebisen min! :P

Grattis!

Men en ting skjønner jeg ikke- Hvor i all verden har du vært som har klart 8 cert på 2 mnd? Visste ikke at det har vært så mange utstillinger i det siste, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfeldigvis flere som fikk syke hunder i Nesbyen? Symra hadde som nevnt skikkelig diaré, nå er det Pippin som er syk. Og så husker jeg at SusanneL nevnte at en av hundene hennes fikk diaré mens de var der ...

Bella har fått diare! Vet ikke om det kommer fra Nesbyen, men om flere også har fått det så er det jo en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Men en ting skjønner jeg ikke- Hvor i all verden har du vært som har klart 8 cert på 2 mnd? Visste ikke at det har vært så mange utstillinger i det siste, jeg :D

Åsnes 30.05.08. - Cert (samt BIR, BIG3)

Åsnes 01.06.08. - Cert (BIR, BIG og BIS4)

NMHK avd.Oslo,Furnes 22.06.08 - Cert(BIR)

Norsk Kennel Klub's Bjerke 28.06.2008 - Cert (BIM(89påmeldt))

NMHK hovedutstilling - Cert (BIM)

World Wide CC spesial(tror jeg det var) i Sverige - Cert (BIM(122påmeldt))

Også Nesbyen i helga ble 7.Cert (BIR)

Så en tellefeil vel og merke, hehe, ikke lett å holde styr på alle Certene :P

Han er bare dritlekker hvertfall, skal nevnes at de to gruppeplasseringene tok han i en alder av 9mnd og 1uke!

Også må jeg bare skryte av den flinke eier/handleren, han er i toppkondisjon, har masse muskler og en fantastisk hud, samt han er alltid flott stelt og han er en supersosial gutt :P

woooo, nå skrøyt jeg masser av deg Anette :P Men dere er bare dødsflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Se der du... :D Tusen takk, Kristine! :P Jeg hadde bare bedt Yodel gå inn på Dogweb jeg vøttu...

Og takk for skrytet til meg og Armani... :P I mine øyne er han en perfekt cc.. Vakker både inni og utenpå kroppen! Men hvem syntes ikke det om sin egen...

Sorry at jeg tok feil med det ene certet, grunnen er at både jeg og den andre eieren har oppdatert databasen vår, så det har blitt et cert for mye, og en BIM mer enn sant er.... :rolleyes:

post-1223-1217970864_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Se der du... :D Tusen takk, Kristine! :P Jeg hadde bare bedt Yodel gå inn på Dogweb jeg vøttu...

Og takk for skrytet til meg og Armani... :P I mine øyne er han en perfekt cc.. Vakker både inni og utenpå kroppen! Men hvem syntes ikke det om sin egen...

Sorry at jeg tok feil med det ene certet, grunnen er at både jeg og den andre eieren har oppdatert databasen vår, så det har blitt et cert for mye, og en BIM mer enn sant er.... :rolleyes:

Imponerende! Så fin han er! Men han er vel da straks 12 mnd, og ikke 11 mnd? Om han tok sitt første cert i Mai, mener jeg. Ikke at det spiller så stor rolle. Skal bli spennende å følge han videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...