Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt fra Nesbyen


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Grattis :)

Takk!

Spørs om det ikke er en liten stjerne på lur der, i dag tok hun Cert og BIR igjen :huh: Dermed er det bare til å vente på NKK Cert til våren igjen :P

Har alltid sagt at hun er den som ligner mest på Blaze, så kanskje det er en liten stjerne der?!

Er ikke noen som vet hvem som dømmte rasen i går og i dag? Valpekjøper husker ikke navnene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Spørs om det ikke er en liten stjerne på lur der, i dag tok hun Cert og BIR igjen :huh: Dermed er det bare til å vente på NKK Cert til våren igjen :)

Har alltid sagt at hun er den som ligner mest på Blaze, så kanskje det er en liten stjerne der?!

Er ikke noen som vet hvem som dømmte rasen i går og i dag? Valpekjøper husker ikke navnene :P

Å, så moro at Ivy tok "storeslem"! NKK Certet kaprer hun vettu :lol: Nå venter vi spent på at Talli rasker med seg også *heie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeepEyes Poison Ivy har fått Cert! :lol:

Min første egenoppdrettete hund med Cert :P

Vi har hilst på spinnvilll kelpie, vi !! Jeg syntes det var noe veldig kjent med den "greia" som stod akkurat der jeg i all hast skulle sette opp teltet mitt, og jammen meg var det ikke Ivy :P. Like glad som sin søster, den der :P.

Er ikke noen som vet hvem som dømmte rasen i går og i dag? Valpekjøper husker ikke navnene :P

Det var hhv Blaz og Maria Kavcic som dømte australsk kelpie !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle gratulasjoner :P

Hvilken helg!!! Fredag ble min lille import Grimmendans Gigi BIR og BIG3, og det var virkelig stas i og med at dette blir hennes siste valpeshow!

Lørdag ble min kjære N UCh Chevy's Kahroma "Roma" BIM, slått av Maigunn og Erik Stablum sin vakre vakre hannhund Fauve Art's SX Hercule Nonstop, som også ble BIG-2

Søndag ble Roma BIR!!, BIM ble ovennevnte Maigunn og Erik sin N UCh Fauve Art's OX Goggen, 2BHK med Cert ble Nonstop. "Dessverre" var dommeren ikke interessert i belger, eller lignende, så de 4 som sto igjen i gruppen var meget godt pelsede hunder :P

BIG1 igår ble Bearded Collie (T-Bob's ......... )

BIG2 ble Briard

BIG3 ble Schapendoes (tror jeg)

BIG4 ble en nydelig liten sheltiehannhund eid av Finn Helge Olsen (husker dessverre ikke hva hunden het, men den var iallefall meget godt titlet... :P)))

Takk igjen for alle gratulasjoner, det var en kanonhelg på alle måter :lol:

ps. Kelpietispen var meget søt og livlig ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

BIR og BIG4 ble helt rett en av Finn Helge sine, han heter så mye som Int GB Ch Nord Uch NV-06 KBHV-06 Amsterdam Winner-06 Edglonian The Real Mc Coy :lol: Ikke akkurat noe de fleste husker i hodet med andre ord.

Mange fine sheltieresultater i helga også, bl.a. fikk pappaen til Villa et cert til. Han har gjort det bra i det siste, så man kan jo håpe han omsider tar championatet snart. Han skal bare en snarvisitt til Frankrike før han prøver på noe mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIG1 igår ble Bearded Collie (T-Bob's ......... )

BIG2 ble Briard

BIG3 ble Schapendoes (tror jeg)

BIG4 ble en nydelig liten sheltiehannhund eid av Finn Helge Olsen (husker dessverre ikke hva hunden het, men den var iallefall meget godt titlet... :P)))

Bare en bitteliten korreksjon :lol:.

BIG1 Beardis

BIG2 Portugisisk gjeterhund

BIG3 Briard

BIG4 Sheltie

Briarden var forøvrig min lille Willy's halvsøster, mens hans pappa ble champion og 2 bhk på lørdag og BIM på søndag. Babs fikk CK men var uplassert i btk på lørdag, og ble 3. btk på søndag. Ikke direkte resultater man reiser langt for å få, men... *flir*. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en bitteliten korreksjon :lol: .

BIG1 Beardis

BIG2 Portugisisk gjeterhund

BIG3 Briard

BIG4 Sheltie

Takk siri :P Det var sånn nesten.... :P Tror jeg hadde en mild grad av solstikk, da jeg hadde stått litt for lenge i steiken i oppsamlingsringen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som gjorde det bra!

Symra fikk 1 kval, 4 jkk og HP på lørdag og 1 kval, 2 jkk og HP på søndag. Jeg synes hun gikk ganske pent til henne å være denne gangen, hun er helt klart mer avslappet i ringen enn hun var tidligere i sommer.

(Fikk jeg til forkortelsene riktig? :lol: )

(Lørdag fikk hun plutselig magesjau 15 min før hun skulle i ringen. Når en beardis har magesjau MÅ man ha en dusj og en flaske sjampo. Begge deler manglet ved siden av ringen, kan man si. Vi fikk henne sånn noenlunde pen til hun skulle inn, men jeg vurderte å si til dommeren at han ikke burde fingre så mye der bak, for sin egen skyld ....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - ble beardisen BIG - det var kjempemoro, da. En riktig så pen brun hannhund. Noen som fikk med seg hvordan det gikk for den i BIS'et?

Hadde ellers en fin helg med Moses der, HP på lørdagen og CERT og 2. beste hannhund på søndag. Veldig fornøyd med dèt, og at søsteren hans Jessica fikk CK på lørdagen (og en flat rød på søndag).

Vi bodde i campingvogn inne på selve utstillingsområdet, og hadde ubegrensede muligheter til å kose-mose med små briardbebiser (Siris lille gutt + flere av hans søsken) - DET var kos!

I det store og hele en riktig så hyggelig helg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - ble beardisen BIG - det var kjempemoro, da. En riktig så pen brun hannhund. Noen som fikk med seg hvordan det gikk for den i BIS'et?

Hadde ellers en fin helg med Moses der, HP på lørdagen og CERT og 2. beste hannhund på søndag. Veldig fornøyd med dèt, og at søsteren hans Jessica fikk CK på lørdagen (og en flat rød på søndag).

Vi bodde i campingvogn inne på selve utstillingsområdet, og hadde ubegrensede muligheter til å kose-mose med små briardbebiser (Siris lille gutt + flere av hans søsken) - DET var kos!

I det store og hele en riktig så hyggelig helg.

Susanne

Merete sin vakre brune ble 4 BIS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som gjorde det bra!

Symra fikk 1 kval, 4 jkk og HP på lørdag og 1 kval, 2 jkk og HP på søndag. Jeg synes hun gikk ganske pent til henne å være denne gangen, hun er helt klart mer avslappet i ringen enn hun var tidligere i sommer.

(Fikk jeg til forkortelsene riktig? :lol: )

(Lørdag fikk hun plutselig magesjau 15 min før hun skulle i ringen. Når en beardis har magesjau MÅ man ha en dusj og en flaske sjampo. Begge deler manglet ved siden av ringen, kan man si. Vi fikk henne sånn noenlunde pen til hun skulle inn, men jeg vurderte å si til dommeren at han ikke burde fingre så mye der bak, for sin egen skyld ....)

Jeg har et dyr med for tiden litt løse munnviker (så det ikke skal bli så trangt for den gode hjernen...), og hun kan dermed sikle og søle en del vann, og fort bli stygg i det hvite brystet.

Jeg fant en shampoo på VV som skulle være bare å spraye på og børste ut, og skal gjøre det hvite hvitt igjen. Jeg har ikke fått prøvd den så effektivt, men i teorien skal den være bra. Trenger verken vann eller håndkle. Kan sjekke navn når jeg kommer hjem, om du vil.

På den annen side, med diaré ville jeg kanskje ikke satt børsten i pelsen med en gang, men brukt en god del vann likevel...

Men grattis med to ganger HP! Og der ser du, dere gjør framskritt, practice makes perfect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - ble beardisen BIG - det var kjempemoro, da. En riktig så pen brun hannhund. Noen som fikk med seg hvordan det gikk for den i BIS'et?

Hadde ellers en fin helg med Moses der, HP på lørdagen og CERT og 2. beste hannhund på søndag. Veldig fornøyd med dèt, og at søsteren hans Jessica fikk CK på lørdagen (og en flat rød på søndag).

Vi bodde i campingvogn inne på selve utstillingsområdet, og hadde ubegrensede muligheter til å kose-mose med små briardbebiser (Siris lille gutt + flere av hans søsken) - DET var kos!

I det store og hele en riktig så hyggelig helg.

Susanne

Jessda, han ble også 4. BIS i finalen :).

Det var en knallhyggelig helg, og Willinikkersen fikk "kost" med Susanne, han... han koste litt HARDT også *flir*. Han fikk også lekt seg både med Jessica og Moses (sonen-beardisene...) - og han syntes etterhvert at dette var riktig kult. Vi liker sånne fine hundemøter :). Beardiser er kule, de !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...