Gå til innhold
Hundesonen.no

NM Bruks 2008


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Helgen 22-24 august er det NM bruks i Skien.

Mulighet for å se på rundering, spor oppsøk, felt og lydighet.

Arrangjør er Grenland Hundeklubb.

Deltagere finner du her.

Tidsplan:

Fredag, 22. august:

Kl. 16.30: Fremmøte ved Skien Kirke.

Kl. 17.00: Opptog gjennom Skien av aktive, dommere og eventuelt representanter for NBF og GHK. Skien Ungdomskorps leder oss gjennom byen. Opptoget avsluttes med oppvisning av hundekvipasjer på Handelstorget i Skien.

Kl. 18.00 – kl. 19.00: Registrering av deltagerne.

Kl. 18.00 – kl. 19.00: Dommermøtet.

Kl. 19.00: Offisiell åpning av NM for 2008, av Skiens ordfører Rolf Erling Andersen.

Kl. 1930: Prøvehund

Kl. 19.45: Dommerne forevises runderingsområdet.

Kl. 20.00: Kamerataften/trekning til runderingsøvelsen.

Lørdag, 23. august:

Kl. 07.00: Start fellesdekk.

Kl. 07.15: Kjøring ut til runderingsfeltet.

Kl. 19.00 Bankett. Her vil det også bli trukket startrekkefølgen i spor. ”The Way” spiller.

Søndag,24. august:

Kl. 07.00: Start fellesdekk

Kl. 07.15: Kjøring ut til sporterrenget

Kl. 17.00: Premieutdeling og kåring av norgesmestere i spor og rundering.

Gå ikke glipp av muligheten til å se Norges beste ekvipasjer :icon_confused:

Av raser som starter finner du Border Collie, Schäferhund, Malinois, Australsk Kelpie, Golden Retriver, Labrador.

På reserve listen finnes det også Flatcoted retriver, Rottweiler og RisenSchnauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
hvor publikumsvennlig er det? i forhold til et vanlig bruksstevne mener jeg? er det mulig å få se skogsøvelsene noe bedre enn vanlig? felt??

Lydigheten er på en stadion har jeg forståt. På oppsøkene og rundering er det mulighet for å ha 5 stk med på hvert oppsøk (+ dommere). Felt kan alle som klarer å holde kjeft se på :lol:

Feltet skal vist legges nær lydigheten.

SÅ det skal være mer publikumsvennlig enn normalt. :icon_confused: Men veien til skogen må jo du evt være der kl.7 og følge strømmen til skogs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporterrenget ligger utenfor byen..kanskje ikke så overraskende. Greit å ha bil hvis, evt sitte på med noen, hvis man vil se sporoppsøket :icon_confused:

Ellers er planen som JeanetteK sier; lydighet på Skien Fritidspark på Klosterskogen og felt i samme område (jobber med å finne et enda bedre område enn tidligere planlagt).

Det er en målsetning at det skal være så publikumsvennlig som mulig, så håper vi får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå sitter ikke jeg med de offesielle resultatlistene, med det jeg kan huske er...

Rundering:

1.Jørgen Stiansen/Waagendorfs Izizou/schäfer

2.Finn Hugo Øien/Akersborg Rafter / BC

3. Liv Lund/Zagals G-Zaga /Malinois

Spor

1.Monika Tegler/ Tunevannets Pippi /BC

2.Jørgen Stiansen/ Waagendorfs Izizou /Schäfer

3.Kari Hansen/ Duckponds Wild Gold / Golden

Hipp Hurra! :whistle:

Og Grattis så mye til Jeanette og Blaze med en knall bra debut! :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men strippingen var jo kun om jeg kom på pallen da :lol:

Nei? Stripping skulle det bli om du kom med i NM - og det har du.. Så nå er det bare å planlegge fest, vi kommer vi! Jeg har kjøpt kamera i dag og, så vi skal nok få delt det med resten av sonen *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Stripping skulle det bli om du kom med i NM - og det har du.. Så nå er det bare å planlegge fest, vi kommer vi! Jeg har kjøpt kamera i dag og, så vi skal nok få delt det med resten av sonen *flir*

Jepp - det finnes vel en del bevis her på Sonen på at det var stripping ved DELTAKELSE i NM - så her gleder vi oss til stort show på Borgen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...