Gå til innhold
Hundesonen.no

FURminator

Recommended Posts

• Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Bestilte fra Hundekroken og etter 2 dager kom den rett i posten :blink: Kjempe fin service anbefales på det sterkeste.

Furminator er bare helt utrolig! Marco hadde igjen ganske mye krøllete valpepels på ryggen som ikke vil ha lagt seg ordentlig brukte furminator på han og pelsen har fått en helt ny farge og utseende. Krøllene er borte! :blink:

Den tar vekk pels på steder jeg ikke trodde det var noe ekstra pels på! På beina hans ser han plutselig mye mer ren ut i fargen. Kan ikke få rost den nok. Det ser forresten ut som han har en fyldigere pels nå enn han hadde :hyper: Super happy. Pusen synes den var skikkelig kos å bli børsta med og det er hun som røyter mest her, marco røyter jo egentlig ingenting.. :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kom i dag alikevel! Noen feil hos voffen tydligvis.Siden dems ble ikke oppdatert og ikke fikk jeg svar på mail før jeg avbestillte i dag.De forklarte feilen med at de holder på med om-organisering..Samma suppa, nå har jeg endelig min furminator og gurimalla så mye hår den får ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På petandplay/hundekroken koster en furminator large inkludert frakt 510/480 kroner. Jeg sjekket på ebay i dag, og der kan man kjøpe samme børsten til 280 kroner inkludert frakt til norge, om man velger "buy it now"-funksjonen, som ikke er auksjon. Om en byr på auksjon kan en om mulig få den billigere, men er jo ikke alle som har tålmodihet til sånt :rolleyes: Nå husker jeg ikke reglene om toll, gjelder det varer over 200 kroner? I såfall er det muligens lurest å handle furminator small eller medium for å komme under 200 kroner inkludert frakt til norge :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del selgere på ebay som ikke sender til Norge. Først skriver du inn det du søker på, feks furminator large. Deretter velger du buy it now hvis du ikke vil delta i auksjon. Litt lenger nede står det sort by: Der velger du feks price + shipping: lowest first. Da vil det poppe opp et vindu hvor du velger at du bor i Norge. Når du har trykket ok på det kommer det opp shipping to NOR i høyre hjørnet ved siden av der det står hvor lang tid det er igjen og pris på produktet. Her kan du se hvordn det blir med disse valgene: http://shop.ebay.com/items/__furminator-la...1&save=Save

Så er det bare å regne om til NOK for å se hva prisen blir inkludert frakt. Jeg liker å bruke denne valutakalkulatoren: https://www.dnbnor.no/portal/biztools/valut...alkulator.jhtml Tror den skal være noenlunde korrekt.

Jeg har selv kjøpt furminator på ebay, fikk den helt ny i forseglet pakke. Men kan være lurt å sjekke at selgerene har fått gode tilbakemeldinger, at de ligger på minst 99 % positive tilbakemeldinger fra kjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mye styr og mas og fjas med ebay, registrering, betaling, selger, tilbakemeldinger, toll, hva om den ikke kommer? Hva om den er brukt? Hva om den er ødelagt?

Da er det jaggu verdt den ekstra 100 lappen, så slipper man de grå håra :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eple: Takk for info!

Skryte litt til av FURminatoren jeg. Ha akkurat pelslagt gårdsplassen her nå, og Bridie ser bare ferig røyta ut. Ikke skabbete eller noe :yes: Nå er hu nybørsta med FurMinator, med vanlig børste etterpå, kllippet haser, ører og stump, nybadet og venter på en ny runde med børsting... Før vi skal på playdate med Pronto og Ezzy på jordet... (ser for meg at hu trenger et nytt bad etterpå :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eple: Takk for info!

Skryte litt til av FURminatoren jeg. Ha akkurat pelslagt gårdsplassen her nå, og Bridie ser bare ferig røyta ut. Ikke skabbete eller noe :D Nå er hu nybørsta med FurMinator, med vanlig børste etterpå, kllippet haser, ører og stump, nybadet og venter på en ny runde med børsting... Før vi skal på playdate med Pronto og Ezzy på jordet... (ser for meg at hu trenger et nytt bad etterpå :yes:)

Kan ikke du ta den der tingen din med deg på aussietreffet hvis du husker på det?? Så får jeg kanskje prøvd den litt på My, hvis jeg får lov.. :D Og hvis vi kommer oss nedover <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...jeg har vurdert og kjøpe denne dingsen,men turte ikke,for det virket liksom "for godt til og være sannt",men etter jeg har lest her,så skal jeg jaffal bestille meg en! men hva str bør jeg ha til min rottis?

og får man brosjyre der det står informasjon med denne "tingen"?

og noe jeg har lurt lett på...kossen funker den? er det mer eller mindre som en støvsuger eller hva? :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er i tvil om fellestrening med valp dagen etter 12 ukers vaksinering. Booket oss inn på valpetrening før jeg kom på at han skal vaksineres dagen før, og vurderer nå om det er best å avbestille. Mener å huske at bare den ene valpen min var dårlig etter de vaksinene, de andre fikk ingen symptomer av den, og hun var kun dårlig i noen timer samme dag, før hun var feberfri og i fin form igjen. Blir 30-36 timer mellom om vi tar den dagen før. Alternativet er å vente til dagen etter, hvilket kanskje er bedre, da har vi 48 timer til neste fellestrening. Andres erfaringer? 
    • Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...