Gå til innhold
Hundesonen.no

Får vel gjøre det offentlig, da

Yodel

Recommended Posts

Skrevet

Okai. Er nå 19 uker og 1 dag på vei. Drektig altså. Eller gravid om du vil.

Er vel ikke så mange her som har fått det med seg?

Men nå som jeg straks er halvveis, og det vel snart bør begynne å synes er det vel på tide med en liten offentliggjøring.

Termin er midt i værste jule-shoppingstid- og valpetiden for Basenji- og dermed er kullplanene hos oss lagt på is i år. Det får holde med et enslig avkom :D

(Basenjifolket lurer på om jeg har synkronisert meg med tispene for å få avkom samtidig med Basenjiene. Klart det. Litt timing må man jo ha? :rolleyes: )

Skrevet

Vettu, du har hatt en tråd om dette tidligere, da du trengte avlastningshjem til en basenji pga svangerskap - med mindre jeg blingser totalt. Jeg smugkikket på magen din sist jeg så deg, og så ingenting, så jeg fryktet ting var gått galt. Men da er jo alt bare velstand! Lykke til videre!

Skrevet
Vettu, du har hatt en tråd om dette tidligere, da du trengte avlastningshjem til en basenji pga svangerskap - med mindre jeg blingser totalt. Jeg smugkikket på magen din sist jeg så deg, og så ingenting, så jeg fryktet ting var gått galt. Men da er jo alt bare velstand! Lykke til videre!

Nei, nei... Det var förverten til den tispa som var gravid. Jeg bare hjalp til med å finne et avlastningshjem til tispa.

Hun (förvert) fødte et velskapt barn i April.

Magen min står det bare bra til med. Den lille er over 20 cm nå, og romsterer som bare det inni der.

Takk for gratulasjoner!

Skrevet

Næmmen, jeg som egentlig bare dro en spøk i Drammen-tråden, og så hadde jeg rett? :D

Uansett; gratulerer så mye! ;) En ny super basenjihandler er på vei!

Skrevet
Nei, nei... Det var förverten til den tispa som var gravid. Jeg bare hjalp til med å finne et avlastningshjem til tispa.

Hun (förvert) fødte et velskapt barn i April.

Magen min står det bare bra til med. Den lille er over 20 cm nå, og romsterer som bare det inni der.

Takk for gratulasjoner!

Hehe, jeg tenkte derfor graviditet med en gang i Drammenstråden (og janglet det bort med banning), men når jeg tenker meg om er det kanskje en stund siden den hjelp-tråden...

Jaja, baby på vei, og nå venter vi bare på en navnetråd under valpeprat. Formoder at unnfangelsen gikk lettere enn E-kullet? Får vi live-rapport fra fødselen?

Skrevet
Jammen, hallo! Du må jo si om det blir jente eller gutt da.....! :D

;) Moro å terge litt, men du spurte bare om vi visste??

Men det blir en gutt. En livlig en :rolleyes:

Titta på han i dag, faktisk. Han drev nesten å slo kolbøtte inni der, og har utviklet en skikkelig god sparke- teknikk mot blæra mi. Vi tok han på fersken, vi...Ikke så merkelig at jeg må på do HELE tiden?? :rolleyes:

Også hadde han fingrene sine overalt. Litt på beina, litt på hodet, litt tenkende under haka. Jaggu var det ikke liv i han, ja. Kjenner det også. Merkelig følelse...

Skrevet
;) Moro å terge litt, men du spurte bare om vi visste??

Titta på han i dag, faktisk. Han drev nesten å slo kolbøtte inni der, og har utviklet en skikkelig god sparke- teknikk mot blæra mi. Vi tok han på fersken, vi...Ikke så merkelig at jeg må på do HELE tiden?? :rolleyes:

Også hadde han fingrene sine overalt. Litt på beina, litt på hodet, litt tenkende under haka. Jaggu var det ikke liv i han, ja. Kjenner det også. Merkelig følelse...

Herlig! :D Husker når nevøen min fortsatt lå inni magen og vi så 3d ultralyd av han, og jepp jeg grein som en sil ;) Han var og skikkelig aktiv inni der og jada han er skikkelig aktiv på utsiden og... Hehe

:D

Skrevet
Hehe, jeg tenkte derfor graviditet med en gang i Drammenstråden (og janglet det bort med banning), men når jeg tenker meg om er det kanskje en stund siden den hjelp-tråden...

Jaja, baby på vei, og nå venter vi bare på en navnetråd under valpeprat. Formoder at unnfangelsen gikk lettere enn E-kullet? Får vi live-rapport fra fødselen?

Altså. Han hadde nok ikke vært der om unnfangelsen skulle hatt likhetstrekk med E- kullet :D

Navnetråd, ja.... Det må kanskje lages. Har noen alternativer, men ingenting er bestemt.

Live-rapport. Ulp..... Holder det med TV-team? De drev og snoket i gangene når vi var på sykehuset for UL i dag. Scary.... ;)

Skrevet
Altså. Han hadde nok ikke vært der om unnfangelsen skulle hatt likhetstrekk med E- kullet :D

Navnetråd, ja.... Det må kanskje lages. Har noen alternativer, men ingenting er bestemt.

Live-rapport. Ulp..... Holder det med TV-team? De drev og snoket i gangene når vi var på sykehuset for UL i dag. Scary.... ;)

Oh, blir det F-kull? Går du for tema?

Skrevet
:D Moro å terge litt, men du spurte bare om vi visste??

Å, så herlig ;) Og selvfølgelig er jeg veldig spent på hva navnet blir når dere har bestemt dere :D

Skrevet

Gratulerer så mye :D Åja, vi vil ha bilder- masse bilder av han! Fra valp til voksen :closedeyes:

*Nei, jeg er ikke baby syk i det hele tatt ;) *

Skrevet

Fillern og, jeg hadde tenkt å skrive det i den tråden når du sa du ikke fikk dratt til Crufts til neste år jeg! Men gratulerer så mye, jeg tror faktisk det er enklere å ta med babyer til England enn hunder, altså :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...