Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder

Zoey

Recommended Posts

Runde to med trening.

Emma, klappe henne over ryggen funket dårlig, jeg kunne nesten kjenne at hun dyttet mot hendene mine.

Men jeg tror hun stiller seg bedre enn det jeg klarer. Jeg syns hun strekker seg bedre når hun får lov til å gjøre det selv.

Hva syns dere?

(filmet Blaze når hun stilte seg selv, hun ser jo ut som ett fugleskremsel *ler*)

Jeg synes også at hun stiller seg mye bedre selv, hun ser mer anspent og "sammentrukket" ut når hun blir stilt opp av deg. Jeg så spesielt forskjell på overlinjen, den ble bedre når hun stilte seg opp på eget initiativ.

Jeg har selv en hund som ikke kan fordra å bli stilt opp, og som muligens ville stått bedre om hun ble fristilt. Samtidig så er det vanskelig å stille en springer "riktig" ved å fristille, så vi må rett og slett bare trene på håndtering og oppstilling. Det er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 345
  • Created
  • Siste svar
Men jeg tror hun stiller seg bedre enn det jeg klarer. Jeg syns hun strekker seg bedre når hun får lov til å gjøre det selv.

Ja, jeg synes også hun stiller seg bedre når hun får ta et par skritt på egen hånd og så stå i steget på et vis. Da ser både overlinja og vinklene mye bedre ut :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte jo Orry litt tidligere, og jeg lot alltid behenget på brystet være igjen når jeg klippet han selv. "Det er jo så fint med mye pels", tenkte jeg den gangen... Når jeg dro til oppdretteren ble MYE av det klippet rett av, rett og slett fordi dette brystbehenget gjorde at han så mye mer framtung ut (han har mye mindre beheng bak). Og ja, han så generelt bedre ut etter at hun klippet han gitt. Nå har jeg tildels lært meg å se den balansegangen, selv om det alltid er sårt å klippe av den fine pelsen...

Alt er lov :) Still hunden til dens fordel!

Du, åssen gjøres det med klipping av bryst-behenget? Jeg tynner ned til brystbenet og lar det bli en omvendt V oppe, mens jeg former behenget til en V nede. Selve behenget bør vel ikke se klipt ut, liksom? Tynne det under og nedenifra eller no? Misunnelig på dere som har oppdretter i nærheten til å lære knepa,- ganske frustrerende å se på bilder av Clumbere i utstillingsform og prøve å få det til å ligne :D Enda godt jeg ikke fulgte barndomsdrømmen og ble frisør, gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Emil vant fordi han alltid har hvert pen. Det tok bare bare en liten stund før jeg klarte og vise han ordentlig frem :whistle:

og hva mente du egentlig med "Skal man holde på hunden, eller skal man gjøre som "elindm" jeg skjønte det ikke helt jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva som er "normalt" i rasen, Eva1..

Er det f.eks. en flat, labrador e.l. som normalt sett stilles fritt er det selvsagt bare positivt å la den stå fritt.

Men hvis det er en rase som normalt sett blir fysisk stilt opp KAN det være imponerende om den står fritt - men det er uhyre sjelden man vinner på det likevel (det ser faktisk "uprofft" ut).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder fra to forskjellige utstillinger.. Jeg synes jeg stiller henne best på de to første bildene, og på deto andre synes jeg hun blir altfor "stutt" fremme (om jeg kan si det sånn) Noen som har noe å si om det?:whistle:

Kan jo også si at på de to første bildene vant hun klassen sin, og fikk CK, mens på det siste så blei vi lempa ut med blått :P

IMG_1501.jpg

Her kikker hun litt mye på meg da..

IMG_1502.jpg

IMG_2237.jpg

IMG_2235.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_2237.jpg

Vanskelig å si med dem første pga vinkelen på bilden.

Har hun litt framskutte skuldre? Hun ser veldig rett ut. Om ikke Whippeten skal det så kan det lønne seg å prøve plassere frambena bare pitte-litte-granne lengre bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si med dem første pga vinkelen på bilden.

Har hun litt framskutte skuldre? Hun ser veldig rett ut. Om ikke Whippeten skal det så kan det lønne seg å prøve plassere frambena bare pitte-litte-granne lengre bak.

Hun har litt pinglete bryst ennå, noe som resulterer i at hun ser veldig steil ut fremme.. (håper det fyller seg litt nå etter 2.løpetid)

Jeg prøver å sette fremmbena litt lenger bak, men hun vil veldig gjerne plassere de litt fremmfor seg.. stå å hvile i hengebro-stilling liksom <_<

Jeg har pleid å lede henne fremmover med en godbit, og rose henne og la henne få den når hun står "rett over seg selv" (om dere skjønner) Dette har hjulpet, men er fremdeles en bit igjen..

Noen som har noen supertips på hvordan jeg kan få det til?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så glad jeg har belger jeg :icon_redface: Sååå lett å stille.. :icon_redface:

Ingen plukk og ingen dill...

edit: og så er det kanskje greit med et bilde?! :icon_confused:

iselin_roma_bjerke.jpg

Ikke akkurat oppstillingsbilde i sin fulle helhet, men belgere stilles jo naturlig...

ene frambeinet står litt langt frem i fht. det andre ellers står hun greit :lol:

gigi_011108-5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så glad jeg har belger jeg :icon_confused: Sååå lett å stille.. :icon_redface:

Ingen plukk og ingen dill...

Jepp!

iringen.jpg

Edit: Han får en smule smal front, med stillingen på frambeina. Men det som er greit med belgere, er å ta et skritt fram og /eller bare ta en runde, og stille opp på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har nesten ikke trent på oppstilling med Nadia før, men har gjort det i kveld. Jeg tok det bildet jeg synes var best, hva synes dere? Hva kan forbedres? Jeg vet at halen skal være opp, men jeg tror hun var litt forvirret og usikker på hva vi drev med. Hun løftet den etterhvert, men da rakk jeg ikke å ta bilde.

IMG_0379-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har ikke så mange bilder. Disse er de nyeste:

01032009114782feab4e458547b49b.jpg

01032009112368ec1932f2f240238f.jpg

010320091133f5cc3334d5974b1fb3.jpg

Ikke så ille, halen brude vært rett ned, og frembena burde kanskje vært 'rettere'(?) og med mer avstand fra hverandre(?) Om hun hadde sett mer rett frem hadde vel også vært noe.

Nå vet jeg selv at hun ikke står slik rasen egenglig skal stilles opp da. Men prøvde å få til noe liknende. Kom gjerne med kritikk :closedeyes: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Slenger ut noen bilder fra forrige utstilling jeg, så får dere bedømme hvordan dere synes hun står/går :ahappy:

*klippe bilder*

Dårlige bilder, men de ble ikke så ålreite når de ble zooma max..

For meg så virker det som om hun "henger" litt på frambeina (på det første og siste bildet)? Altså at frambeina skulle ha vært en anelse lengre bak? Eller er det pelsen som gjør at det ser slik ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så virker det som om hun "henger" litt på frambeina (på det første og siste bildet)? Altså at frambeina skulle ha vært en anelse lengre bak? Eller er det pelsen som gjør at det ser slik ut?

ja det er det jeg lurer litt på også.. Om hun skulle stått med frembena lenger under seg.. men jeg vet ikke om det kan være litt vinkelen bildet er tatt fra heller.. Men hun trekker seg veldig når jeg heiser opp hodet hennes, hun synes ikke det å bli stilt opp er det morsomste i verden :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...