Gå til innhold
Hundesonen.no

Collien Vita

starlight

Recommended Posts

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Sprøtt å se, hun har nesten nøyaktig samme avtegn som Villa ;) Godt du er fornøyd med henne :)

Det har faktisk jeg lagt merke til også :D Men Villa er jo kjempepen, så det er helt i orden for meg, haha! :lol:

Skrevet

Har sett mange collie valper opp igjennom, men hun her slår dem virkelig alle. Hun er bare helt utrolig sjarmerende og søt! Gleder meg til å se flere bilder av henne når hun vokser til :icon_confused:

• 2 weeks later...
Skrevet

Hihi, takk :D

Dyret vokser fortsatt, og på mandag dro vi til vetten og fikk trekt 10 tenner. Dramaqueen som hun er, så skreik hun hele kvelden :) Men søt, det er hun :)

Skrevet
Så skjønn hun har blitt! Pen liten colliefrøken :blink:

Så søt :D

Collie er den beste rasen!

Takk ;) Collie er virkelig verdens beste rase! :P

?! 10 tenner?

Why??!??!?!

Fordi de begynte å komme dobbelt, uten at de gamle var løse overhodet. Da mente dyrlegen at vi bare skulle trekke alle hjørnetenner med det samme(der hadde ikke de nye begynt å komme ennå), så vi slapp å gjennom full narkose og slikt om noen uker igjen.

Nydelig snuppe! Hun hadde et veldig pent hode :P

Nydelig! :P

Tusen takk :P

Edit: Oooog hun vokser fortsatt, blitt nesten 14kg allerede :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Bildene er ca to uker gamle, men det får bare gå :D Har ikke vært helt vær til å ta bilder den siste tiden så. Vi har forresten vært på to valpeshow siden sist, BIR og strålende kritikker på begge. Er bare så kjempefornøyd med mentaliteten til den valpen ;)

Edit: Lat som om dere ikke ser ørene som er helt i uorden på dette tidspunktet *ler*

redigert110.jpg

redigert113.jpg

redigert114.jpg

redigert115.jpg

redigert12.jpg

redigert13.jpg

redigert14.jpg

redigert15.jpg

redigert19.jpg

Dette bildet ligger jo her fra før, men jeg har redigert det litt, og synes det er så fint :D

redigert119.jpg

Skrevet
For en nyyydelig collie! Hun er virkelig en pen frøken!

Takk ;) (Vita hilser og sier at hun er veldig enig ;) ).

Oi, HVOR kom de lange beina fra? ;) Magisk! Syns hun vokser jevnt og pent da, blir spennende å se fortsettelsen ;)

Haha, nei det lurer jeg også på! Og de er enda lengre nå enn på disse bildene. Lille langbeinen min ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...