Gå til innhold
Hundesonen.no

Flexi og størrelse


Gjest

Recommended Posts

Skrevet
(ja det er få bånd som er lengre enn 1 m untatt valpebåndene)

Hæ? Nå håper jeg virkelig at du mener motsatt... Her er i alle fall et par fine, lange turbånd som kan være veldig mye greiere å bruke enn flexi:

http://www.hundeutstyr.no/butikken/bredt-k...%E5nd-p-86.html

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=TT033_var

http://zoosupply.com/xcart/treningskobbel-i-l-r-300cm..html

http://zoosupply.com/xcart/3-meter-taukobbel.html

Eventuelt kan du kjøpe dette - like langt som flexi, men du slipper den konstante motstanden som gjør at hunden blir vant til å dra i båndet.

Skrevet

Om jeg vil ha langt kobbel, linker jeg bare på ett par jeg har. Jeg hadde en kjerringjojo (den store typen med bred line eller hva man nå skal kalle det), som røk tvert av. Min golden veier rundt 30 kilo, og det var nema problemas. Zwoooop, sa det, så holdt jeg kladden i hånda og bikkja var på kattejakt.

Skrevet
De med såkalt "tape" finnes i alle mulige størrelser altså. Har du virkelig sjekket ut flere butikker? Selv er det minste jeg har med tape, og da i nydelig rosafarge.. :banana: Du trenger ikke en gigantisk flexi bare fordi du vil ha "tape". :)

Vi har også rosa. Merket "Flexi" hadde en innmari fin "sommerkolleksjon" med flexiliner i alle farger.

Skrevet
Tråden var vel strengt tatt om flexi-line størrelser, ikke gå fint i bånd trening? :/ Ingen som har sagt at jeg ikke trener hunden til å gå fint i bånd.

Tja... jeg bare lurer jeg, siden du tydeligvis bare har ei langline og et ubrukelig valpebånd... hvordan trener du båndtrening da liksom ?

Skrevet

:rolleyes:

Valpelenka er da alt annet enn ubrukelig. Den har bare sett sine bedre dager.

Poenget var at hunden skulle få noe frihet i skogen, og at mor skulle være fornøyd.

Hva jeg gjør UTENOM det - får vi evt. ta i en annen tråd. Makan til nysjerrighet og innblanding! :banana:

Skrevet
:rolleyes:

Valpelenka er da alt annet enn ubrukelig. Den har bare sett sine bedre dager.

Poenget var at hunden skulle få noe frihet i skogen, og at mor skulle være fornøyd.

Hva jeg gjør UTENOM det - får vi evt. ta i en annen tråd. Makan til nysjerrighet og innblanding! :)

Jeg begynte bare å lure, siden DET ENESTE ALTERNATIVET du liksom hadde, var flexi ? Som flere har nevnt: det finnes da haugevis med lange, fine leiebånd til hund utenom flexibånd liksom... :banana:

Skrevet

Trådstarter sa vel også at moren ikke ville bruke langline. Skjønner godt at flexi da blir det lengste (og beste?) alternativet. Med flexi har man jo muligheten til å la bikkja løpe, samtidig som man fort kan ha hunden ved fot hvis det skulle være behov.

Guest lijenta
Skrevet

Håper din mor får et bedre forhold til fleksi enn det jeg har hatt. Her har vi forsøkt og flatene lå og dro hele tiden fordi at den fjeringa er der og dem likte godt å gå åtte meter ute. Kom det en katt da så hadde jeg null sjanse og hunden brydde seg ikke om at den kassa kom i baken pån. Jeg hadde ikke sjanse til å holde hunden igjen. Så her bruker vi bånd i mange varianter på lengden. Noen går og kjøper krok og klatretau i den lengden en selv ønsker. Det finner du på sportsbutikker som har klatreutstyr. Prisen blir vist brukendes den også og fargene varierer og det er lettere å holde igjen en labe som hopper hit og dit vil jeg tro.

Skrevet

Nå har vi kjøpt flatbånds-flexi (bare hatt sånn tråd-flexi før, var en morsom opplevelse) som gikk opp til 35 kg. Superbra, digg og bruke og hun gikk jaggumeg finere enn til vanlig :banana: hahaha.

  • 3 months later...
Skrevet

Da har vi hatt flexi flat-bånd siden Juli, men 3 måneder etterpå har vi nå kastet det. Ikke fordi jeg ikke likte det (for det har vært favorittbåndet mitt), men fordi flat-båndet stanker død og fordervelse. Mulig det er et bra tegn, at vi har brukt det mye og hatt det mye liggende på skogsbunnen, men nå begynner jeg å spy litt på meg når jeg kjenner eimen av... skitten, våt, fuktig, råtnende skogsbunn med kanskje hint av bæsj, tiss og noe annet. En sur ekkel emmen lukt som snor seg inn i neseborene mine :punk:

Så; nå skal jeg kjøpe ny flexi, med sånn rundt lite bånd. Regner med det ikke blir så mye stank i det som i flat-båndet. Så kan dette være en advarsel til de som kjøper flat-flexi. Det blir fort stank deluxee av det.

Skrevet
Da har vi hatt flexi flat-bånd siden Juli, men 3 måneder etterpå har vi nå kastet det. Ikke fordi jeg ikke likte det (for det har vært favorittbåndet mitt), men fordi flat-båndet stanker død og fordervelse. Mulig det er et bra tegn, at vi har brukt det mye og hatt det mye liggende på skogsbunnen, men nå begynner jeg å spy litt på meg når jeg kjenner eimen av... skitten, våt, fuktig, råtnende skogsbunn med kanskje hint av bæsj, tiss og noe annet. En sur ekkel emmen lukt som snor seg inn i neseborene mine :punk:

Så; nå skal jeg kjøpe ny flexi, med sånn rundt lite bånd. Regner med det ikke blir så mye stank i det som i flat-båndet. Så kan dette være en advarsel til de som kjøper flat-flexi. Det blir fort stank deluxee av det.

tips: rull ut båndet når det er har vært vått, og la det tørke. så slipper du at det blir surt. Det gleder både de brede og de smale flexibåndene.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...